KPN eigen router en switch icm draadloze verbindingsset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 21:06
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, want na een aantal telefoongesprekken en chatsessies met KPN ben ik nog geen stap verder.

Huidige situatie:
Op dit moment en al vele jaren ben ik klant van Ziggo.
In de woonkamer komt de aansluiting binnen en daar staat de Ziggo modem.
Aan de ziggo modem hangt de kabel voor de Horizonbox, een linksys router en aan de router hangt ook een linksys switch

KPN
De binnenkomende lijn van KPN zit in de meterkast.
Tussen de meterkast en de woonkamer ligt een hal. Boren en kabels trekken is een No go.
In de meterkast zal dus de modem van KPN komen en een draadloze stopcontact verbinding naar beide TV's. Dit kan KPN zo installeren, zonder issues.
Alleen ik heb meer dan alleen twee TV's :+

In totaal heb ik nu 10 Lan poorten in gebruik. Inmiddels zijn er wat dingen gewijzigd zoals printer over Wifi etc,en ik zou nu kunnen leven met 7 Lan aansluitingen.

Ik dacht zelf aan KPNmodem - draadloze verbinding naar TVS, uitbreiding draadloze verbinding naar mijn router voor pcs, nas, etc.
Is dit werkbaar?

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Beste antwoord (via rens-br op 17-03-2019 09:04)

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 20:58
Ik zou het zeker niet op die manier aanpakken. Je gaat dusdanig veel data over een 'draadloze verbindingsset' sturen dat de kans groot is dat je veel storingen krijgt.

Als er 1 kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer getrokken word, dan ben je pas zeker dat je de kwaliteit krijgt die je wilt. De ervaring leert dat er vaak loze leidingen liggen, of dat een kabel onder de vloer, via de kruipruimte bijvoorbeeld mogelijk is. Als laatste optie is het boren en de kabel in het zicht (of met een kabelgootje).

Geen enkele mogelijkheid tot bovenstaande? Dan zou ik niet overstappen. Een 'draadloze verbindingsset' zou ik adviseren voor een 2e tv waar af en toe naar gekeken word, niet als basis van je netwerk :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 20:58
Ik zou het zeker niet op die manier aanpakken. Je gaat dusdanig veel data over een 'draadloze verbindingsset' sturen dat de kans groot is dat je veel storingen krijgt.

Als er 1 kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer getrokken word, dan ben je pas zeker dat je de kwaliteit krijgt die je wilt. De ervaring leert dat er vaak loze leidingen liggen, of dat een kabel onder de vloer, via de kruipruimte bijvoorbeeld mogelijk is. Als laatste optie is het boren en de kabel in het zicht (of met een kabelgootje).

Geen enkele mogelijkheid tot bovenstaande? Dan zou ik niet overstappen. Een 'draadloze verbindingsset' zou ik adviseren voor een 2e tv waar af en toe naar gekeken word, niet als basis van je netwerk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 21:06
I was al bang voor het antwoord
Loze leiding? Niet in een huis uit 1950 helaas.
Dan ga ik toch even nadenken of ik een kabel kan boren naar de woonkamer.
Bedankt! Kort maar inhoudelijk veel beter dan het antwoord van KPN