LG OLED 55C8 slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discus101
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06-11-2022
Heb nu 3 maanden LG OLED C8pla.
Maar voor een TV van 1500,- is bewegend beeld gewoon slecht.
Allerlei settings al geprobeerd. Beeld verbeteraars uit.
Het maakt niet uit blijf schokkerig beeld zien.
TV beeld daar zie ik het het meest. Vooral op discovery channel.
Maar ook met een DVD zie ik het ook al is het wel minder.
Echter met een DVD heb ik blokkerige ondertiteling.
Ik gebruik geen upscaling.
Volgens LG is dit met een 4k TV normaal. Als dit normaal is had ik hem nooit gekocht.

Wie weet raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn zoveel aspecten die slecht kunnen zijn. Kun je wat beter vertellen wat er precies slechter is dan je had verwacht? Wat zijn precies de symptomen? Idealiter maak je er beeldmateriaal van (foto of video). Dat zegt vaak meer dan 1000 woorden, zoals het spreekwoord gaat. :)

Je zegt 1500 euro, dus dan neem ik aan dat je het 55"-model hebt: pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart? Er zijn bijzonder veel (lovende) reviews van. Heb jij misschien gewoon een defect model? Loopt je software achter? Doe even wat onderzoek ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Room42 op 16-03-2019 22:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:48
Erg klantvriendelijk van LG :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-05 21:59
Dit is een probleem van Oled in het algemeen. Veel personen zien dit niet of willen dit niet zien maar Motion is gewoon zeer slecht bij de meest recente modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
DVD? Graag direct een oled verbod voor deze man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als je een DVD (dus SD content) op een 4K-televisie gaat kijken dan kan ik me voorstellen dat je blokkerige ondertiteling hebt en dat het er brak uitziet. Wat dat betreft heeft de LG klantenservice gelijk. Kijk je Discovery HD of SD? En wat als je een 4K BluRay kijkt?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:35

Twazerty

AVCHDCoder developer

Discus101 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 22:32:
TV beeld daar zie ik het het meest. Vooral op discovery channel.
Vrij logisch dat je op Discovery Channel schokkerig beeld hebt. De amerikaanse 60Hz content wordt regelmatig zonder PAL speedup vertoond zodat je inderdaad een schokkerig beeld hebt, 60Hz afspelen met 50Hz gaat niet zo goed. Kijk je gewoon NPO1 (of andere PAL/50Hz content) dan zou je geen schokkend beeld mogen zien.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discus101
Software is up to date.
Ja ik kijk wel eens een DVD al is dat niet vaak. Op 1080i.
Ik heb wel een foto van de ondertiteling met een originele DVD maar mag hem hier niet uploaden.

Ja het is de 55 inch.
Als discovery zo slecht uitzend waarom had mijn Panasonic plasma daar dan geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 13:35
Discus101 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:14:
Als discovery zo slecht uitzend waarom had mijn Panasonic plasma daar dan geen last van.
Discovery zendt prima uit :) Door de zeer lage response time van OLED zien bewegingen er anders / schokkeriger uit dan op een plasma. Daarbij staat de motion van LG niet bekend als zijnde de beste in de markt, je had dan beter een tv kunnen kopen van Sony, Panasonic of Philips. Deze doen motion, volgens de meeste review sites, een stuk beter. Waarbij gezegd moet worden dat je hier wel vatbaar voor kunt zijn want er zijn uiteraard legio LG bezitters die geen enkele moeite hebben met de bewegende beelden op een LG :)

Zelf wacht ik nog even wat de C9 serie gaat doen, indien wederom minder goede motion dan de concurrenten wordt het een OLED van de andere genoemde merken (ben ook zeer vatbaat voor dat geschok).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 20:05
Ik heb de 55C8 een paar weken in bezit, over het algemeen zeer tevreden over de TV. Maar gisteren zat ik 3 op reis te kijken en viel mij ook op dat bij beelden waarbij snel van rechts naar links wordt gedraaid wat schokkerig overkomen... Was me tot op heden niet opgevallen, maar in een reisprogramma laten ze natuurlijk veel overzicht shots van een vallei o.i.d. zien. Beeld was behoorlijk onrustig en niet lekker om naar te kijken.
Zijn er wellicht settings om eens te proberen dit te verminderen? Op mijn LG LCD van bijna 10 jaar oud had ik hier nooit last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:04
@Joostdz TruMotion settings kun je mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 14:46

Shunt

Boe

Discus101 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:14:
Software is up to date.
Ja ik kijk wel eens een DVD al is dat niet vaak. Op 1080i.
Ik heb wel een foto van de ondertiteling met een originele DVD maar mag hem hier niet uploaden.
Je dvd is gewoon maximaal 400p en je dvdspeler zal dit proberen te upscalen naar 1080i en ja op een 4k scherm ziet er dat niet uit. Probeer eens een dvd speler van bvb een Xbox of playstation.
Ja het is de 55 inch.
Omdat je de twee neit met elkaar kunt vergelijken er zitten voor en nadelen aan een Oled paneel. Als jij gevoelig bent voor die nadelen kun je wellicht beter een goede LCD halen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 13:37
C8 heeft black frame insertion volgens mij, probeer dat eens aan te zetten eerst.

Je gebruikt overigens wel upscaling anders zou je 1080i bron maar een kwart beeld vullen. De blokkerige ondertiteling van je dvd is ook logisch gezien de bron die niet eens HD is laat staan 4k.

[ Voor 56% gewijzigd door Malt007 op 18-03-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discus101
Bij 3 op reis zie ik het ook. Al is het daar af en toe.

Ik zal black frame insertion eens proberen.
En via ps4 eens een DVD afspelen.

Laat het jullie weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02
Zelf heb ik truemotion op aangepast en dan dejudder op 4 en deblur op 0. Kan je ook nog eens proberen.
Pagina: 1