Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Robertt500
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12-04 18:12
Ik stream vanaf mijn iPhone naar mijn Apple tv(4K) gaat goed, heb dan beeld, vervolgens wil ik het geluid omschakelen naar mijn Sonos Beam, maar zodra ik dat aan kies is het beeld weg op de Apple TV. Waar ligt dit aan? Ik heb de Apple TV gisteren gereset, misschien staat er iets verkeerd. Ik heb het ook getest via Videoland op de Apple tv , dan heb ik het probleem niet. Dan kan ik gewoon een andere speaker kiezen. Het geluid is dan even weg en komt terug op de nieuw gekozen speaker. Videoland blijft gewoon in beeld. Bij streamen via iPhone krijg ik het dus niet voor elkaar. Zie graag stream naar Apple tv en vervolgend het geluid van de Sonos Beam er onder. Maar zodra ik dus voor Beam kies heb ik wel het geluid maar geen beeld. Misschien kan het überhaupt niet. Iemand een tip?

Alle reacties

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22-04 23:27
Robertt500 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:52:
Ik stream vanaf mijn iPhone naar mijn Apple tv(4K) gaat goed, heb dan beeld, vervolgens wil ik het geluid omschakelen naar mijn Sonos Beam, maar zodra ik dat aan kies is het beeld weg op de Apple TV. Waar ligt dit aan? Ik heb de Apple TV gisteren gereset, misschien staat er iets verkeerd. Ik heb het ook getest via Videoland op de Apple tv , dan heb ik het probleem niet. Dan kan ik gewoon een andere speaker kiezen. Het geluid is dan even weg en komt terug op de nieuw gekozen speaker. Videoland blijft gewoon in beeld. Bij streamen via iPhone krijg ik het dus niet voor elkaar. Zie graag stream naar Apple tv en vervolgend het geluid van de Sonos Beam er onder. Maar zodra ik dus voor Beam kies heb ik wel het geluid maar geen beeld. Misschien kan het überhaupt niet. Iemand een tip?
Bij mij werkt het:
Heb Samsung 4K TV, Sonos Beam en twee One’s en natuurlijk Apple TV

Heb de luidspreker instellingen van de Apple TV bij AirPlay staan op Apple TV en niet op de Sonos ( is bij mij groep “ Woonkamer”).

Heb AirPlay, Netflix via Apple TV of Netflix via 4K TV beeld via TV en geluid via Sonos.

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:32
Ondersteunt alles AirPlay 2?

• Robertt500
Haga schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Bij mij werkt het:

Heb de luidspreker instellingen van de Apple TV bij AirPlay staan op Apple TV en niet op de Sonos ( is bij mij groep “ Woonkamer”).

Heb AirPlay, Netflix via Apple TV of Netflix via 4K TV beeld via TV en geluid via Sonos.
waar stel je dat in dan?bij audio-uitvoer?

• Robertt500
Haga schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:16:
[...]

Bij mij werkt het:

als ik dat hanteer hoor ik de twee one’s nauwelijks. Dat zal ook wel de bedoeling zijn soms vrees ik. Als ik dezelfde serie kijk via on demand hoor ik de one speakers ook nauwelijks. Die schakelen wel bij als ik voor de Beam kies. Maar dan ben ik de streaming kwijt

• Haga
Ik heb de Sonos Beam en de twee One's samen als "woonkamer" ingesteld.

Als ik bv tegen SIRI zeg "speel Faithless in de woonkamer, dan spelen alledrie.

Dit zo ingesteld via de SONOS app en zijn zo ook zichtbaar in de Woning-App.

Instellingen van Apple Tv : Instellingen-Airplay-Luidspekers.

Daar zie ik dan "Apple TV" en "woonkamer". De mijne staat ingesteld op "Apple TV".

Als ik bv een GO-PRO film op mijn iPhone 8 via Airplay Apple Tv afspeel op de Samsung 4K TV, dan ik heb beeld op TV en geluid via de SONOS luidsprekers.

veel suc6 met instellen :)

• Robertt500
Bij mij niet. Ik moet echt de sonos luidsprekers kiezen anders hoor ik de twee one’s nauwelijks. Met streamen werkt dat dus überhaupt niet, want dan is het beeld van de tv weg. Hoor ik alleen het geluid op de speakers. Lijkt wel of geluid en video door elkaar lopen.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:40

Geronimous

Moderator Spielerij
Audio via meerdere luidsprekers afspelen met AirPlay

Systeemvereisten voor AirPlay

Je kunt in principe elke speaker geschikt maken voor Airplay 2 met een Airport Express...

FT-17 FTW!

• Haga
Hoe heb je de Beam en de Apple TV aangesloten op je TV?

• Robertt500
Haga schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:40:
Hoe heb je de Beam en de Apple TV aangesloten op je TV?
Beam op HDMI ARC aansluiting van tv. Apple TV op gewone HDMI aansluiting van de TV.

• Haga
Robertt500 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:36:
[...]
Beam op HDMI ARC aansluiting van tv. Apple TV op gewone HDMI aansluiting van de TV.
Zo is het bij mij ook aangesloten.

Alleen werkt het wel bij mij. ;)

Of ik nu via iPhone 8, iPad Mini 4 of Macbook via Airplay iets stream (of het nu GO PRO of You Tube filmpjes zijn) naar de Apple TV, dan heb ik beeld op TV en geluid via de SONOS Woonkamer ( 1 x SONOS BEAM en 2 x SONOS ONE).

Toch ergens iets niet helemaal lekker in je instellingen?

• Robertt500
Haga schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:54:
[...]

Zo is het bij mij ook aangesloten.

Alleen werkt het wel bij mij. ;)

Of ik nu via iPhone 8, iPad Mini 4 of Macbook via Airplay iets stream (of het nu GO PRO of You Tube filmpjes zijn) naar de Apple TV, dan heb ik beeld op TV en geluid via de SONOS Woonkamer ( 1 x SONOS BEAM en 2 x SONOS ONE).

Toch ergens iets niet helemaal lekker in je instellingen?
Maar als er stereo staat bij info over sonos systeem, dan is het vrij normaal dat er weinig geluid uit de one’s komt. Alles staat gestuurd naar de Apple tv. Als ik een serie kijk via Apple tv kan ik de Beam kiezen. En komen de one’s ook bij. Met streamen lukt dat niet.

• Haga
En daar het verschil.
Ik heb alledrie de SONOS als een groep ingesteld.

Als de APPLE TV aanzet om iets te kijken ( ITUNES, NETFLIX, YOU TUBE, een filmpje uit mijn Cloud, iets te streamen), dan hoef ik geen luidsprekers te selecteren.
De APPLE TV gebruikt automatisch de WOONKAMER ( zo heb ik de drie SONOS INGESTELD) als weergave.
En afhankelijk welke geluidskwaliteit er gebruikt wordt, hoor de ONE’s wel of niet “harder”. Bv bij het journaal hoor ik ze amper, maar kijk in na het journaal een film, dan nemen de ONE’s weer hun rol in het surroundgeluid en zijn ze duidelijk aanwezig.

• Robertt500
Haga schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:08:
En daar het verschil.
Ik heb alledrie de SONOS als een groep ingesteld.

Als de APPLE TV aanzet om iets te kijken ( ITUNES, NETFLIX, YOU TUBE, een filmpje uit mijn Cloud, iets te streamen), dan hoef ik geen luidsprekers te selecteren.
De APPLE TV gebruikt automatisch de WOONKAMER ( zo heb ik de drie SONOS INGESTELD) als weergave.
En afhankelijk welke geluidskwaliteit er gebruikt wordt, hoor de ONE’s wel of niet “harder”. Bv bij het journaal hoor ik ze amper, maar kijk in na het journaal een film, dan nemen de ONE’s weer hun rol in het surroundgeluid en zijn ze duidelijk aanwezig.
Ok. Dan gaat het groeperen in SONOS gaat misschien niet goed, hoe doe je dat precies. Ik had de drie speakers al aan elkaar gekoppeld uiteraard. Ik heb een kamer BEAM aangemaakt, en daar werken ze alle drie in door. Speel ik muziek af via SONOS app en selecteer ik BEAM dan heb ik geluid op alle drie de speakers. Dus die instelling lijkt me ok

• Robertt500
Robertt500 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Ok. Dan gaat het groeperen in SONOS gaat misschien niet goed, hoe doe je dat precies. Ik had de drie speakers al aan elkaar gekoppeld uiteraard. Ik heb een kamer BEAM aangemaakt, en daar werken ze alle drie in door. Speel ik muziek af via SONOS app en selecteer ik BEAM dan heb ik geluid op alle drie de speakers. Dus die instelling lijkt me ok
OK, voor het gemak BEAM nog even aangepast naar WOONKAMER
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True