Als je HiFi-speakers in de buurt van een monitor plaatst kunnen ze deze negatief beinvloeden, heb ik begrepen. Hoe kun je dit voorkomen of op een elegante en afdoende manier tegengaan?
Het is nogal een rotklus, maar met kippengaas de binnenkant van je luidsprekerbox 'bekleden'. Dit kan echter zeer snel een rammeltje of trillend gaas opleveren, daarom heb ik kippengaas om de magneet van mijn woofers gedraaid dat als een koker over de magneet zit. Geen perfecte afscherming, maar zeker beter, dan niets...
Is het te vergelijken met een 'kooi van Faraday'? Zou het aanbrengen van (evt. geperforeerd) metaalplaat (geborsteld rvs of aluminium) aan weerszijden van een speakerbox, aan de buitenkant, afdoende zijn? Dat zou niet eens een lelijk, eigenlijk zelfs een erg trendy uiterlijk op kunnen leveren
. Iemand?
Dat is een kooi van farraday. Je kunt ook gewoon met zilverfolie werken dat gaat ook goed en is snel en makkelijk te verwerken.
u can fool all people some time and fool some people alltime
dredge: dat ding is magnetisch. niet radioactief. lood is een tikje overdreven.
Verwijderd
hahaha grapje toch 
Cookie moet het ff proberen in het audio forum proberen die gasten weten het vast wel
sorry !
Cookie moet het ff proberen in het audio forum proberen die gasten weten het vast wel
sorry !
Of gewoon ff wat verdr weg zettuh, das de simpelste oplossing.
Kicking the darkness 'til it bleeds daylight
Er zijn bij de betere audio dealer ook speciale kapjes te krijgen.
je moet wel opletten want het veranderd het klankbeeld van je speakers ook flink.
Die kapjes zijn namelijk helemaal dicht en als je bijv. een bass tube hebt kan je ze ook niet magnetisch afschermen.
Sowieso, werkt een kooi van Faraday niet alleen bij electriciteit?
Het lijkt mij namelijk dat die kooi gewoon het magnetisme van de speaker overneemt.
je moet wel opletten want het veranderd het klankbeeld van je speakers ook flink.
Die kapjes zijn namelijk helemaal dicht en als je bijv. een bass tube hebt kan je ze ook niet magnetisch afschermen.
Sowieso, werkt een kooi van Faraday niet alleen bij electriciteit?
Het lijkt mij namelijk dat die kooi gewoon het magnetisme van de speaker overneemt.
Niet?
[Specs]
Pagina: 1