Ik probeer bij mij thuis de kpn router te vervangen en gebruik daar onderand een tp-link t1600g-18ts en edgerouter lite. Nu is het zo dat de switch de vlan's uitsplits naar tv, internet en telefonie(xperiabox). Dit werkt echter niet. De TV krijgt geen verbinding en het internet is heel langzaam en slecht sommige sites werken. Als ik de vlans instel op de edgerouter en de media converter direct in de ERlite prik dan werkt alles perfect.
Mijn vermoeden is dat de switch iets met de MTU doet van het binnenkomende signaal. de vlan instellingen zijn naar mijn idee in orde omdat ik dit al veel vaker heb gedaan.
Wat ook kan zijn is dat de vlan instellingen niet zo werken als ik gewend ben. Er zijn namelijk twee tabjes. Eentje met alle vlans waar je poorten kan toewijzen aan vlans. En een tabje port config waar je de pvid van een poort kan instellen.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij in de goede richting helpen?
Mijn vermoeden is dat de switch iets met de MTU doet van het binnenkomende signaal. de vlan instellingen zijn naar mijn idee in orde omdat ik dit al veel vaker heb gedaan.
Wat ook kan zijn is dat de vlan instellingen niet zo werken als ik gewend ben. Er zijn namelijk twee tabjes. Eentje met alle vlans waar je poorten kan toewijzen aan vlans. En een tabje port config waar je de pvid van een poort kan instellen.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij in de goede richting helpen?
[ Voor 15% gewijzigd door Noahlvb op 16-03-2019 20:31 ]