SSD en geheugen upgrade Macbook Pro late 2011

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brmhr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-01 13:37
Beste GoT-ers,

Ik wil mijn Macbook Pro uit late 2011 met anti-glare scherm :9~ een nieuw leven geven door hem een kleine upgrade te geven. Ik zat te denken aan een verdubbeling van het geheugen en het plaatsen van een SSD schijf.

Omdat de meeste filmpjes/instructies van het plaatsen van SSD's in een 2011 ook ongeveer uit die tijd dateren vond ik het lastig om de juiste producten te vinden. Met andere woorden, welke SSD schijf kan ik het beste aanschaffen en welke geheugenmodules?

edit: en is het waar dat wanneer ik mijn SSD op de plaats van de CD-Drive plaats m.b.v. zo'n rack hij de maximale snelheid niet kan/gaat halen omdat deze connectie minder snel is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr. Brmhr

[ Voor 14% gewijzigd door brmhr op 16-03-2019 17:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@brmhr Misschien is het handig om hier hetzelfde neer te zetten als wat je op OMT geplaatst hebt. Daar heb je namelijk een completer bericht neergezet dan hier.
Ik wil mijn MacBook uit eind 2011 een kleine upgrade geven. Ik zat te denken aan het plaatsen van een SSD en een verdubbeling van het geheugen. Zelf weet ik alleen niet goed welke SSD en geheugen ik het beste kan aanschaffen, ik kwam zelf tot:
Corsair Mac Memory – DDR3
8 GB : 2 x 4 GB – SO DIMM 204-PIN – 1333 MHz / PC3-10666 – CL9 – 1.5 V – niet-gebufferd – niet-ECC
Samsung 860 EVO 500GB – Solid state drive
intern – 2.5″ – SATA-600 – 6.8mm
Zijn de goede keuzes? Zo nee, wat kan ik het beste aanschaffen?
Ik twijfel ook nog om mijn CD drive te gebruiken voor de SSD. Maar klopt het dat deze connectie minder geschikt is omdat deze minder kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zelf heb ik een van Micron ingebouwd in een 15” MBP (Early 2011) en dat werkt prima. Ook heb ik een van Crucial ingebouwd in een 13” MBP (Early 2011) en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@brmhr BX500 is prima, Samsung 860 evo is te duur.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.