Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

videokaart upgrade voor Erazer X5366 F

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pcnewbie
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20:58
Hallo allemaal,

Ik ben zowel nieuw op dit forum als met het gamen op een pc.

Een tijdje geleden heb ik een Medion Erazer X5366 F met een GTX 960 gekregen.

Ik had zelf al het een en ander kwa research gedaan.

Er zit een MS-7848 moederboard in.

https://www.userbenchmark.com/System/Medion-MS-7848/7209

Bij deze link zag ik dat een 1060 6gb ook mogelijk is.

Stel, ik zou deze videokaart aanschaffen, wat zou dit inhouden kwa prestaties t.o.v. mijn huidige videokaart ?

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pcnewbie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:35:
Stel, ik zou deze videokaart aanschaffen, wat zou dit inhouden kwa prestaties t.o.v. mijn huidige videokaart ?
Zonder de rest van je specs is daar niets over te zeggen. Er is ook bijzonder weinig over te zeggen als je niet vertelt wat je met je systeem wilt gaan doen.

Voordat je er een andere kaart induwt zou ik eerst eens kijken of je voeding wel afdoende is. Niet alleen wat vermogen betreft, ook de kwaliteit ervan.

V&A eindejaarsopruiming - veul meuk voor weinig

Mijn BGG-list

• Postman
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:37
pricewatch: Medion Erazer X5366 F (Qwerty toetsenbord)
Helaas geen informatie over de voeding, maar qua specs lijkt het een vrij recent systeem. Ook informatie over moederbord ontbreekt.

Postman wijzigde deze reactie 16-03-2019 18:45 (28%)

Systeemspecs

• Pcnewbie
Zoals in mijn bericht staat zit er een MS-7848 moederboard in.

Als het goed is heb ik een link van userbenchmark in mijn bericht geplaatst met mijn setup.

Voeding zou ik moeten kijken.

Ik wil de pc gebruiken voor het gamen, het liefst 4k maar ik betwijfel of dit mogelijk is.

Groet PcNewbie

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18:34
4k gaat je niet lukken met een gtx1060. Een gtx1070 zal al beter geschikt zijn. Heeft de voeding überhaupt een 8 PINS peg kabel? Anders moet je een nieuwe voeding hebben. Het is alleen de vraag of het een ATX-voeding is, of één of ander afwijkend formaat.

• Pcnewbie
Zo heel veel duurder is een gtx 1070 niet, maar is deze compatibele met de rest van mijn spullen ?

Ik zal vanmiddag kijken hoeveel watt de voeding is, hoe kan ik zien of hij 8 pins is ?

Er zit een i7 4790 processor in.

Pcnewbie wijzigde deze reactie 16-03-2019 21:00 (8%)

• Postman
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:37
De 8 pins PEG kabel (is eigenlijk 6+2 pins) is, als het goed is, al aangesloten op je huidige videokaart (uitgaande van een standaard GTX 960).

Voor de voeding is vooral belangrijk hoeveel watt deze geeft, maar op zich is een voeding natuurlijk ook te vervangen.

Vraag is meer welk budget je hebt voor de nieuwe videokaart en of je deze nieuw of tweedehands gaat aanschaffen. Met een nieuwe GTX 1070 kom je namelijk al in de buurt van luxe RTX 2060 of goedkope RTX 2070. En dat lijkt mij een betere investering.

Systeemspecs

• Pcnewbie
Er zit nu een GTX 960 in dat klopt.

hoeveel watt dien ik te gebruiken ?

RTX 2070 of RTX 2060 lijken mij beide mooie videokaarten, opzich voor een mooi bedrag ook.

Hoe zit het met de rest van mijn desktop ? kan ik zomaar een RTX 2060 erin doen zonder enige bottleneck ?

Ik dacht namelijk dat de opties met het MS-7848 moederboard nogal beperkt waren.

stel ik besluit een RTX 2060 aan te schaffen, kan ik dan een 4k monitor kopen en de meeste spellen op 4k draaien ?

• ErikRedbeard
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 21:54

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik weet niet wat voor FPS jij wil op 4k en hoe jij de overige settings wil buiten resolutie, maar ik raad je aan om eens 4k benchmarks te bekijken op bijv youtube (en dan niet maar 1tje, maar meerdere) van de videokaarten waar jij naar kijkt, want er wordt nogal vreemd over 4k gesproken.
De ene zegt een 1070 is goed voor 4k.
Nou ik kan zeggen dat ik met een average van 40 of lagere fps in moderne games niet vrolijk wordt.

En om nou resolutie omhoog te halen en dan de rest op med of misschien zelfs low te zetten komt bij mij ook vrij counter-intuitive over.

Bijv

ErikRedbeard wijzigde deze reactie 17-03-2019 03:22 (30%)

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:23
ErikRedbeard schreef op zondag 17 maart 2019 @ 03:15:
Nou ik kan zeggen dat ik met een average van 40 of lagere fps in moderne games niet vrolijk wordt.

En om nou resolutie omhoog te halen en dan de rest op med of misschien zelfs low te zetten komt bij mij ook vrij counter-intuitive over.
Er zit natuurlijk behoorlijk wat tussen ultra incl 8x MSAA en med/low...
Een 1070(ti)/1660ti/2060 kan de meeste games prima draaien op 4k op high zonder MSAA, soms moet je misschien naar medium om de 50-60fps te halen, vaak ook niet.
Wil je altijd stable boven de 60fps op heigh+ settings moet je inderdaad wat dieper in de buidel tasten.
Worst case scenario moet je een paar games alsnog op 1080p draaien (maar dan wel op hogere settings).

• ErikRedbeard
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 21:54

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

mitsumark schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Er zit natuurlijk behoorlijk wat tussen ultra incl 8x MSAA en med/low...
Een 1070(ti)/1660ti/2060 kan de meeste games prima draaien op 4k op high zonder MSAA, soms moet je misschien naar medium om de 50-60fps te halen, vaak ook niet.
Wil je altijd stable boven de 60fps op heigh+ settings moet je inderdaad wat dieper in de buidel tasten.
Worst case scenario moet je een paar games alsnog op 1080p draaien (maar dan wel op hogere settings).
Met ultra bedoelde ik alles behalve AA op max.
AA is het laatste wat je aanzet op 4k.

Ik zit zelf met een 1070 ti op een resolutie van 3440x1440
Dat zijn ongeveer 5 miljoen pixels
4k is ongeveer 8 miljoen pixels.

En zelfs op mijn resolutie kom je in moderne games (alles ultra zonder enige AA) nog fps issues tegen in o.a. bijvoorbeeld AC Odyssey.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:23
@ErikRedbeard Ik heb ook een 1070ti op 3440x1440, heb nergens last van (maar speel ook geen AC).

Meeste recente spellen draaien met een 1070 op 4k en medium settings ongeveer 40-60fps, kan net aan voldoende zijn, of net aan niet.

mitsumark wijzigde deze reactie 17-03-2019 22:29 (41%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True