Wasmachine aansluiten op hoekstopkraan

Pagina: 1
Acties:

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-10 21:06
Hoi allemaal,

Ik heb een wastafel van de muur afgehaald omdat ik op die plek de wasmachine wil plaatsen. Er zijn op de plek van de oude wastafel twee hoekstopkraantjes. Eentje voor warm en eentje voor koud. Nu wil ik graag de wasmachine toevoer aansluiten op die hoekstopkraan. De aansluiting van de wasmachine is gewoon normale standaard maat net als elke andere. Maar de hoekstopkraan is maar 10mm (1,5 als je de koperen buitenrand meetelt). Welk verloopstukje heb ik nodig om de wasmachine toevoer aan te sluiten op zo’n hoekstopkraan?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat je een 1/2 naar 3/4 verloopstuk zoekt.

Dit kun je gewoon Googlen, trouwens! O-) Zoek naar 'standaardmaat wasmachine wateraansluiting', dan kom je erachter dat 3/4" de standaardmaat is. Zoek dan wat die 10mm in inch is, dan kom je ongeveer op 1/2" omdat ik wat meetfoutmarge van jouw kant meeneem en omdat ik gegoogled heb wat een standaardmaat van zo'n hoekstopkraantje is. ;) Dan weet je dus wat voor verloopstuk jij moet hebben.

Maar neem het advies van de onderbuurman (@miciel) a.u.b. ter harte! Dat is een nog veel beter idee!

[ Voor 85% gewijzigd door Room42 op 16-03-2019 21:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-12 19:09
eerlijk antwoord ? water afsluiten hoekstopkraantje eruit draaien.
wasmachine kraan kopen schroefdraad opruwen verpakken met loctite 55/henep/teflon en erin draaien.
(als het hoekstopkraantje in de muur zit)

een wasmachine mag namelijk niet aangesloten worden op een hoekstopkraantje.
er ontbreekt namelijk een beluchter, welke voorkomt dat vervuild water teug kan stromen in de waterleiding.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12 23:24
Als je het dan goed wil doen gebruik je ook geen hennep in je drinkwater systeem. Schijnt al een tijdje niet meer te mogen.

Teflon is genoeg, met loctite rotzooien is niet nodig.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
edit

[ Voor 117% gewijzigd door silmaril8 op 16-03-2019 22:50 ]

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-12 19:09
Gebanned schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:36:
Als je het dan goed wil doen gebruik je ook geen hennep in je drinkwater systeem. Schijnt al een tijdje niet meer te mogen.

hennep mag niet in gas. kolmat(vershoud middel) voor hennep mag niet in drinkwater.
mag hennep niet meer in water ? (ik ben er al een tijdje uit het vak.)
loctite 55 is nieuwe soort hennep. (flosdraad) werkt heel erg eenvoudig en gemakelijk
is losneembaar enigzins corrigeerbaar. en biedt meer weerstand dan teflontape. (nee ik heb geen aandelen)

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Gebanned schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:36:

Hennep is nog steeds het beste afdichtmiddel voor water.
Wat @miciel bedoelt is niet de vloeibare pakking van loctite maar verpakkingsdraad, een combinatie van hennep en teflon.
Verder wat @miciel zegt: hoekstopkraan verwijderen en wasmachinekraan er in.

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1