Ik heb na lang twijfelen toch een topic geopend. Ik ben op zoek naar een muis die goed werkt met macOS.
Situatie nu
Ik heb nu een Microsoft Sculpt. Die voldoet op zich prima, zeker kwa ergonomie. Maar hij is al even oud en hij heeft nu 3 problemen:
Is er nog een prettige muis over zonder draad, zonder rf-dongle, zonder "ergonomische hippe foefjes", mét macOS ondersteuning? Iemand tips?
Situatie nu
Ik heb nu een Microsoft Sculpt. Die voldoet op zich prima, zeker kwa ergonomie. Maar hij is al even oud en hij heeft nu 3 problemen:
- Hij verbind traag met macOS sinds Mojave update. Als ik mijn MacBook wake, op de muisknop klik dan kan ik hem 2 seconden later gebruiken.
- Kliks registreert hij soms niet, of juist dubbel. Heel irritant.
- Hij begint uit elkaar te vallen
- Een Magic Mouse van Apple is mooi maar ergonomisch voor mij een ramp. De muis is veel te laag. En kom op, laden op z'n kop?
- Logitec heeft een hoop prettige muizen maar die blijft hangen in RF-dongles of draden, beide met een USB-c laptop niet te doen. En daarnaast, waarom geen BT?
- Microsoft Surface Precision is wel erg prijzig, lees ik ook terug in de reviews. En werkt niet (goed) met macOS. Valt af dus.
- Logitech MX Master Wireless, ziet er op zich aardig uit...
- Verder zijn er veel te veel van die te kleine muizen
- Microsoft Suface Mouse Bluetooth, best een mooi ding... geen reviews.
Is er nog een prettige muis over zonder draad, zonder rf-dongle, zonder "ergonomische hippe foefjes", mét macOS ondersteuning? Iemand tips?