Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop wordt erg warm, is dat normaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JordanV
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 17-03 09:11
Mijn vraag
Een goedendag iedereen, ik heb een laptop van iemand gekregen die ze niet meer gebruikte. het gaat om een laptop van HP AMD A6-5350m APU with radeon(tm) HD graphics Pavilion. sins dat ik deze heb word hij best warm. als ik hem aan het stroom zet dan word hij z'n 80graden niet aan het stroom z'n 44 tot 50 Graden de processor . wie weet of dit normaal is? ik heb er zelf nog niks aan gedaan omdat ik eerst wil weten of dit wel normaal is. ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb er windows 10 opstaan en een hdd schijf.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb een paar mensen gevraagd die misschien het wel wisten maar zelfs die wisten het niet:'( ze zeiden tegen mij vraag het aan Tweakers

zou iemand mij kunnen helpen en een antwoord op deze vraag kunnen geven. plzz

Alle reacties

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Wat wordt 80 graden? Het scherm? De entertoets? De processor?
Wees eens wat specifieker over wat je getest hebt en wat je al gevonden hebt ;)

Ruimteverspilling

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Titel even iets verduidelijkt.

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Niet heel ongebruikelijke temperaturen voor een laptop (helaas).

Veel laptops hebben een gebrekkige koeling, ding moet immers zo plat als een dubbeltje en dan blijft er weinig ruimte over voor een fatsoenlijke koeler.

Daarom worden laptop CPU's en GPU's over het algemeen veel warmer dan hun desktop tegenhangers, want zelfs de kleinste desktop koeler is heel wat groter dan wat er in een laptop past.

Aantal jaren terug een HP Pavilion laptop onder handen gehad met een AMD APU (dus een CPU met integrated graphics) die werd bij normaal gebruik 'vrolijk' 96ºC.

Je zou kunnen kijken of er stof in de koelvinnen zit (wil nog wel eens een 'tapijtje' inzitten), en evt koelpasta vervangen. Maar verwacht geen wonderen, koeling van die machines is gewoon gebrekkig dus je zal hoe dan ook hoge temperaturen houden.

Het verschil tussen accu en netstroom komt waarschijnlijk door de energiebesparing. Op de accu gaan zowel CPU als GPU op een veel lagere snelheid draaien (om energie te besparen) waardoor ze ook minder warm worden. Aan netstroom gaat het ding voluit, met bijbehorende warmte ontwikkeling.

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:03

Theo

moederbord

HP heeft er ook een handje van om het verschil tussen een druppel en een emmer wel eens te vergeten. Als je ziet hoeveel koelpasta zij soms gebruiken dan is is dat soms echt een factor 10 te veel. Het kan best lonend zijn om de laptop te openen, de koelpasta weg te halen (met een stukje keukenpapier), CPU/GPU en heatsink met schoonmaak alcohol te reinigen en vervolgens een druppeltje goede pasta aan te brengen en de heatsink weer terug te zetten. Dat kan gerust een 10+ graden schelen.

Zie ook Theo in "Koelpasta topic"

7400 Wp op het dak

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True