Zelf cPanel hosten (VPS of in kantoor)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:21
Mijn vraag

Wij werken enkele jaren met Neostrada.
Ze zijn een goede host en ze gebruiken handige tools (cPanel & WHM).
Na documentatie te hebb/en gelezen over cPanel op de cPanel website vraag ik mij af :
- Kan ik dit niet zelf hosten?
- In een VPS zoals in de documentatie (DigitalOcean)?
- En een eigen server op ons kantoor?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wij doen netwerk installaties voor KMO's en de prive luxe yacht sector, dus we hebben gemiddelde ervaring met servers.
We moeten nog uit docteren welke distro we willen op de server voor dit project.
We hebben servers met i3's tot i9's, Xeon Silver's tot Xeon Platinum's. (SAS, FSP+, ECC).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb dit gelezen : https://documentation.cpa...76Docs/Installation+Guide
We werken al enige tijd in de Neostrada VPS's met cPanel als betalende optie of een 'pakket' wat op cPanel draait.

Mijn doel

Ik wil hier uit leren hoe zelf hosting werkt om dan beter te kunnen helpen bij onze klanten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 19:29
Ik snap je vraag niet goed waarschijnlijk, maar ja, het is goed mogelijk om Cpanel/WHM zelf te hosten. Ze bieden een probeerversie aan waar je 15 dagen gebruik van kunt maken.

Op kantoor zou ik niet aanraden om te hosten. Je zou een server kunnen co-locaten bij een DC in de buurt of kiezen voor een VPS van bijvoorbeeld Neostrada, TransIP, PCextreme of DigitalOcean (om er een paar te noemen).

Waarom denk je dat je het zelf niet kan hosten? Zijn er dingen waar je tegenop ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ChristopheS dit past beter in IH, dus schopje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Vps licenties zijn goedkoper dan dedicated licenties voor cpanel. Ik zou het zelf niet hosten, alleen al.om het gevaar bij diefstal of brand. Je kan beter bij de grote hosting boeren een vps afnemen en het daar hosten.

Zelf beheren is heel simpel. Vps onderhoud doet je provider, en cpanel zelf is prima te begrijpen voor beginners. Er is enorm veel docu beschikbaar als je vragen hebt.

Ik gebruik het nu een jaar of 6, en ik zweer bij cpanel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:43
Een eigen server op kantoor kan, mits je een vrij publiek IP hebt, je cpanel achter NAT gooien is geloof ik wel mogelijk maar zou ik niet aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 19:29
VPS onderhoud kan je bij je provider onderbrengen. Managed VPS heet dat. Als je provider zo'n pakket afneemt onderhouden ze enkel de onderliggende infra, maar dat is waarschijnlijk ook wat je bedoelt.
Pagina: 1