Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
je kunt een deel van het probleem al oplossen door je broers Kazaa op max 1 upload in te stellen 
Verder ben ik ook erg benieuwd hoe je dit kunt oplossen.
Verder ben ik ook erg benieuwd hoe je dit kunt oplossen.
Daar heb je gelijk in.. Maar ik gebruikte een willekeurig voorbeeld, ik wil namelijk ook als ik ruzie met mn broertje heb ofzo, z'n download op 0,1 kB/s zetten.Op woensdag 25 juli 2001 01:44 schreef x-wolf het volgende:
je kunt een deel van het probleem al oplossen door je broers Kazaa op max 1 upload in te stellen
Nah, het gaat gewoon om het idee. Ben gewoon benieuwd hoe het werkt enzo. En dat het dan ook daadwerkelijk werkt!
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Hoi,
ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb een hele tijd op internet gezocht totdat ik erachter kwam dat dit alleen goed kon werken met 'advanced routing'. Met dit 'advanced routing' kan je letterlijk alles opgeven wat wel en wat niet mag, bijv. per user bandwidth limiet of per IP EN poort zoals jij wilt.
helaas werkt dit, voor zover ik weet, alleen onder 2.4 kernels.
de howto voor advanced routing is zelfs nog niet af en het is pittig om het goed te begrijpen maar als je het eenmaal snapt (wat ik dus helaas nog niet helemaal goed doe), is het superhandig.
url naar de howto:
http://www.linuxhq.com/ldp/howto/Adv-Routing-HOWTO.html
Je moet trouwens wel wat extra opties in je kernel compilen voordat advanced routing werkt. Als m'n linux server klaar is met undeleten (dat wil je NIET op een p90), dan zal ik de opties die aan moeten staan in je kernel om het te laten werken, ff posten.
/edit: Ik denk dat dit meer op network troubleshooting thuis hoort
ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb een hele tijd op internet gezocht totdat ik erachter kwam dat dit alleen goed kon werken met 'advanced routing'. Met dit 'advanced routing' kan je letterlijk alles opgeven wat wel en wat niet mag, bijv. per user bandwidth limiet of per IP EN poort zoals jij wilt.
helaas werkt dit, voor zover ik weet, alleen onder 2.4 kernels.
de howto voor advanced routing is zelfs nog niet af en het is pittig om het goed te begrijpen maar als je het eenmaal snapt (wat ik dus helaas nog niet helemaal goed doe), is het superhandig.
url naar de howto:
http://www.linuxhq.com/ldp/howto/Adv-Routing-HOWTO.html
Je moet trouwens wel wat extra opties in je kernel compilen voordat advanced routing werkt. Als m'n linux server klaar is met undeleten (dat wil je NIET op een p90), dan zal ik de opties die aan moeten staan in je kernel om het te laten werken, ff posten.
/edit: Ik denk dat dit meer op network troubleshooting thuis hoort
[negeer dit]Op woensdag 25 juli 2001 01:58 schreef Wasp het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.. Maar ik gebruikte een willekeurig voorbeeld, ik wil namelijk ook als ik ruzie met mn broertje heb ofzo, z'n download op 0,1 kB/s zetten.
gewoon slaan
[/negeer dit]
*fluit fluit*
PSN: Houtvlot
en welke howto's moet je dan aan denken? Werkt dit met ipchains? Of wat anders?
Kijk hier eens even: http://www.cs.pitt.edu/~taka/software/mod_netnice.txt
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Pagina: 1