Mooie vraag voor het elektra topicnietnormaal schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:11:
Kun je een 3 fase omvormer aansluiten op twee 1 fase 16A groepen?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Nee, daar heb je een drie fasen aansluiting, met krachtstroomgroep voor nodig.nietnormaal schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:11:
Kun je een 3 fase omvormer aansluiten op twee 1 fase 16A groepen?
[ Voor 3% gewijzigd door Skipper-93 op 14-03-2019 21:19 ]
Oh jij weet dat ook, we hebben helemaal geen elektra topic nodig hahaSkipper-93 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:18:
[...]
Nee, daar heb je een drie fasen aansluiting, met krachtstroomgroep voor nodig.
1 PVoutput . Dongen NB
Ik heb wel 3 fase 25A thuis, maar twee 16A groepen op zolder voor de wasmachine en droger, waar de omvormer op aangesloten kan worden.Skipper-93 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:18:
[...]
Nee, daar heb je een drie fasen aansluiting, met krachtstroomgroep voor nodig.
Dan zouden twee enkel fase omvormers een optie kunnen zijn. Of dat mogelijk is hangt natuurlijk van je systeemgrootte af. Dan moeten er wel twee PV verdelers geplaatst worden. Op een bestaande groep met vebruiker(s) mag je niet direct een PV omvormer aansluiten.nietnormaal schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:32:
[...]
Ik heb wel 3 fase 25A thuis, maar twee 16A groepen op zolder voor de wasmachine en droger, waar de omvormer op aangesloten kan worden.
Je kunt het best verder vragen in onderstaand topic. Daar zitten de experts op dat gebied
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1
Je mag NOOIT 2 losse groepen aan elkaar knopen, dus al had het gekund een 3 f omvormer op 2 fasen, dan mag dat niet (stel je gaat klussen, schakelt 1 automaat uit, meet toevallig dat deel, en gaat lekker klussen en pakt vervolgens het andere deel vast, je leert dat als electricien op school, maar heb hier ook een geweldige opn&*ker gehad doordat de vorige bewonder 2 groepen had gemixt, dubbele schakelaar met deels hotelschakeling met boven en de lamp benden in de gang)nietnormaal schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:32:
[...]
Ik heb wel 3 fase 25A thuis, maar twee 16A groepen op zolder voor de wasmachine en droger, waar de omvormer op aangesloten kan worden.
Maar hij moet 3 echte fasen zien (120 graden verschoven) anders gaat ie echt niet aan.
2 x1 fasen omvormer is een optie, maar een verse kabel trekken ook. Met het voordeel van een lagere spanning bij de omvormer, en een wat hogere efficiëntie meestal.
[ Voor 12% gewijzigd door Andre1973 op 14-03-2019 23:41 ]
ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!
Pagina: 1