Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp en advies voor bouw snelle office pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• donbenito
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-12-2022
geachte,

ik ben van plan mijn pc te vervangen het enige dat ik zal houden is mijn kast en voeding. ik game de laatste jaren bijna niet meer dus lijkt het me logisch dat ik ga voor de dingen die ik veel doe namelijk het saaie gedoe office en media foto's bewerken enz...

wat ik haat is wachten...... dus ik zou graag een rette snelle office pc samenstellen die rap opstart en waar je niet moet wachten voor er dingen gebeuren.

!!!! oh ja mijn kast is voorzien voor micro atx bordjes !!!

nu budget had ik gedacht tot max 800euro. mag met gpu in de cpu of losse gpu.

any advice is welcome.

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:41
Om de een of andere reden heb je deze gemist: DAA beleid

Bovendien heb je de vragen gewist die je krijgt als je een topic aanmaakt.
2. Beantwoord de vragen
Maak een discussietopic aan. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen. Deze vragen komen al automatisch in beeld als je een topic opent en dien je te beantwoorden om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van wat je wil. Laat deze staan. Verwijderen leidt tot sluiting van je topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?
3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

4. Plaats een lijstje met behulp van de Pricewatch
We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch waar een groot aantal producten in zijn te vinden. Gebruik deze mogelijkheid dan ook om je componenten/producten bijeen te zoeken. De Handleiding Pricewatch vertelt je precies hoe je een PW-wenslijst maakt.

• donbenito
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-12-2022
Ik had zelf gedacht aan een ryzen 5 2400g met een b450 bordje en 16gb ram een 1tb M2 drive

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoeveel fotobewerking je doet maar een paar weken geleden heb ik een Intel NUC in elkaar gezet voor iemand die daar veel office, internettoestanden en vooral mail op gaat doen. Ook af en toe kleine fotobewerkingen.

Ding draait bijzonder rap en netjes.

Sinds ik dat gedaan heb ben ik er eigenlijk wel over uit: grote kasten betekent niet direct een vlotte PC.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

donbenito schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:55:
Ik had zelf gedacht aan een ryzen 5 2400g met een b450 bordje en 16gb ram een 1tb M2 drive
maak eens een lijstje
https://gathering.tweakers.net/forum/find/?keyword=800%2C-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:08
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC8I7BEH€ 459,-€ 459,-
1Kingston HyperX Impact HX424S14IB2K2/16€ 107,15€ 107,15
1Samsung 970 Evo Plus 1TB€ 224,90€ 224,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 791,05

Ter vergelijking met een 2400G: https://cpu.userbenchmark...i7-8559U/m433194vsm543591

Uiteraard kun je een goedkopere NUC en/of SSD nemen.
https://tweakers.net/pric.../1233359;1239725;1237653/

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 16-03-2019 11:08 ]

Pagina: 1