HDD koeler

Pagina: 1
Acties:

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Tsja, ik heb mijn IBM deskstar 60GXP van 40 gig (zie elders in een andere topic, is ook wa mis mee) in een coolermaster hdd koeler geschroefd met dubbele fan, maar ik werd gek van dat gesuis. Dus heb ik de fans maar gedeactiveerd. Dit kan toch geen kwaad of wel? En het koellichaam maakt geen contact met de onderkant van de harde schijf waar de electronica zit, is dit erg?

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 00:12

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik weet niet wat je wil met je HDD koeler, maar fans deactiveren lijkt me niet de juiste tactiek om een optimale prijs/ruis verhouding te bewerkstelligen :+
iig zal hij een stuk stiller zijn.
Sowieso vraag ik me soms af of HDD koelers wel erg veel uitmaken. Bijvoorbeeld voor je case temps. Ik heb HDD (WD 20G@7200) hoog in bigtower. Scheelt me 2 graden casetemp met HDD beneden.

Forza Mucca!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
koop een headset dan heb je er ook geen last van

waarom zeurt iedereen toch over het lawaai?

waarom een koeler op je hd? zo'n hd hoedt het echt wel 5 jaar uit zonder koeler
en binnen 2 jaar heb je toch alweer een nieuwe

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Tja ik weet het, maar ik had die koeler toch liggen en geen 3,5" ruimte meer vrij dusse... op den duur gewoon gek geworden van dat gesuis, maar is het nou slecht voor de elektronica dat ze de koeler niet raken? er zit een milimeter of 2 tussen schat ik.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
waarom fans niet op 5 volt?
dat hoor je ook niet

en dan wordt er tenminste nog IETS gekoeld

www.kuiphuis.nl

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
lijkt me alleen maar logisch dat ze de elektronica niet raken anders worden misschien verbindingen gemaakt die nooit gemaakt mogen worden.
Oh euh Rollerjooster HD coolers maken WEL veel verschil voor de temp van je HD!!! Ik zal niet zeggen dat je ze nodig hebt voor 5400 rpm schijfjes maar Ik heb bv een:
18,2GB U160 SCSI 7200rpm HD en die wordt behehoorlijk warm zonder koeler. kheb toch liever dat mijn bitjes en megabitjes het wat koeler hebben en voor al met dit warme weer...er staat data op die toch net iets te belangrijk is

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Naja, die IBM deskstar die is gewoon wat warmer dan lauwe thee, het zal toch wel geen kwaad kunnen denk ik.
Pagina: 1