[TP-link T1600G-18TS] icm KPN glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:29

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Topicstarter
Ik probeer bij mij thuis de kpn router te vervangen en gebruik daar onderand een tp-link t1600g-18ts en edgerouter lite. Nu is het zo dat de switch de vlan's uitsplits naar tv, internet en telefonie(xperiabox). Dit werkt echter niet. De TV krijgt geen verbinding en het internet is heel langzaam en slecht sommige sites werken. Als ik de vlans instel op de edgerouter en de media converter direct in de ERlite prik dan werkt alles perfect.

Mijn vermoeden is dat de switch iets met de MTU doet van het binnenkomende signaal. de vlan instellingen zijn naar mijn idee in orde omdat ik dit al veel vaker heb gedaan.

Wat ook kan zijn is dat de vlan instellingen niet zo werken als ik gewend ben. Er zijn namelijk twee tabjes. Eentje met alle vlans waar je poorten kan toewijzen aan vlans. En een tabje port config waar je de pvid van een poort kan instellen.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij in de goede richting helpen?

[ Voor 15% gewijzigd door Noahlvb op 16-03-2019 20:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat bedoel je met de VLAN's uitsplitsen? Bridged ITV (dus het doorzetten van VLAN4 direct naar de settopboxen) gaat namelijk sowieso op korte termijn niet meer werken.

Je.moet dus hoe dan ook naar een routed setup waarbij je router zowel in VLAN6 (PPPoE) als VLAN4 (DHCP) een IP krijgt en dan IGMPproxy richting je LAN draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:29

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.
Daar ben ik me van op de hoogte. Maar het gaat om het instellen van Vlans op de switch algeheel want ook het internet heeft hier last van.