Handelspraktijken van datingsites zoals Tinder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Mensen,

Best veel Tweakers zullen wel eens Tinder gebruiken of gebruikt hebben. Prima app, taboe is allang niet meer. Ja, je moet wel veel swipen voordat je iets leuks ziet want het gros van de dames op Tinder is vrij "standaard" in zowel uiterlijk als foto's. Dit geldt uiteraard ook voor de mannen. (En ja, het is ook lastig jezelf goed te profileren d.m.v. 5 foto's).

Nu heb je al een tijd Tinder Gold. En bij mij verschijnt dan na een paar uur +25 likes en na een dag of 2 +99 likes. Dit geeft de burger moed!

Wat mij echter opviel is dat dat getal op een gegeven ogenblik niet meer vermindert. Dus die +99 bevriest als het ware en al zet je je spanwijdte op +150 KM, ook dan blijven die +99 verstopt. Je kunt ze dus niet "activeren" nog weg-swipen.

Omdat ik geregeld Tinder gebruik dacht ik, ik neem een abonnement op Tinder Gold... dan kan ik ook gelijk eens zien wie die +99 zijn.

Waarempel, die +99 zijn ineens 394. En die wonen bijna allemaal binnen een straal van 20km. Nu heb ik dus antwoord op 2 hypothesen:

1. Ja, Tinder probeert jou op deze manier dus te laten betalen

2. Als een man (en ik laat even in het midden of het veel of weinig likes zijn) in 1 week 398 likes heeft. Hoeveel likes krijgt een gemiddelde vrouw dan wel niet? Ik ben er redelijk zeker van dat er 2x zoveel mannen op Tinder zitten dan vrouwen.

Dit verklaart dus ook waarom heel veel likes van mijn kant niet worden beantwoordt met een like terug: zij zullen jouw profiel gewoon nooit te zien krijgen TOTDAT zij ook gaan betalen.

En zeg nou eerlijk.. hoeveel vrouwen zullen nu betalen voor Tinder? Want hoe je het ook wendt of keert, veel vrouwen zullen al niet zo gauw Tinder downloaden, laat staan betalen om zich daardoor nog "wanhopiger" te voelen.

Conclusie: wij mannen betalen voor Tinder Gold, maar eigenlijk zitten we met zijn alle in 1 troebele vijver te vissen en al heb je goede profielfoto's, de kans dat ze jou tegenkomt is klein. Dit om de hoeveel likes (je bent zo 1 van de 500 likes) en het feit dat Tinder dus likes verbergt totdat je betaalt.

Ik vind dit niet relaxed. Prima dat Tinder geld kost, maar dit model werkt niet.

Let me share my screen...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dit is toch redelijk standaard voor vrijwel alle datingsites? Je wordt gelokt met vrouwen die niet blijken te bestaan, maar de winst is dan al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Corrupt lijkt me niet echt het juiste woord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:07
Volgens mij werkt dit model wel aangezien Tinder volgens mij winstgevend is.

Ze zullen er alles aan doen om jou te laten betalen, ze doen dit nu in de vorm van likes die jij krijgt maar uiteindelijk pas bij jou komen zodra je betaald, lijkt me niks mis mee?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik denk dat er meer nodig is dan een like om je profiel op het lijstje van je potentiële match te krijgen.
Ik kan zo wel wat redenen verzinnen waarom je ze niet als match hebt:
- Hun account is niet actief (genoeg) meer. Als je van Tinder af bent en de app verwijdert dan bewaart tinder wel gezellig al je foto's en likes.
- Jij voldoet aan hun zoek criteria (locatie, leeftijd), maar jij niet aan die van hun.
- Je bent geliked op het moment dat jullie bij elkaar in de buurt zaten. Maar nu je beide weer thuis bent kom je niet meer in elkaars lijstje vanwege de afstand.
- Je hebt hun profiel al een keer gezien, maar je hebt ze naar links geswiped.

Het kan natuurlijk ook dat Tinder expres minder matches geeft aan gratis gebruikers. Maar om dat nu corrupt te noemen. Ze zijn hooguit niet transparant. Maar het is common sense dat "voor niks de zon opgaat".
En het is voor Tinder natuurlijk beter dat jij maanden lang blijft swipen. Net genoeg matches krijgt om je bezig te houden. Dan wanneer je na 3 dagen de liefde vindt en de app niet meer nodig hebt.

Overigens snap ik niet waarom de ander zouden moeten betalen? Als jij betaalt en je krijgt ineens 394 profielen te zien die je al geliked hebben, dan hoef je ze toch alleen terug te liken om een match te krijgen?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
@RemcoDelft Nee, je wordt niet gelokt met niet bestaande vrouwen.

@SgtElPotato Het business model werkt voor Tinder omdat het winstgevend is.

Het punt is alleen, dit business model zorgt er voor dat de mannen in een ongunstige positie zitten. Zowel mannen als vrouwen worden verleid te betalen. Echter, vrouwen zullen dit in de meeste gevallen niet doen. Zeker niet de bovengemiddelde vrouw die slechts even "spontaan" een kijkje kwam nemen op Tinder, en het na een week weer verwijdert.

Omdat Tinder dus likes verstopt achter een paid subscription, zullen deze vrouwen jouw profiel hoogstwaarschijnlijk nooit te zien krijgen totdat zij ook betalen.

Tinder werkt dus alleen in de richting vrouw > man. En daar zit de crux voor mij: 99% van de vrouwen die mij liken zijn -met alle respect- geen match voor mij. Je zoekt immers vaak iets van jouw intellectueel niveau, uiterlijk, en levensstijl.

Het zou beter werken als Tinder een algoritme ontwikkeld waarin "populaire" profielen aan elkaar worden voorgesteld en minder populaire profielen aan elkaar worden voorgesteld. Zou maak je Tinder ook aantrekkelijk voor de wat "aantrekkelijkere" man en vrouw. En is het niet 1 kansloze bak met met profielen die kris kras door elkaar worden voorgesteld.
RocketKoen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:09:
Overigens snap ik niet waarom de ander zouden moeten betalen? Als jij betaalt en je krijgt ineens 394 profielen te zien die je al geliked hebben, dan hoef je ze toch alleen terug te liken om een match te krijgen?
Exact. Maar dat is dus vrouw >liked> man. En dat is niet het probleem. Het probleem is andersom. De profielen die een man liked zullen in de meeste gevallen niet beantwoord worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Aviv1 op 17-03-2019 15:23 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-05 21:45
Zoek lekker in real life een vrouw dan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aviv1
Beavbusi schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:21:
Zoek lekker in real life een vrouw dan
Kan dat? Heb je wellicht tips voor mij?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:18
Doe iets buiten de deur afgezien van werken.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:07
En waarom zou Tinder dat doen? Het voornaamste doel is om te zorgen dat de gebruikers gaan betalen en dat lukt ze. Als het niet werkt voor je moet je denk ik op zoek naar een andere App of site, of verwacht je dat Tinder of een andere app gratis voor je op zoek gaat naar matches etc?

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Wel eens er aan gedacht dat vrouwen jou niet zo hoog inschalen als dat je zelf doet?

Tinder werkt namelijk best aardig, en plus en gold ook. Dat ze je het liefste laten overstappen naar het duurste plan is ook logisch, ze zijn geen liefdadigheids stichting natuurlijk.

Maar vergis je niet dat 20~30% maar vrouw is waarschijnlijk, en die zijn ook nog minder actief met swipen omdat de kans groter is dat ze het al druk genoeg hebben met alle matches ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Doe je lekker hoor op tinder met dat aantal matches _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05 18:21
Zo, 394 likes.. netjes hoor.
Maar zoals jezelf al aangeeft zijn dit vrouwen die jezelf naar links zou hebben geswiped dus wat is nu precies het probleem?

Ikzelf heb al meerdere malen leuke gesprekken gehad en een date hier en daar zonder gebruik te maken van Tinder gold.

Dus in mijn ogen werkt Tinder prima echter zijn de profielen die jij liked niet geïnteresseerd in jou waardoor je niet de match krijgt die je graag zou willen.

Vergeet niet dat de meeste mensen Tinder gebruiken als een simpel tijdverdrijf , het krijgen van meer followers op Instagram en maar een fractie er ook daadwerkelijk opzit voor een date of meer dan dat.

Conclusie: je krijgt momenteel niet de match die je verwacht te ( kunnen ) krijgen.
Ga naar een bar in het weekend en probeer het daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Wist je dat...

Tinder plus en Gold in de US en UK dubbel zo duur worden als je een bepaalde leeftijd bent gepasseerd? (28 in UK, 30 in US)

Daarbij zie ik hier in de UK genoeg vrouwen die hun 'distance' of leeftijd hebben verborgen - zij betalen dus ook.

Merk ik meer likes na het afsluiten van een abonnement? Nee.
Merk ik meer likes na het aanmaken van een nieuwe account? Ja.
Merk ik meer likes als ik elke dag een paar keer links of rechts veeg? Ja.

Je moet ook weten dat Tinder 'bepaalt' hoe aantrekkelijk je bent.
Als jij zomaar iedereen rechts swiped, zien de algoritmes van Tinder je aan als 'desperate'.
Als mensen die veel rechts geswiped worden jou 'liken', telt dat zwaarder bij je 'attraction score' dan dat iemand die amper likes krijgt je rechts veegt.
Je "attraction score" bepaald wie jou profiel te zien krijgt. "Lelijkaards" krijgen een veel lagere prioriteit om getoond te worden bij 'stunners', en andersom: Profielen met lagere 'attraction scores' krijgen de 'stunners' pas te zien als ze alle 'catfish' hebben doorgeveegd.

Zelf merk ik meer en meer mensen overschakelen naar pakweg Bumble of Hinge oid omdat het op niet veel meer trekt.

Moet wel zeggen dat ik zelf geen lelijkaard ben (niet mijn eigen woorden, trouwens O-) en aan mijn matches te zien, zowel het aantal als het 'stunner gehalte' ervan), dus ik ervaar er niet zoveel last van. Sterker nog, ik neem Tinder Gold om het mezelf een stuk makkelijker te maken en selectiever te werk te kunnen gaan. Maar even rondzoeken op het internet en je zal mijn bovenstaande stellingen bevestigd zien worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Tokkes op 17-03-2019 17:19 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Aviv1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:18:
[...]
Exact. Maar dat is dus vrouw >liked> man. En dat is niet het probleem. Het probleem is andersom. De profielen die een man liked zullen in de meeste gevallen niet beantwoord worden.
Welkom bij alle online dating sites en apps ooit.
Van de vrouwen die ik ken die op tinder zitten heb ik begrepen dat ze maar een paar keer naar rechts hoeven te swipen voordat ze een match te pakken hebben. Terwijl veel mannen aan hun maximum aantal gratis swipes per dag kunnen komen zonder een enkele match.
Ook op de oudere datingsites waar je berichtjes kon sturen hoeven (aantrekkelijke) vrouwen vaak niet op "jacht". Ze kunnen kiezen uit de tientallen mailtjes die ze elke dag krijgen.

Zelf ben ik er al een tijdje mee gekapt. Het komt iets te vaak voor dat mijn dates ook nog mer 5 anderen aan het daten waren. En als er 1 iets verkeerds zei was hij zo vervangen door een nieuwe. Leuk als je op zoek bent naar een one night stand. Maar voor een relatie heb ik geen zin in een "the bachelorette" situatie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:17

Kraz

Saving the world

Ik ben destijds 2 maanden lid geweest van Lexa. DAT zijn ook oplichters.
Lid worden is geen probleem, de app zelf werkt redelijk OK. 'Beschikbare' dames lijken redelijk op orde.

Maar als je er vanaf wilt... dan wordt het bijna rocket science! Je moet een keer of 4 a 5 bevestigen dat je er echt, écht vanaf wilt en als je op de laatste pagina komt, moet je nogmaals inloggen met je account om er zeker van te zijn dat jij bent wie je zegt dat je bent.
Let dan wel op; jouw mailadres moet ineens met een hoofdletter beginnen ;) Anders is je combinatie met je wachtwoord niet correct.

Damn wat een oplichters. Jammer dat we er met zijn allen zo verschrikkelijk intrappen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 18:57
Kraz schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:23:
Damn wat een oplichters. Jammer dat we er met zijn allen zo verschrikkelijk intrappen :(
Tja wie wil er nu geen liefde in zijn leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Het probleem is dat vrouwen doorgaans verschrikkelijk kieskeurig zijn. 90% van de mannen krijgen bijna geen aandacht van de vrouwen. En 10 procent van de mannen krijgen alle aandacht van deze vrouwen.

Vervolgens weten die mannen dat ook met het gevolg dat ze vreemd gaan bij het leven. En jammer genoeg wordt dit door de meeste vrouwen in stand gehouden.
Echt heel jammer is dit.
En datings website bevestiging dit ook eerder dan dat ze jou hier in zullen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Dit.
Je hebt naar eigen zeggen 394 likes en daar zit geen enkele vrouw tussen die je leuk vindt? Dan ben je wel heel erg kieskeurig. Sowieso is 394 likes in een week ontzettend veel, dat is niet normaal voor een doorsnee man. Ik denk dat ik dat na een jaar niet eens zoveel likes zou hebben :P

Verder is het zoals @Tokkes zegt, er zit een algoritme achter de tonen van profielen. Ook je activiteit met je matches telt mee voor je ranking. En zoals @Anoniem: 91634 zegt hebben vrouwen het voor het kiezen dus die kunnen eisen stellen. In tegenstelling tot wat @RocketKoen beweert zie ik doorgaans veel profielen die expliciet "geen ONS" en "serieus" er in hebben staan. Maar zal vast ook liggen aan de leeftijden waarin je aan het zoeken bent en hoe charmant je bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Droefsnoet schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:45:
[...] In tegenstelling tot wat @RocketKoen beweert zie ik doorgaans veel profielen die expliciet "geen ONS" en "serieus" er in hebben staan. Maar zal vast ook liggen aan de leeftijden waarin je aan het zoeken bent en hoe charmant je bent.
Ja, iedereen zegt ook "normaal doe ik dit nooit hoor".
Vrouwen zijn meestal wat voorzichtiger. Je hebt nogal snel een slechte reputatie. En de kans dat een bekende je profiel ziet is best groot. Zeker omdat je door de koppeling met Facebook meteen ziet of je gemeenschappelijke vrienden hebt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
[...]

Dit.
Je hebt naar eigen zeggen 394 likes en daar zit geen enkele vrouw tussen die je leuk vindt? Dan ben je wel heel erg kieskeurig. Sowieso is 394 likes in een week ontzettend veel, dat is niet normaal voor een doorsnee man. Ik denk dat ik dat na een jaar niet eens zoveel likes zou hebben :P
Dat hangt er ook maar vanaf waar je woont. In de "quiet mountain hill town" waar ik ben opgegroeid is de activiteit nogal laag. Nu woon ik in een stad met 600k+ inwoners en ik vertoef daarbij ook nog vaak in een andere grote stad met 750k+ inwoners. Beide zien ook enorm veel toeristen over de vloer passeren en ik houd die cijfers best voor mogelijk, zeker als je ietwat aantrekkelijk bent en je profiel geen uithangbord is voor perversie.

Wil je het eens van de andere kant bekijken, ik las laatst een artikel over ThisPersonDoesNotExist.com. Laat je gaan, zou ik zeggen ;)

Ik hoor trouwens van genoeg vrouwen op Tinder dat veel mannen ook niet antwoorden (en dat ligt dan echt niet aan de looks van de dame).
Om nou zomaar te gaan aannemen dat 'vrouwen het voor het kiezen' hebben schat je jezelf op sociaal vlak nogal laag in en dat is per definitie niet aantrekkelijk. Als je dat laat doorschijnen in je geflirt is het meteen game-over.

[ Voor 22% gewijzigd door Tokkes op 17-03-2019 20:52 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 13:16
Het is alweer een jaar of vier geleden dat ik Tinder voor het laatst op mijn telefoon had. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat er veel fake profielen oid tussen zaten. Wel wat reclamebots, maar die flikker je er natuurlijk gelijk weer uit. Dat een groot deel niet reageert vind ik niet vreemd, ik heb toen ook periodes gehad dat ik er nauwelijks op keek en soms berichten zag van 3-4-5 weken oud. Veel mensen verwijderen hun profiel ook niet, maar alleen de app.

Overigens ook(ruim daarvoor) wel een tiental dates via Tinder. Geen van alle een succes, en heb drie jaar geleden de liefde van mijn leven op een andere manier ontmoet, maar het is zeker een van de leukere en "makkelijkere" datingapps/sites/whatever.

[ Voor 5% gewijzigd door WolfsRain op 18-03-2019 00:44 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Aviv1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:22:
[...]

Kan dat? Heb je wellicht tips voor mij?
De gewone man kan gewoon in de kroeg of in de stad of waar dan ook iemand vinden, zolang je maar zelfverzekerd bent en weet wat je zegt.

Als je echter niet zo zelfverzekerd bent met meiden raad ik je aan om te speeddaten (zijn regelmatig van die evenementen).

probeer anders online PAIQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:55
Er zijn meerdere "onderzoeken" geweest naar de handelswijze van datingssites. Het stikt er inderdaad van de neppe accounts om mensen overstag te halen. Vervelende is dat je de zgn. critical mass moet behalen eer mensen echt je site gaan gebruiken. Dit zijn de truukjes die ze dan toepassen.
Ik geloof dat Kassa of een vergelijkbaar programma er in Nederland al meerdere keer aandacht aan heeft besteed. Ik weet niet of je er wat aan kunt doen zonder er massa's geld tegenaan te gooien in een rechtzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tja... dat het hun businessmodel is om jou geld uit de zak te kloppen is niet heel vreemd lijkt me.

Als je het er niet mee eens bent... dan is het jouw keuze om het gewoon van je telefoon te verwijderen en op de ouderwetse manier een date te gaan zoeken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:29
Ik zou nog even de betekenis van het woord 'corrupt' opzoeken, maar dat terzijde.
Aviv1 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:55:
En zeg nou eerlijk.. hoeveel vrouwen zullen nu betalen voor Tinder? Want hoe je het ook wendt of keert, veel vrouwen zullen al niet zo gauw Tinder downloaden, laat staan betalen om zich daardoor nog "wanhopiger" te voelen.
In de UK gebruikten in 2018 13% van de volwassen mannen en 10% vrouwen weleens Tinder.
Aviv1 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:55:

Prima dat Tinder geld kost, maar dit model werkt niet.
Nou, daar denken de mensen van Tinder en haar investeerders waarschijnlijk heel anders over:

Cijfers 2018:
  • 57 million Tinder users around the world
  • 4.1 million Tinder subscribers pay for a premium Tinder Plus and Tinder Gold
  • Tinder is used in 190 countries, and is available in 40 languages
En afgelopen jaar een omzet van bijna 1 miljard en een geschatte marktwaarde van 3 miljard. Dus om nou te stellen dat dit business model niet werkt.. :+

[ Voor 111% gewijzigd door renegrunn op 18-03-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Titel aangepast

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Even wat antwoorden..
Tokkes schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:09:
Wist je dat...

Tinder plus en Gold in de US en UK dubbel zo duur worden als je een bepaalde leeftijd bent gepasseerd? (28 in UK, 30 in US)

Ja

Daarbij zie ik hier in de UK genoeg vrouwen die hun 'distance' of leeftijd hebben verborgen - zij betalen dus ook.

Merk ik meer likes na het afsluiten van een abonnement? Nee.
Merk ik meer likes na het aanmaken van een nieuwe account? Ja.
Merk ik meer likes als ik elke dag een paar keer links of rechts veeg? Ja.

Je moet ook weten dat Tinder 'bepaalt' hoe aantrekkelijk je bent.

Dat weet ik. Dat kan ook meespelen.

Als jij zomaar iedereen rechts swiped, zien de algoritmes van Tinder je aan als 'desperate'.

Ik swipe ongeveer 1/50e naar rechts.

Als mensen die veel rechts geswiped worden jou 'liken', telt dat zwaarder bij je 'attraction score' dan dat iemand die amper likes krijgt je rechts veegt.

Een gemiddeld uitziende vrouw krijgt al bakken met likes. Ik vraag me daarom af hoe precies dat algoritme werkt.

Je "attraction score" bepaald wie jou profiel te zien krijgt. "Lelijkaards" krijgen een veel lagere prioriteit om getoond te worden bij 'stunners', en andersom: Profielen met lagere 'attraction scores' krijgen de 'stunners' pas te zien als ze alle 'catfish' hebben doorgeveegd.

Zelf merk ik meer en meer mensen overschakelen naar pakweg Bumble of Hinge oid omdat het op niet veel meer trekt.

Moet wel zeggen dat ik zelf geen lelijkaard ben (niet mijn eigen woorden, trouwens O-) en aan mijn matches te zien, zowel het aantal als het 'stunner gehalte' ervan), dus ik ervaar er niet zoveel last van. Sterker nog, ik neem Tinder Gold om het mezelf een stuk makkelijker te maken en selectiever te werk te kunnen gaan. Maar even rondzoeken op het internet en je zal mijn bovenstaande stellingen bevestigd zien worden.

Heb even rondgezocht op het internet met jouw gebruikersnaam, maar zag geen foto's van een mooie man. Ik kan jouw stelling dus ook niet bevestigen.
toon volledige bericht
renegrunn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:41:
Ik zou nog even de betekenis van het woord 'corrupt' opzoeken, maar dat terzijde.

[...]

In de UK gebruikten in 2018 13% van de volwassen mannen en 10% vrouwen weleens Tinder.

[...]

Nou, daar denken de mensen van Tinder en haar investeerders waarschijnlijk heel anders over:

Cijfers 2018:
  • 57 million Tinder users around the world
  • 4.1 million Tinder subscribers pay for a premium Tinder Plus and Tinder Gold
  • Tinder is used in 190 countries, and is available in 40 languages
En afgelopen jaar een omzet van bijna 1 miljard en een geschatte marktwaarde van 3 miljard. Dus om nou te stellen dat dit business model niet werkt.. :+

Ik had het niet over "business model". Maar model. Hoe het is ingericht voor de (mannelijke) gebruiker.
toon volledige bericht
[...]

Dit.

Na 1 week stond er bij mij +99 en zelfs een keer al na 1 dag (wat ik een beetje twijfelachtig vind). Alleen toen had ik m'm Tinder profiel verwijderd. Toen er weer "+99" stond dacht ik, en nu wil ik het weten ook.

Dit ligt natuurlijk ook aan de regio. Ik heb het in dit geval over A'dam.

Die +99 waren er dus 394. Dus ongeveer 150 likes per week. En inderdaad, daar zaten maar een paar matches tussen. Niet alleen het uiterlijk telt, maar ook profielteksten als "Sjanes en dansjes" kunnen bij mij op een left-swipe rekenen. Of foto's met alleenmaat drankflessen..

Ik houd van brunettes, liefst mediterraans, beetje nerdy, niet burgerlijk en wel charmant. Tja... dat is mijn type.

En als je zelf lang en atletisch bent (ik zeg niet dat ik dat ben), dan wil je doorgaans ook een vrouw daten die daarin een beetje meekomt. En niet het type die op haar 20e al zoiets had van 'lekker genieten van het leven'. Met vette haren en zo'n grote heup-riem. Nee dankjewel.

Verder is het zoals @Tokkes zegt, er zit een algoritme achter de tonen van profielen. Ook je activiteit met je matches telt mee voor je ranking. En zoals @Anoniem: 91634 zegt hebben vrouwen het voor het kiezen dus die kunnen eisen stellen. In tegenstelling tot wat @RocketKoen beweert zie ik doorgaans veel profielen die expliciet "geen ONS" en "serieus" er in hebben staan. Maar zal vast ook liggen aan de leeftijden waarin je aan het zoeken bent en hoe charmant je bent.
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
Heb even rondgezocht op het internet met jouw gebruikersnaam, maar zag geen foto's van een mooie man. Ik kan jouw stelling dus ook niet bevestigen.
Tokkes in 'nieuws: Ontwikkelaar maakt website om PUBG-kills terug te vinden o...

Daarbij kan mogen "de gemiddeld uitziende vrouwen" dan wel bakken met likes krijgen - daarom is hun "attraction ranking" nog niet hoog. Zie eerdere post over het "gewicht" van zo'n veeg

@renegrunn Helaas (nog) niet in de UK, alleszins.
Tinder has also agreed to stop charging people — just those located in California — different prices based on their age. That carries a value of at least $5.75 million, according to the settlement. In total, this amounts to a $23 million settlement.
Ook al heb ik het zelf aangekaart bij de Britse commissie tegen discriminatie (Die doodleuk vertelden dat ze er niets mee kunnen doen) EN bij die van de EU zelf (nooit antwoord gehad).

[ Voor 43% gewijzigd door Tokkes op 20-03-2019 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:29
MBT je reactie op dat Tinder dubbel zoveel geld int na je 30e, dat lijkt verleden tijd: https://techcrunch.com/20...e-discrimination-lawsuit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
renegrunn schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:20:
[...]

MBT je reactie op dat Tinder dubbel zoveel geld int na je 30e, dat lijkt verleden tijd: https://techcrunch.com/20...e-discrimination-lawsuit/
klopt.. is discriminasie

Pagina: 1