Toon posts:

Aankoop home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb hier al wat zitten lezen op het forum en hoop dat jullie mij verder op weg kunnen zetten met de aankoop van een home cinema set. We willen systeem hebben waarbij we ook een aparte speaker kunnen plaatsen in de keuken. Deze moet draadloos zijn. De home cinema zou ik het liefst met een aparte AV receiver hebben. Qua speakers zouden we onder de TV liever een soundbar zien hangen, en dit vooral om wille van het zicht op de tv en schouw.

Ik heb ondertussen al wat rond gekeken en zit te denken aan het volgende:

Een Yamaha reciever RX-A880
Voor de keuken musiccast 20 of 50.

Voor onder de TV een Klipsch RP-440D SB

Voor de sub woofer en achterste speakers heb ik nog niet direct mijn gading gevonden. Origineel hebben we gekeken naar de B&W M1 speakers maar naast de TV vielen die te groot uit. Eventueel zouden we die achteraan wel kunnen gebruiken, maar ik weet niet wat dit zal geven naar het geluid. We zouden wel gaan voor speakers achteraan die bekabelt zijn.

Ons budget is flexibel.

Hebben jullie voorstellen of tips voor mij?

Mvg

Frederik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Je zou achter ook di of bipolen kunnen gebruiken die kun je aan de muur hangen.
Een dipool moet aan de muren naast je, en een bipool kun je aan de achtermuur hangen op 1.4meter hoog ongeveer.
sommige kun je met schakelaar di of bipool maken.
Klipsh heeft ze ook de RP-240S of RP-250S Surround Speaker dat schijnen bipolen te zijn dus kunnen aan achtermuur.
Je versterker lijkt me prima zat ook te twijfelen of ik die zou kopen, is een denon x3400 geworden toen.
Bespaar niet op een subwoofer klipsh heeft ook best goede subs al zou ik zelf eerder voor een svs gaan.
Een subwoofer mag gerust van een ander merk zijn, ported geeft meer geweld bij films en gesloten kan wat strakker klinken met muziek.
Svs tuned zn subs erg diep onder 20 hz das mooi bij films.

[ Voor 36% gewijzigd door Goofy1978 op 16-03-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Een receiver + soundbar zijn meestal 2 dingen die niet te combineren vallen. Een receiver regelt namelijk alle in- en outputs richting de tv en de speakers en een soundbar wil precies hetzelfde doen. Meestal is een soundbar namelijk gewoon een rijtje speakers met een ingebouwde receiver, maar dan met veel minder aansluitingen en opties. De Klipsch RP-440D SB die je aanhaalt, lijkt mij echter wel te kunnen, want zover ik kan zien is dit puur een langwerpig rijtje speakers en geen soundbar zoals je ze meestal ziet.

V.w.b. je vraag over draadloos kan je kijken naar MusicCast van Yamaha inderdaad, of bijv. naar Heos dat gebruikt wordt door Denon en Marantz.

V.w.b. de speakers raad ik je aan om ze eerst te beluisteren voordat je ze koopt. Ze klinken allemaal anders en geluid is zeer smaakgebonden.

V.w.b. je receiver; waar moet deze aan voldoen? Zonder te weten wat voor bronnen en opties je wilt hebben, kan elke receiver goed/fout zijn. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator