Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nicolay1988
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-10-2022
Goedemiddag!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem. Ik was van plan om mijn pc van een upgrade te voorzien. Op dit moment was ik in het bezit van een i5 2500K CPU. Nu heb ik tweedehands een i7 3770K overgenomen.
Na het vervangen van de CPU (+koeler / pasta etc) ging mijn pc wel aan, echter toonde de monitor helemaal niks. Deze ging vanuit zichzelf op standby.
Ik las op het internet over dat de oorzaak mogelijk zou liggen in de BIOS versie van het moederbord. Deze heb ik vervolgens (met de oude CPU in het systeem) geupdate naar versie 3603 welke zou moeten voldoen voor de nieuwe CPU.
Daarna weer de oude 2500k verwijderd en de nieuwe 3770k geinstalleerd. Echter bij het opstarten kreeg ik weer alleen een zwart scherm. De computer draait wel, de fans werken en ook branden de lichtjes. Ik hoor geen rare piepjes of iets dergelijks.

Heeft iemand een idee welke andere stap ik nog kan proberen?

Veel dank!

Specs:
Moederbord: Asus P8Z68-V-Pro
Oude CPU: i5 2500K
Nieuwe CPU: i7 3770K
Windows 8.1 Pro 64 Bit
GeForce GTX 1060 6GB

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
Hoe zeker weet je dat de 3770K niet kapot is? Heb je 'm werkend gezien voordat je 'm kocht?

The devil is in the details.

Verwijderd

Kijk ook de socket eens even na op mogelijk verbogen pinnetjes.

• nicolay1988
Hahn schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:39:
Hoe zeker weet je dat de 3770K niet kapot is? Heb je 'm werkend gezien voordat je 'm kocht?
Ik heb hem via Tweakers over genomen van een mede-tweaker met uitstekende verkoopbeoordelingen. Persoonlijk heb ik hem niet werkend gezien maar ik vertrouw wel dat hij het doet.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@nicolay1988 Vanaf bios versie 3203 werkt 3770k al. (3603 is voor XP en Vista apart en W7 en W8 volgens mij)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nicolay1988 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:50:
[...]

Ik heb hem via Tweakers over genomen van een mede-tweaker met uitstekende verkoopbeoordelingen. Persoonlijk heb ik hem niet werkend gezien maar ik vertrouw wel dat hij het doet.
Dat wil niet zeggen dat ie niet stuk is. Zelf ook wel eens gehad dat iets tijdens verzending of bij 't inpakken stuk is gegaan. Bij een CPU is daar niet echt wat aan te zien.
Dus ik zou er niet blind op vertrouwen dat de CPU het doet.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:39
Al een bios reset gedaan?

• nicolay1988
Hackus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:51:
@nicolay1988 Vanaf bios versie 3203 werkt 3770k al. (3603 is voor XP en Vista apart en W7 en W8 volgens mij)
Je hebt gelijk, ik had inderdaad de verkeerde BIOS versie gekozen (de XP/Vista versie). Gisteravond heb ik nu de juiste geinstalleerd voor windows 8 dus morgen ga ik de CPU er weer in zetten, kijken of dat de oplossing was.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp en advies allen.

• nicolay1988
Het probleem is als het goed is opgelost. Ik had de juiste BIOS geïnstalleerd en vervolgens startte hij correct op. Bedankt voor de hulp :-)
Pagina: 1