Logitech Z5500 MSI 77A-55 en 5.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Ik zoek of er een manier is om een PC met Windows-7 64bit en een Z77A-55 moederbord 5.1 telaten produceren op een Z5500 van logitech. Starcraft geeft aan dat ik maar stereo te kiezen heb en de Realtek drivers in Windows geven ook slechts 2 channel opties. De kneep zal vast zitten in het gegeven dat het moederbord alleen THX kan maar is er een kunstje? Op TomsHardware in een posting van 2014 dezelfde vraag gevonden en in allerlei driver websites of bij THX zelf geen software-matig ezelsbruggetje gevonden tot nu toe.

Ik denk dat de kans groot is dat ik slechts 5.1 haal uit THX Bluray schijven maar ik dacht, ik probeer tweakers eens voordat ik een losse geluidskaart haal.

:) ideen zijn welkom en alvast bedankt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
Neem aan dat je de speakerset via spdif hebt aangesloten? Helaas is de bandbreedte hiervan beperkt waardoor er ongecomprimeerd (pcm) alleen stereo overheen kan. Voor 5.1 heb je gecomprimeerd geluid nodig zoals Dolby Digital op dvd/blu-ray. Sommige moederborden ondersteunen Dolby Digital Live waarbij het 5.1 materiaal on the fly geëncode wordt. Andere optie is je set analoog aan te sluiten indien dit ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Let er even op dat THX geen audio formaat is, maar slechts een (onzin) standaard die is bedacht door de film industrie zodat bioscopen 'betere' audio gingen kopen.

Verder eens met boven. Je zou kunnen kijken of je Dolby Live kan unlocken, maar de beste oplossing is analoog aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Dolby unlocken als zoekterm bracht mij hier

https://forums.overclocke...dts-interactive.18626211/

Eens zien of dat werkt want anders eens analoog proberen of iets compleet anders met een dedicated audiokaart of dergelijke oplossing

Edit:

De bovenstaande link heeft een apart resultaat gehad. Als ik de aanwijzingen volg en de R275 installeer (PC in testmode, driver installen en dan de Driver signer de signing laten doen door de .sys in Sys32\drivers te wijzen, reboot) Zie ik de Z5500 de verschillende audio opties weergeven zoals DTS enzo. In de properties van de driver is te zien dat ik DTS of dolby digital kan uitkiezen, zoals op de plaatjes onder de link hierboven wordt getoond.

Als ik in die properties bijvoorbeeld DTS kies dan werken alle speakers wel, ook bij Dolby. Starcraft werkt echter nog steeds niet en DTS test filmpjes van de digitaltheater website werken soms wel soms niet.

Ga ik met mijn PC uit test mode dan werkt het helemaal niet meer en is de driver weer unsigned en wil windows niet meer.

Als ik van Realtek.com de R282 driver download dan heb ik nog steeds maar de 2channel opties maar het was alleen de driver en install gaf een weirde error over iets not supported, warning was te snel weg goed te lezen.

Met die driver alleen maar de 2channel opties onder properties maar via optical werkt Starcraft weer wel en heb ik Dolby Prologic-2 volgens de Z5500. Ook werken atm alle DTS test filmpjes.

Ik denk dat ik het maar zo laat :')

Edit2: Ik SC moet ik wel telkens in audio options schakelen van 1 optie naar spidif voordat het spel 5.1 zelf aangeeft. Dit moet bij opstarten en bij een map die gestart is. maar is evt bugje want of ik het nu telkens instel of niet alle speakers geven geluid

[ Voor 74% gewijzigd door ROFLASTC op 17-03-2019 22:07 ]

And it goes BRAAAAAPP!