Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:43
Mijn vraag

Ik wil graag de instellingen van mijn nieuwe netwerkswitch gebruiken. De switch is alleen niet te bereiken via mijn netwerk.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Volgorde van netwerk is ZiggoModem-->TP-Link Deco M9-->Netwerkswitch met daarop aangesloten, PC, HUE, Onkyo, TV, Ziggo Mediabox, Spelcomputer, Netwerkswitch met daarop een andere Deco m9

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de software ''Angry IP scanner'' gebruikt en alle gebruikte ip adressen gecontroleerd, dit geeft geen resultaat. Mijn Onkyo en Philips HUE kan ik via het ip-adres wel bereiken
...

Beste antwoord (via bandy op 16-03-2019 18:08)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Installeer de management software van TP-Link die erbij hoort.

[ Voor 11% gewijzigd door Freee!! op 16-03-2019 16:36 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[ Voor 11% gewijzigd door Freee!! op 16-03-2019 16:36 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Komt hij wel voor in je lijst met DHCP leases?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bandy
Freee!! schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:36:
Was in de veronderstelling dat ik hem direct via mijn "browser" kon benaderen, ook de handleiding is niet heel duidelijk hierin. |:(

Maar inderdaad na wat Googelen en installeren van "unmanaged pro utility software" kan ik via de gebruikelijke manier inloggen op de switch.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bandy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:12:
[...]
Was in de veronderstelling dat ik hem direct via mijn "browser" kon benaderen, ook de handleiding is niet heel duidelijk hierin. |:(

Maar inderdaad na wat Googelen en installeren van "unmanaged pro utility software" kan ik via de gebruikelijke manier inloggen op de switch.

Bedankt!
Was iets te gemakkelijk voor mij, ik heb zelf de TP-Link TL-SG108PE ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 19:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

bandy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:19:
Mijn vraag
Ik wil graag de instellingen van mijn nieuwe netwerkswitch gebruiken. De switch is alleen niet te bereiken via mijn netwerk.
Het apparaat luistert naar het IP-adres 192.168.0.1 (staat op een sticker op het apparaat zelf).
Dit adres zit niet in jouw netwerk, want anders had je hem wel vanzelf gevonden.

Wat je kunt doen is op je computer de poort waar de switch op aangesloten is, een extra IP adres toekennen.
Bijvoorbeeld als de switch is aangesloten op eth0 gebruik je:
code:
1
sudo ip addr add 192.168.0.9/24 dev eth0

Meteen daarna kan je de switch gewoon benaderen via de browser, door te surfen naar http://192.168.0.1 .

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
aawe mwan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:31:
[...]

Het apparaat luistert naar het IP-adres 192.168.0.1 (staat op een sticker op het apparaat zelf).
Dit adres zit niet in jouw netwerk, want anders had je hem wel vanzelf gevonden.

Wat je kunt doen is de poort waar de switch op aangesloten is, een extra IP adres toekennen.
code:
1

Meteen daarna kan je de switch gewoon benaderen via de browser, door te surfen naar http://192.168.0.1 .
Ga maar gelijk "met de billen bloot" ik kom zelf niet uit de it wereld maar vindt het wel interessant (voor thuis gebruik)

Ik was in de veronderstelling dat een apparaat (nieuw uit de doos) een eigen ip-adres had en zodra deze in een netwerk wordt aangesloten deze direct naar dit ip-adres "luistert"

Het enige wat ik hier nog niet volledig aan begrijp is dat mijn Ziggo modem een ip van 192.178.. heeft en de rest van mijn apparaten 192.168... Maar goed, ik dwaal hier waarschijnlijk teveel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

aawe mwan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:31:
[...]
Tot zover weinig problemen.
Wat je kunt doen is op je computer de poort waar de switch op aangesloten is, een extra IP adres toekennen.
code:
1

Dat werkt alleen onder Linux, niet onder Windows.

Pagina: 1