Tweedehands router geeft verkeerde locatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 16:28
Ik heb een tijdje geleden een tweedehands router gekocht.
Deze is nu volledig aangesloten maar ik zag dat mijn locatie niet goed was zodra ik verbonden was met Wi-Fi.
De locatie is vermoedelijk van de vorige eigenaar. Dit is nu al ruim 3 weken zo.
Het probleem is dat ik een aantal tasker profielen heb op locatie die niet meer werken en natuurlijk de weer apps die foute gegevens tonen.

Moet ik iets doen om de locatie opnieuw in te leren of hoe lang gaat daar overheen?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Wat voor router is het, en heb je deze wel een reset naar fabrieksinstellingen gegeven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:26
Wachten tot de streetview auto weer voorbij komt.

Google admits collecting Wi-Fi data through Street View cars:
As well as systematically photographing streets and gathering 3D images of cities and towns around the world, Google's Street View cars are fitted with antennas that scan local wifi networks and use the data for its location services.

[ Voor 58% gewijzigd door NESFreak op 16-03-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 22:40
Dit lost zich vanzelf op als Google op een gegeven moment door heeft dat je router van locatie veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:26
Je zou trouwens bij de locatie instellingen van je telefoon kunnen proberen om hem op 'alleen apparaat' te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mSE0j3B8hdCo7hiSdVQQWB9G/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door NESFreak op 16-03-2019 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Je WiFi netwerk een andere naam geven dan de standaard kan ook helpen!

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 16:28
Ik heb alles geprobeerd.
Een fabriek reset, andere naam.
Het gaat om een linksys ea9500 icm velop systeem.
Ik las idd dat het vanzelf moet oplossen maar het is al 3 weken zo.
Best vervelend als je telefoon tegenwoordig zo afhankelijk is van de locatie bepaling.

Ik kan het gedeeltelijk omzeilen door op de telefoon locatie nauwkeurigheid wifi gebruik uit te zetten.
Sommige apps weten dan mijn locatie niet maar google maps weet mijn locatie in elk geval wel.
Dit is voor nu een oplossing. Hopelijk pakt google de nieuwe locatie van de router snel.

[ Voor 36% gewijzigd door madmaus op 17-03-2019 13:05 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

madmaus schreef op zondag 17 maart 2019 @ 08:16:

Best vervelend als je telefoon tegenwoordig zo afhankelijk is van de locatie bepaling.
Die geolocatie hangt aan het BSSID van je router. Zeg maar het MAC-adres van je wifi-interface. Als je dat MAC-adres veranderd 'vergeet' Google de link tussen jouw apparaat en de locatie van z'n vorige eigenaar. Of dat en hoe dat kan hangt van het merk en model af.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:54:
Die geolocatie hangt aan het BSSID van je router. Zeg maar het MAC-adres van je wifi-interface. Als je dat MAC-adres veranderd 'vergeet' Google de link tussen jouw apparaat en de locatie van z'n vorige eigenaar. Of dat en hoe dat kan hangt van het merk en model af.
Pak dan wel even netjes een "locally administered" MACadres. (Wat dat is en hoe dat te doen? Opzoeken.)

Alternatief is om google te vertellen dat ze hun locatiedatabase moeten bijwerken. Eruitlaten kan ook, door "_nomap" achter je SSID te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00
_nomap moet ook de Google auto weer eerst voor langskomen. En je wilt juist wel een locatie eraan koppelen begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:49:
[...]

Alternatief is om google te vertellen dat ze hun locatiedatabase moeten bijwerken. Eruitlaten kan ook, door "_nomap" achter je SSID te plakken.
Google is hier één keer door de straat gereden. In juni 2008. Dus dat is niet echt een handige aanpak, tenzij je op een plek woont waar ze vaker langsrijden.

(Ik woon in een nieuwbouw-flat, de foto's van streetview laten de funderingsresten van de school zien die hier ooit gestaan heeft.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen _nomap in de ssid?
Dan zou Google de router ook niet moeten opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:04:
Google is hier één keer door de straat gereden. In juni 2008. Dus dat is niet echt een handige aanpak, tenzij je op een plek woont waar ze vaker langsrijden.
Het zijn niet meer de google-autootjes die de locatie/BSSID-verbinding opslaan, dus dat maakt niet uit.
Pagina: 1