Advies/Ervaringen EGPU voor rendering (Redshift, Octane)

Pagina: 1
Acties:

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 15:30
Ik hoop dat er hier tweakers zijn met kennis en ervaringen met GPU rendering en met name door middel van een egpu. Al het advies en ervaringen hierover is welkom.

Doel
Voornaamste doel is in programma's als Cinema 4D een vlotte rendering te realiseren door middel van GPU rendering. Geschikte renders hiervoor zijn Redshift en Octane. Mijn 'oude' PC met 2 x 980TI beviel opzich prima, echter het lawaai van deze machine, in combinatie met windows en het gebrek aan portability heeft mij doen besluiten deze weg te doen. Een egpu is dus niet perse het doel als jullie met andere oplossingen komen.

GPU moet krachtig genoeg zijn om in een acceptable korte tijd (paar dagen) een hyper realistische 3D animatie te renderen (1 a 2 minuten). Zwaarder werk gaat naar een renderfarm. Ervaring met programma zit wel snor, daar zal het niet aan liggen. Een still moet binnen enkele seconden op het beeld staan.

Wat ik nu gebruik

Macbook Pro 15 inch 2017
3.1Ghz Intel Quad Core i7
AMD Radeon 560 met 4GB ram
16 GB ram

Wat heb ik op het oog
Razor core X (Pluspunt: 100watt laden, 550 watt voor GPU, ruimte voor 3 wide GPU). Deze lijkt mij qua potentiële mogelijke power het best. Als grafische kaart denk ik aan een RTX2080 (misschien TI), ik twijfel er wel over omdat ik er slechte ervaringen over hoor wat betreft de betrouwbaarheid. Uitwijken naar een 1080TI is dus mogelijk ook een optie als dat stabieler is.

Budget
1500 euro, mag meer, mag minder als dat een goede reden heeft.

Wat weet ik?
Macos Mojave ondersteund (nog) geen NVIDIA kaarten (nodig voor GPU rendering). Bootcamp is dus nodig, geen probleem. Beeldscherm is ook verplicht vanwege anders beperking bandbreedte Thunderbolt.

Elk advies is welkom. Hopelijk zitten hier Tweakers die hier een beetje verstand/ervaringen mee hebben. Dank alvast!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@talkatoo je zoekt dus een egpu oplossing voor je macbook die ook onder bootcamp werkt. (hoe je hem gebruikt lijkt me secundair)

ken je deze: https://egpu.io/ ?

specs

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 15:30
@maratropa Ja excuus misschien is de vraag niet helemaal duidelijk.

- Is dit (EGPU) een verstandige investering of kan ik beter een PC aanschaffen?
- Welke EGPU raden jullie aan? Iemand ervaring met de Razor core X?
- Is de 2080 een goede keus voor rendering? of toch beter de 2080TI

Ik ken de website!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
talkatoo schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:56:
@maratropa Ja excuus misschien is de vraag niet helemaal duidelijk.

- Is dit (EGPU) een verstandige investering of kan ik beter een PC aanschaffen?
- Welke EGPU raden jullie aan? Iemand ervaring met de Razor core X?
- Is de 2080 een goede keus voor rendering? of toch beter de 2080TI

Ik ken de website!
Als je de PC route gaat kun je voor een pc gaan waar je later ook nog een 2de of misschien 3de gpu in kan zetten. Als je alleen maar modelleert op de pc dan heb je ook geen hele dure cpu met veel cores nodig.

Als je octane gaat gebruiken, ga dan iig voor een RTX, de nieuwste versie van octane gaat gebruik maken van de rtx features en dat geeft een hele grote snelheidsboost..

specs