Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Ik gebruikte voorheen Kodi op Windows, inmiddels ben ik overgestapt op LibreElec Kodi. Op een normale pc i3 6100 8GB en SSD, niet zo belangrijk verder.

Ik gebruikte Kodi (op Windows) met een Harmony 950, die is verbonden met de computer d.m.v. een oude USB MCE ontvanger (met daarbij de wel bekende MCE afstandsbediening).

Nu ik LibreElec Kodi gebruik werken de Navigatie buttons van mijn Harmony 950 afstandbediening niet meer.(zeg maar de pijlen om de OK knop heen)
Voor de duidelijkheid toon ik Kodi onder Windows gebruikte deed de 950 het prima. De oude MCE afstandbediening werkt overigens wel. (Wat vreemd is want het profiel van die MCE afstandsbediening heb ik in de 950 geladen. Daarom doet hij het onder Windows. Dat proces lijkt dus goed gegaan)

Vraag 2: ik laat Kodi slapen na 30 min inactiviteit. Ik krijg echter Kodi dan niet wakker met de afstandbedieningen (allebei niet). Alleen de power knop van de computer werkt. Ook dit ging onder Kodi onder Windows wel goed.

Laatste vraag: ik zou graag de subtitles auto AAN willen hebben. Dat werkt als ik via Autosub de ondertiteling download. Echter wanneer er een srt file in de map staat (met dezelfde naam) moet ik telkens handmatig via T de subs aanzetten. Dat zou heel simpel moeten zijn door te kiezen voor : "set as default for all media" echter dat werkt niet.

Ik gebruikte voor Kodi, Media portal onder Windows jaren lang. Altijd i.c.m. met een harmony (Dus ook deze 950). Altijd zonder problemen, dus zit hem echt in Kodi / de aansturing.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Alle reacties

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 00:21
Voor wat betreft de afstandsbediening kan je de AddOn Keymap Editor gebruiken om de knoppen aan de actie te koppelen.
Voor wat betreft inactiviteit lijkt dat te zitten in dat je pc nu niet uit USB wakker wil worden. Test het eens met een toetsenbord op USB om dat te controleren.

iRacing Profiel

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Voor LibreElec heb je een remote.conf nodig voor de juiste mapping van de knoppen. Even zoeken op het LE forum en je moet er wel een stapel kunnen vinden. Wellicht dat dit ook het probleem met de sleep mode oplost, hoewel ik dit op een Raspi bijv. ook niet werkende krijg. Is er een reden dat je Kodi wilt laten suspenden/slapen? Ik zou er eerder voor kiezen de machine zelf te laten slapen. LE en Kodi starten vanzelf wel.

Wat betreft de subs: heb je wel de default language ingesteld? Dat is een voorwaarde op de subs automatisch aan te laten gaan.

Xbox Live ID:Notna8310

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Notna schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:19:
Voor LibreElec heb je een remote.conf nodig voor de juiste mapping van de knoppen. Even zoeken op het LE forum en je moet er wel een stapel kunnen vinden. Wellicht dat dit ook het probleem met de sleep mode oplost, hoewel ik dit op een Raspi bijv. ook niet werkende krijg. Is er een reden dat je Kodi wilt laten suspenden/slapen? Ik zou er eerder voor kiezen de machine zelf te laten slapen. LE en Kodi starten vanzelf wel.

Wat betreft de subs: heb je wel de default language ingesteld? Dat is een voorwaarde op de subs automatisch aan te laten gaan.
Ik draai LibreElec (Kodi) dan heb ik toch geen andere optie dan in Kodi de sleep functie gebruiken? Ik kan zeg maar niet even terug naar Windows om de het daar te regelen.

Afstandsbediening probleem is voor een deel opgelost. Ik gebruik nu het profiel van Media Center SE, dan werken in ieder geval de navigatie knoppen. Ik wil nog steeds graag bepaalde knoppen anders gebruiken dus ik zal even in jullie suggesties duiken.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5