Toon posts:

Negatief voltage?

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'n Seiko G321D inbestelling bij shift en was vast bezig aansluit schema'tje te te zoeken/verzinnen. en kwam het volgende schema's tegen..

Afbeeldingslocatie: http://instruct1.cit.cornell.edu/courses/ee476/FinalProjects/s2001/cas53/LCD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://yarvje.xs4all.nl/~ray/port2lcd.gif

Dat ding gebruikt voor z'n contrast -24v, nou vraag ik me dus af -24 v !? waar haal ik dat vandaan?! ik dacht eerst van ik haal een 24v adapter en keer + en - om.. maar dan zou ik +24 aan ground leggen wat waarschijnlijk wat leuke vonkjes en een kapot display opleverd... dus -24v?! hoe werkt dat?!

Verwijderd

even je natuurkunde bijspijkeren!
Een voltage is geen absoluut getal, maar een verschil, ook wel potentiaalverschil genoemd. Er is internationaal afgesproken dat de aarde altijd 0 v is... Als er dan een aansluiting is die t.o.v. de aarde 24 volt lager is, wordt dat dus -24 volt.

Verwijderd

Topicstarter
ERhmz okay natuurkunde was niet m'n sterkste kant, enige wat ik me daar nog van herriner is dat ik eindeloos druk in vloeistof heb uit zitten rekenen maar daar heb ik nu niet zo veel aan ,dat spannings verschil klinkt aannemenlijk, maar hoe / waarmee fabriceer ik dan zo'n spannings veschil van -24v tov aarde? :?

Verwijderd

uh door +24v als aarde te nemen en de ground als -24v ?

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

heb ook zo'n display liggen, en je kan gewoon die adapter met de + aan de ground leggen en de - wordt dat je -24V, moet werken. Aangezien ik toch iets meer elektronica verstand heb dan dat heb ik ff een mooie voeding gebouwd, wel zo mooi, maarja niet iedereen kan dat natuurlijk.
Houdt er wel ff goed rekening mee dat je de -24V later moet inschakelen dan de +5V, in de datasheet staat iets van 40ms ofzo, weet niet meer precies, heb dit zelf opgelost door gewoon de +5 en de -24 met aparte schakelaars te voorzien, ook bij het uitschakelen moet je daar rekening mee houden maar dan net andersom, dus eerste de -24 uit en dan de +5. En neem van mij aan dat het belangrijk is, had een display met dezelfde controller, net ff een stukkie kleiner, moest op dezelfde manier, dacht van ach fuck it, ja mooi stuk dus verdomme :(.
Wat ben je voor de rest van plan met dat ding, heb er zelf nog niet echt tijd voor kunnen maken tot nu toe om er iets voor te schrijven met m'n beperkte c++ kennis, maar als we samen iets kunnen doen dan graag, ding ligt hier maar te stof happen tot nu toe op een test na met een test proggie, ik weet dat ie leuk werkt, maar voor de rest heb ik er nog niks mee gedaan. dus als je iets wil samenwerken oid dan hoor ik het wel...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, voor de rest zie mailtje..(ehh tje?) :)

• TriLithium

TriLithium

idd ja -tje, damn he

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op woensdag 25 juli 2001 20:21 schreef MaSsiE het volgende:
|:(

even kijken .. mmm heb jij opgelet neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
tussen + 24 en - 24 ... hebben wij .. JAAAAAAA 48 volt verschil .. goedzooooooooo!!!
domme }:O

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• TriLithium

TriLithium

jij volgt ehm niet helemaal, het staat er idd wat krom maar het klopt wel
naar mijn id wordt hier bedoeld om de +24V op de ground van de andere voeding te zeggen en de ground van de -24V als de nieuwe -24V te gebruiken. tov van de andere ground meet je dan idd -24V
Pagina: 1