Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb na lang twijfelen toch een topic geopend. Ik ben op zoek naar een muis die goed werkt met macOS.

Situatie nu
Ik heb nu een Microsoft Sculpt. Die voldoet op zich prima, zeker kwa ergonomie. Maar hij is al even oud en hij heeft nu 3 problemen:
  1. Hij verbind traag met macOS sinds Mojave update. Als ik mijn MacBook wake, op de muisknop klik dan kan ik hem 2 seconden later gebruiken.
  2. Kliks registreert hij soms niet, of juist dubbel. Heel irritant.
  3. Hij begint uit elkaar te vallen
De niet competitie
  • Een Magic Mouse van Apple is mooi maar ergonomisch voor mij een ramp. De muis is veel te laag. En kom op, laden op z'n kop?
  • Logitec heeft een hoop prettige muizen maar die blijft hangen in RF-dongles of draden, beide met een USB-c laptop niet te doen. En daarnaast, waarom geen BT?
  • Microsoft Surface Precision is wel erg prijzig, lees ik ook terug in de reviews. En werkt niet (goed) met macOS. Valt af dus.
  • Logitech MX Master Wireless, ziet er op zich aardig uit...
  • Verder zijn er veel te veel van die te kleine muizen
  • Microsoft Suface Mouse Bluetooth, best een mooi ding... geen reviews.
Ik vind het dus lastig. Zeker met mijn vrij grote handen.
Is er nog een prettige muis over zonder draad, zonder rf-dongle, zonder "ergonomische hippe foefjes", mét macOS ondersteuning? Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaffTweakr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 08:02
De MX Master werkt via bluetooth met een mac hoor. Ik heb wel het gevoel dat bluetooth een ietwat merkbare input lag heeft. Daarom zou ik 'm zonder unifying receiver toch afraden.

Voor gebruik onderweg kan je daarentegen wel met de knop onderaan snel wisselen tussen BT en je dongle indien je thuis een dock/dongle gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik heb geen mac, maar wel een logitech mx anywhere. Prettige muis, via micro usb op te laden. Ergonomie is fijn, bluetooth zonder dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-06 09:36
Ik heb een Evoluent Vertial Mouse Bluetooth (Mac). Heb deze muis al jaren, hiervoor ook de bekabelde versie voor een Windows laptop gehad. wat ik fijn vind is dat je arm in een natuurlijkere positie blijft, en niet gedraaid hoeft te houden. Was we even een weekje wennen, maar nu wil ik niet meer zonder.
Ook fijn is dat er programmeerbare knoppen op zitten waardoor je met een combinatie makkelijk een sneltoets kan mappen (zoals met drie vingers sliden over het trackpad om naar een ander full screen window te gaan kan dan ook via de muis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1190162

Qua ergonomie zou ik me zeker aansluiten bij Sebas1337, de Evoluent Vertical Mouse in de bluetooth versie is inderdaad even wennen maar daarna wil je niks anders meer. De Verticalmouse 4 is vrij fors van formaat wat hem geschikt maakt voor de grotere handen. En de bijbehorende software, Evoluent Mouse Manager is ook voor MacOS ontwikkeld maar niet noodzakelijk om met de muis te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@iAmRenzo Ik vind het Magic Trackpad echt het fijnste werken, zijn er bepaalde taken/werkzaamheden waarvoor je liever een traditionele muis hebt?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 13:45
Is deze al langs gekomen?
product: Logitech MX Master 2S

Ik heb de voorganger ervan, verbindt snel met bluetooth als ik m omschakel (windows laptop, dat wel).
Voor mijn grote handen werkt deze prima, heeft een extra scroll wheel die ik vaker gebruik dan verwacht.
Genoeg knoppen ook.
Nadeel: Extra Logitech software, echter draait deze op de achtergrond en je kan hier flink wat dingen instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kypo op 19-03-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kypo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:14:

Ik heb de voorganger ervan, verbindt snel met bluetooth als ik m omschakel (windows laptop, dat wel).
Voor mijn grote handen werkt deze prima, heeft een extra scroll wheel die ik vaker gebruik dan verwacht.
Genoeg knoppen ook.
Nadeel: Extra Logitech software, echter draait deze op de achtergrond en je kan hier flink wat dingen instellen.
Leuk dat je het noemt. Ik was in de mediamarkt aan het kijken en ik vond deze inderdaad verrassend lekker in de hand liggen. Zelfde gevoel als de microsoft precision/surface ofzo... maar die laatste had een slap wieltje.
Ik denk dat ik de MX Master 2S maar eens ga proberen. Heb de MX Master S2 gekocht, super fijne muis zeg. Verbind (over bluetooth) direct met mijn Mac.
Het scrollwiel slaat soms wel op tilt, maar dat is vast een functie ;)

[ Voor 9% gewijzigd door iAR op 24-03-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Kypo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:14:

Genoeg knoppen ook.
Kan die ook horizontaal scrollen?

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 13:45
Uffje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Kan die ook horizontaal scrollen?
Jep! Maak ik vaak gebruik van. In browsers doet deze het sowieso.

Sommige programma's (adobe, autodesk, etc.) werkt het goed / niet goed.

Maar dit kan je volgens mij ook weer per programma instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 11:43

Saven

Administrator

iAmRenzo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Leuk dat je het noemt. Ik was in de mediamarkt aan het kijken en ik vond deze inderdaad verrassend lekker in de hand liggen. Zelfde gevoel als de microsoft precision/surface ofzo... maar die laatste had een slap wieltje.
Ik denk dat ik de MX Master 2S maar eens ga proberen. Heb de MX Master S2 gekocht, super fijne muis zeg. Verbind (over bluetooth) direct met mijn Mac.
Het scrollwiel slaat soms wel op tilt, maar dat is vast een functie ;)
Ja is een functie :P Maar was je inmiddels wel achter denk ik.. Rare bump

[ Voor 82% gewijzigd door Saven op 11-06-2019 16:05 ]

Pagina: 1