Email uitdagingen/advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 17:06
Hoi Allemaal,

Mijn vraag:
ik zoek naar alternatieven of bruikbare niet te dure oplossingen voor het e-mail gebruik dat ik doe.

Even wat toelichting:
Ik heb op dit moment een Gmail account , werkt prima ontvang heel veel e-mails gaat goed tot op heden.
Ik was eigenlijk altijd erg blij met de Inbox optie van Google zelf, deze hebben ze dus nu de deur gewezen en mag ik terug naar Gmail. ik kan er gewoon weg niet mee werken. Ik kan niet tegen de Categorieën ik kan ze niet ui breiden, ik wil eigenlijk regels kunnen in zetten dat mijn e-mails automatisch naar een folder gaan noem het maar op.
Een leuk alternatief is Outlook, ik ben Home user met Office 365, dus Outlook is heel interessant, echter ik reis veel ben niet altijd thuis als ik me e-mails wil lezen en wil dan bijvoorbeeld Outlook.com gebruiken, op zich is dit niet een heel slecht systeem maar ik loop tegen bijvoorbeeld het probleem dat de Rules (regels) niet werken en ik kan maar geen oplossing vinden (tot op heden lijkt het niet te werken omdat ik een @gmail.com account heb)

Ik ben dus verder zoekend.

Belangrijk wat ik wil is dat ik een programma kan vinden dat ik kan gebruiken op Desktop, Android en Webbased.

En natuurlijk dat ik gewoon me @gmail.com account kan gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wil dus iets van een programma dat ik kan gebruiken op een Windows Laptop/desktop, Android (telefoon) en Webbased (denk hierbij aan de desktop die ik op me werk heb)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruik nu wel een combinatie van Gmail, outlook.com en Outlook maar het is niet ideaal
Overstappen naar een ander e-mail adres is niet een optie, mijn huidige e-mail ben ik.

Ik zag wel tijdens mijn zoek pogingen heel veel en dan raak je het overzicht best kwijt.
Iets wat ik recent zag (eigenlijk al langer) is GSuite (recent zag ik opeens) als ik het goed begrijp op Google Learning Center zou het mogelijk moeten zijn om Categorieën toe toevoegen en dergelijken, dit zou waarschijnlijk heel wat kunnen oplossen (voor Basic 4 euro per maand (ik zag iets dat er per april een prijs verhoging kwam naar waarschijnlijk 5 euro) maar kan ik als particulier gsuite gebruiken en kan ik gewoon me huidige e-mail gebruiken?

Maar misschien zijn er betere opties (niet te ingewikkeld natuurlijk en te duur (zeg max 5 euro per maand of zo)

Ik blijf zelf gewoon zoeken en misschien vind ik het opeens maar hulp is zeer welkom.
Zit nu te kijken naar dat Bluemail of dit een beetje bruikbaar is.

Beste antwoord (via mr.wjca op 31-03-2019 10:00)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mr.wjca schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:07:
@Room42
[...]

Betreffende je opmerking over een eigen domein, dit klinkt wel interessant en wil me wel gaan verdiepen hier in, heb je misschien op dit gebied voor mij advies, meer info, waar zou ik het beste kunnen gaan kijken?

Thx
Je hebt twee dingen nodig:
• Een domein waarop je uitgebreid DNS-beheer kunt doen. Ik heb nu goede ervaring met TransIP hierin. PCextreme had ik eerst maar dat bedrijf heb ik afgeschreven na zeer slechte ervaring met de klantenservice.

• Een e-mailprovider waarop je een eigen domein kunt configureren. Dit zijn wel meestal betaalde diensten. Hier is een leuk overzicht van 12 van dat soort providers: https://iwantmyname.com/services/email-hosting/ (let op, lijkt een affiliate site, zoek de diensten zelf even op via Google of zo).
Je kunt ook een eigen mailserver configureren op een server thuis of een VPS. Maar dat is veel gedoe, imho. Zeker het spamfilter is een vak apart. :)

In jouw geval wil je dus op zoek naar een provider die de ideale UI biedt. Of, als je bijvoorbeeld RoundCube webmail goed vindt werken, kun je ook een basisprovider nemen en een eigen frontend bouwen op eigen webhosting. Die connect dan gewoon via IMAP naar de mailserver.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 16-03-2019 14:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@mr.wjca Ik heb een paar opmerkingen;
Het is geen verwijt maar als de mail zo belangrijk voor je blijkt, vind ik het opmerkelijk dat je nog geen eigen domein hebt. Dit maakt je veel vrijer om nooit van e-mailadres te hoeven wijzigen. Je kunt dan gewoon je domein meenemen. Voor de migratie kun je je mail bij Gmail doorsturen naar je nieuwe, eigen domein.

GSuite op een gmail.com-adres gaat volgens mij niet, maar ik vraag me af of dit jouw kritische eisen gaat beantwoorden. Ik werk zelf al jaren met GSuite, nog uit de tijd dat je 50 gratis users kreeg.
[...] ik wil eigenlijk regels kunnen in zetten dat mijn e-mails automatisch naar een folder gaan noem het maar op.
Is dit in de gratis Gmail niet mogelijk? Want dit is wel mogelijk in GSuite. In Gmail heten ze filters en de mappen heten labels. Je kunt op basis van verschillende gegevens bepalen welk label eraan komt te hangen.
Zie https://support.google.com/mail/answer/6579?hl=nl
[Over Outlook.com:] [...] maar ik loop tegen bijvoorbeeld het probleem dat de Rules (regels) niet werken en ik kan maar geen oplossing vinden [...]
Outlook.com (de gratis maildienst van Microsoft) ken ik niet zo diepgaand maar Office 365 biedt gewoon regels op de inbox. Ik vind wel het spamfilter van Microsoft belachelijk slecht. Veel meer false positives dan concurrenten ervaren. Je moet dus veel meer de spambox in de gaten houden!

Zelf heb ik geen problemen met teveel mail, dus ik laat eigenlijk alles gewoon in mijn inbox landen en verwijderen doe ik eigenlijk nooit. Dus daar kan ik me misschien wat moeilijk inleven in jouw situatie.

Betreft het trouwens privé of zakelijke e-mail?

Hoe dan ook, mijn advies: Neem een eigen domein; Zoek een mailprovider die wel aan je eisen voldoet; Forward alle mail van je oude Gmail-adres naar je persoonlijke adres.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
@Room42
Bedankt voor je antwoord.

Ten eerste: Het gaat om privé email.

Ik heb me Gmail account eigenlijk altijd gehad vanaf het begin. Zoals gezegd ik heb nooit echt lekker kunnen werken met het Gmail programma zelf, inbox was in dat geval voor mij een ideaal systeem.

Betreffende je opmerking over een eigen domein, dit klinkt wel interessant en wil me wel gaan verdiepen hier in, heb je misschien op dit gebied voor mij advies, meer info, waar zou ik het beste kunnen gaan kijken?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:46
Ik gebruik zelf de gratis versie van Gmail en maak ook gebruik van regels en filters om inkomende mail te koppelen aan labels (soms zelfs om de inbox over te slaan) en andere zaken.

Je moet idd de labels als mappen zien.

Ik zou zeggen probeer daar toch nog eens naar te kijken, het vereist misschien net een iets andere manier van werken, maar dat moet je ook als je naar een ander programma wisselt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
mr.wjca schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:07:
@Room42
[...]

Thx
Je hebt twee dingen nodig:
• Een domein waarop je uitgebreid DNS-beheer kunt doen. Ik heb nu goede ervaring met TransIP hierin. PCextreme had ik eerst maar dat bedrijf heb ik afgeschreven na zeer slechte ervaring met de klantenservice.

• Een e-mailprovider waarop je een eigen domein kunt configureren. Dit zijn wel meestal betaalde diensten. Hier is een leuk overzicht van 12 van dat soort providers: https://iwantmyname.com/services/email-hosting/ (let op, lijkt een affiliate site, zoek de diensten zelf even op via Google of zo).
Je kunt ook een eigen mailserver configureren op een server thuis of een VPS. Maar dat is veel gedoe, imho. Zeker het spamfilter is een vak apart. :)

In jouw geval wil je dus op zoek naar een provider die de ideale UI biedt. Of, als je bijvoorbeeld RoundCube webmail goed vindt werken, kun je ook een basisprovider nemen en een eigen frontend bouwen op eigen webhosting. Die connect dan gewoon via IMAP naar de mailserver.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 16-03-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
@Room42

Bedankt voor je tips.

Misschien een stomme vraag.
Nu zag ik onder outlook.com de optie Premium, waarin Microsoft verwijst naar GoDaddy.
Zou dit ook een soort gelijke mogelijkheid zijn/geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Domme vraag misschien, maar welke e-mailclient gebruik je :? Ik herken de problemen met GMail niet, maar misschien komt dat door de e-mailclient, die ik gebruik (Thunderbird).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
mr.wjca schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:40:
[...] Nu zag ik onder outlook.com de optie Premium, waarin Microsoft verwijst naar GoDaddy.
Zou dit ook een soort gelijke mogelijkheid zijn/geven?
Geen idee, dat zul je even moeten lezen, wat ze daar bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.wjca
@Room42

Heeft even geduurd maar wilde je toch even bedanken voor je tips, waren erg bruikbaar. d:)b

Ben voor een combinatie van TransIP (domeinnaam) en Gsuite gegaan
Kan nog steeds me oude e-mail gebruiken maar ook een nieuwe meer persoonlijke email, erg bruikbaar.
het is als het waren opnieuw beginnen met e-mailen zonder dat je zorgen hoeft te maken over aanpassingen of dergelijke.

Gmail is nog niet het optimale maar het komt wel goed, planning is nog wel om in de toekomst Outlook er bij te gaan te gebruiken, maar alles op ze tijd en rustig aan.
Pagina: 1