Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies game systeem, budget 1600-1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoi allen, ik zou graag jullie hulp willen bij het volgende. Door een financiële meevaller hoef ik niet alleen mijn huidige videokaart en voeding te vervangen zoals ik in een ander topic pas vertelde maar wil ik nu een compleet nieuw systeem aanschaffen over een week ofzo. Dan kan ik mijn oude systeem evt weggeven aan een vriend of familielid.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming: spellen als The Division 2, World of Tanks, Call of the Wild, MMORPG's, Hack & Slash ala Diablo, PoE. Spelen op Ultra settings of vlak daaronder op hoge refresh rate. Op de volgende monitor (al in bezit).
- 27" 2560 x 1440, 144hz (hoge settings (gaming monitor) (Freesync 1).
- 24"1920x180 browse, stream, netflix monitor (aansluiting op moederbord).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan een bedrag zo rond de 1600 a 1800 euro, er is eventueel rek.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 27"monitor. Mocht alles lekker draaien wil ik op termijn naar een 34"UW monitor van 3840 x 1440. Vandaar mijn keuze voor een 2080 ipv een 2070.l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na veel lezen van oude topics de afgelopen dagen heb ik het advies van @Hackus uit een gamingrig advies topic overgenomen en puur qua videokaart en SSD aangepast. Dit advies is echter enige maanden oud, wellicht zijn er zaken daardoor veranderd intussen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte merk voorkeuren. Ik neigde altijd naar AMD maar die voorkeur is langzaam aan het verdwijnen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem staat onder mijn bureau, dus flashing RGB etc is niet aan mij besteed. Niet teveel lawaai zou prettig zijn :)

Ga je overklokken?
Eigenlijk niet nee, mijn huidige I6700K heb ik ook pas sinds een paar weken voor de fun van 4000 naar 4800hz gezet. Als het niet nodig is dan ga ik niet zitten tweaken.

Wat verwacht je van ons?
Is onderstaand geheel echt een geheel nog of zijn er verbeteringen aan te dragen of wellicht zaken welke ik vergeten ben. Vroeger bouwde ik regelmatig pc's maar ik ben er compleet uit en heb moeite met de keuzes en op elkaar afstemmen van geheugen, koelers, etc etc. Oh en is 2 x 16GB aan te raden?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 321,-€ 321,-
1MSI B450 Tomahawk€ 105,-€ 105,-
1MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G€ 719,-€ 719,-
1NZXT H500 Zwart€ 73,96€ 73,96
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 229,90€ 229,90
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.692,81

Ik hoop een eind op de goede weg te zijn en jullie tips zijn uitermate welkom. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Ngangatar op 16-03-2019 20:28 . Reden: opmaak tabel ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Beste antwoord (via Ngangatar op 18-03-2019 16:31)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ngangatar De kast kun je ook vervangen voor een iets grotere. je moed even kijken mbt de fans voor, anders past de Trio niet. of de fan verplaatsen of oa pricewatch: NZXT H500 Zwart of voor de Ventus 2080 kijken pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G (verbruikt ook minder watt)

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 15-03-2019 19:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ngangatar De kast kun je ook vervangen voor een iets grotere. je moed even kijken mbt de fans voor, anders past de Trio niet. of de fan verplaatsen of oa pricewatch: NZXT H500 Zwart of voor de Ventus 2080 kijken pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G (verbruikt ook minder watt)

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 15-03-2019 19:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ngangatar
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:58:
Bedankt voor je snelle input. Is het ook mogelijk om zowel de kast als de GPU te vervangen?

De Ventus heb ik net op Hardware info over zitten lezen, komt er prima uit en is inderdaad een GPU zonder opsmuk maar met goede prestaties met een betere prijs.

Beide voorlopig aangepast in mijn originele topicstart.

• Ngangatar
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:58:
Ik zie dat de voeding moeilijk leverbaar is voor sommige shops en ik zou graag bij 1 leverancier willen bestellen. Zou dit een goede optie zijn?

pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ngangatar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:42:
[...]

Ik zie dat de voeding moeilijk leverbaar is voor sommige shops en ik zou graag bij 1 leverancier willen bestellen. Zou dit een goede optie zijn?

pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
ja, is ook een optie.
deze ook
pricewatch: Cooler Master V Series V550
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
niet-modulair pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W

modulair= losse kabelset

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 16-03-2019 10:46 ]

• Ngangatar
  • Niet online
Bedankt alweer. Ik ga wel graag voor modulair.

Mag ik de vraag omdraaien en jou vragen welke jij zou kopen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ngangatar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Corsair heeft als voordeel 10j fabrieksgarantie. CoolerMaster 7j

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:56
Ngangatar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Op 't moment dat je de be quiet! gaat overwegen, kun je 't geld beter in deze steken:
pricewatch: Corsair HX1000 V2

En ja, dat is overkill voor jouw setup, maar het scheelt op dat moment nog maar een euro of twee. De fan van deze voeding zal met jouw setup nooit aangaan en dat kan een pluspunt zijn.
Een goed artikel voor deze vraag is:
https://www.techspot.com/...0-how-much-ram-pc-gaming/

Het grootste voordeel van 2x 16GB halen is dat je nog altijd kunt uitbreiden naar 64GB, terwijl je met 2x 8GB al meteen de max op 32GB gaat zetten. Is 2x8GB genoeg om te gamen? Ik zou zelf zeggen: absoluut, maar er is een kanttekening: mocht je willen multitasken en heb je vaak aardig wat Chrome vensters openstaan dan kan 32GB nog wel eens helpen. Dit is mijn pc in "idle" (tijdens browsen):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dUoAbym.png
Maar Windows stopt het geheugen dan ook vol om veel gebruikte applicaties, bestanden etc alvast klaar te zetten voor het geval dat ik ze ga gebruiken. Als er 16GB in had gezeten dan was er nu ook geen 15GB in gebruik geweest. Voor gaming doeleinden zal 32GB echt wel een aardig tijdje genoeg gaan zijn, dus je kunt ook prima met 2x8GB beginnen en dan kun je altijd nog uitbreiden naar 4x8GB mocht blijken dat dit verstandig is.

Als je het niet erg vindt om iets meer uit tegeven aan het geheugen dan zou je naar het volgende setje kunnen kijken:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK
Ryzen schaalt heel erg goed met de latency van je geheugen en 3200MHz met een CL van 14 zit precies op het ideale break-even punt. Eventueel kun je dan nog de Ryzen DRAM Calculator calculator gaan gebruiken om het nog ietsje te fine-tunen op basis van profielen die door "de community" zijn getest om er nog een paar procent uit te halen zonder risico of gedoe.

[ Voor 65% gewijzigd door Paprika op 16-03-2019 11:29 ]

• Ngangatar
  • Niet online
Paprika schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:03:
[...]

Op 't moment dat je de be quiet! gaat overwegen, kun je 't geld beter in deze steken:
pricewatch: Corsair HX1000 V2

En ja, dat is overkill voor jouw setup, maar het scheelt op dat moment nog maar een euro of twee. De fan van deze voeding zal met jouw setup nooit aangaan en dat kan een pluspunt zijn.

[...]

Een goed artikel voor deze vraag is:
https://www.techspot.com/...0-how-much-ram-pc-gaming/

Het grootste voordeel van 2x 16GB halen is dat je nog altijd kunt uitbreiden naar 64GB, terwijl je met 2x 8GB al meteen de max op 32GB gaat zetten. Is 2x8GB genoeg om te gamen? Ik zou zelf zeggen: absoluut, maar er is een kanttekening: mocht je willen multitasken en heb je vaak aardig wat Chrome vensters openstaan dan kan 32GB nog wel eens helpen. Dit is mijn pc in "idle" (tijdens browsen):
[Afbeelding]
Maar Windows stopt het geheugen dan ook vol om veel gebruikte applicaties, bestanden etc alvast klaar te zetten voor het geval dat ik ze ga gebruiken. Als er 16GB in had gezeten dan was er nu ook geen 15GB in gebruik geweest. Voor gaming doeleinden zal 32GB echt wel een aardig tijdje genoeg gaan zijn, dus je kunt ook prima met 2x8GB beginnen en dan kun je altijd nog uitbreiden naar 4x8GB mocht blijken dat dit verstandig is.

Als je het niet erg vindt om iets meer uit tegeven aan het geheugen dan zou je naar het volgende setje kunnen kijken:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK
Ryzen schaalt heel erg goed met de latency van je geheugen en 3200MHz met een CL van 14 zit precies op het ideale break-even punt. Eventueel kun je dan nog de Ryzen DRAM Calculator calculator gaan gebruiken om het nog ietsje te fine-tunen op basis van profielen die door "de community" zijn getest om er nog een paar procent uit te halen zonder risico of gedoe.
Finetunen zal ik niet heel snel doen maar je tips zijn van harte welkom _/-\o_

Een snelle check bij mijn eigen systeem (taskmanager/performance) geeft overigens inderdaad aan bij "idle" dat ik ook net onder de 50% zit, dus Windows werkt blijkbaar naar een bepaalde veilige threshold toe. . Browsen is wel een dingetje ja. Er staan standaard altijd al 9 tabbladen open en soms meer dan 40 als ik weer eens te enthousiast zit te pinteresten of hobby gerelateerd aan het browsen ben. En ja, daar zitten een paar niet zo heel goed gecodeerde pagina's bij, of twitch streams.

Oftewel, ja dat zal 32GB gaan worden ipv 16. Wat betreft het duurdere geheugen, dat zou best kunnen qua budget maar in hoeverre ga ik daar daadwerkelijk iets van merken denk je?

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-11 17:12
Let op dat ryzen niet goed werkt met quadchannel, beter neem je dan een dual channel ;)

• Ngangatar
  • Niet online
kyrillajax schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:43:
Let op dat ryzen niet goed werkt met quadchannel, beter neem je dan een dual channel ;)
Mag deze goedgelovige noob dit vertalen in: 'koop 2 x 16gb modules ipv 4 x 8Gb modules wanneer je een Ryzen processor koopt"?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Paprika Indien je niet overclockt, heeft de C14D RAM weinig meerwaarde tov. @Ngangatar Je moet sowieso je BIOS aanpassen om 3200MT/s RAM hoger werkend te krijgen. alle info vind je in de handleiding van je MB en online op de site van MSI.

• kyrillajax
Ngangatar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:48:
[...]

Mag deze goedgelovige noob dit vertalen in: 'koop 2 x 16gb modules ipv 4 x 8Gb modules wanneer je een Ryzen processor koopt"?
Wat is je probleem als iemand zegt quad channel ipv bijv (4*8gb edit)?

• Ngangatar
  • Niet online
kyrillajax schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Wat is je probleem als iemand zegt quad channel ipv bijv 2*8gb?
Geen enkel probleem, ik vroeg mij alleen af of ik je goed begreep.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
kyrillajax schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Wat is je probleem als iemand zegt quad channel ipv bijv 2*8gb?
Sowieso is het probleem dat het niet uitmaakt of je op dit platform 2 of 4 reepjes gebruikt, het blijft dual-channel :> . @Ngangatar 2x16GB is leuk maar heb je er echt een doel voor? Verder lees ik weinig problemen meer met het gebruik van 4x8GB namelijk, waar dit in het begin wel zo was.

[ Voor 4% gewijzigd door ECP0WERS op 16-03-2019 15:51 . Reden: Nederlands. ]

• Ngangatar
  • Niet online
ECP0WERS schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:48:
[...]

Sowieso is het probleem dat het niet uitmaakt of je op dit platform 2 of 4 reepjes gebruikt, het blijft dual-channel :> . @Ngangatar 2x16GB is leuk maar heb je er echt een doel voor? Verder lees ik weinig problemen meer met het gebruik van 4x8GB namelijk, waar dit in het begin wel zo was.
Voor mij maakt het echt niet uit, 2 x 16 of 4 x 8. Zolang het maar als een zonnetje draait en geen bottleneck kan zijn.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ngangatar schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:52:
[...]

Voor mij maakt het echt niet uit, 2 x 16 of 4 x 8. Zolang het maar als een zonnetje draait en geen bottleneck kan zijn.
Mijn 2ct, heb je nu 32gb nodig, haal 2x16. Ga je later naar 32GB, haal dan lekker 2x8 :)

• Ngangatar
  • Niet online
ECP0WERS schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Mijn 2ct, heb je nu 32gb nodig, haal 2x16. Ga je later naar 32GB, haal dan lekker 2x8 :)
Logischer en simpeler kunnen we het haast niet maken toch? ;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:09
Even alles weer op de rem, als je voor 2x8GB gaat kan er later natuurlijk altijd 2x16GB bij om op 48 te komen, je bent dus niet gelimiteerd tot 32.
Daarnaast, het maakt wel degelijk uit of je 2 of 4 reepjes draait, dit limiteert namelijk de maximum snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://www.pugetsystems.com/pic_disp.php?id=48164&width=800&height=800

Dat laatste is IMO dusdanig belangrijk dat dat boven de vraag staat hoeveel geheugen je op lange termijn wilt.
Sterker nog, ik zou waarschijnlijk tijdens een upgrade van 2x8 naar 2x16 gaan ipv 4x8 ondanks dat dit meer zou kosten.
Uiteraard hangt het af van het moederbord en geheugen hoe hoog je nog kunt overklokken, maar de kans dat het hoog klokt is natuurlijk bijna nihil.

Even nog verder op de rem, voor gaming is een 2700X niet altijd sneller dan een 6700k, hou hier rekening mee.
De 6700k is singlethreaded namelijk nog steeds sneller, en na overklokken helemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 16-03-2019 16:13 ]

• Ngangatar
  • Niet online
mitsumark schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:12:
Even alles weer op de rem, als je voor 2x8GB gaat kan er later natuurlijk altijd 2x16GB bij om op 48 te komen, je bent dus niet gelimiteerd tot 32.
Daarnaast, het maakt wel degelijk uit of je 2 of 4 reepjes draait, dit limiteert namelijk de maximum snelheid.
[Afbeelding]

Dat laatste is IMO dusdanig belangrijk dat dat boven de vraag staat hoeveel geheugen je op lange termijn wilt.
Sterker nog, ik zou waarschijnlijk tijdens een upgrade van 2x8 naar 2x16 gaan ipv 4x8 ondanks dat dit meer zou kosten.
Uiteraard hangt het af van het moederbord en geheugen hoe hoog je nog kunt overklokken, maar de kans dat het hoog klokt is natuurlijk bijna nihil.

Even nog verder op de rem, voor gaming is een 2700X niet altijd sneller dan een 6700k, hou hier rekening mee.
De 6700k is singlethreaded namelijk nog steeds sneller, en na overklokken helemaal.
Geheugen gaat 32GB worden en zal bij mij niet verhoogd gaan worden of er moeten hele vreemde dingen gaan gebeuren.

Mijn huidige 6700 is ook goed, klopt als een bus. Maar ik heb nu de kans om een mooie aankoop te doen zonder alleen naar de processor te kijken en ik probeer alles af te stemmen. Dat maakte het ook moeilijk om initieel een starterspunt te bepalen van wat ik ging doen.

De grootste winst gaat hem zitten in de 2080 besef ik me en de componenten eromheen welke beter op elkaar afgestemd zijn als wat ik nu heb. Mocht je grote tegenstrijdigheden zien in de build zoals deze er nu staat, geef het ajb aan.

• Ngangatar
  • Niet online
Volgens mij is het systeem zo redelijk op de rit en de lijst is aangepast naar de laatste keuzes. Twijfel alleen nog of ik Bluetooth op mainboard wil en wellicht een betere audiochip. Ben vergeten om te melden dat ik erg graag muziek draai luister via de pc.

[ Voor 10% gewijzigd door Ngangatar op 16-03-2019 20:22 ]

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Je kan de 24inch monitor niet aansluiten op het moederbord. Je CPU heeft geen graphics core, dat is alleen bij Intel. Monitoren moeten dus allebei op de GPU aangesloten worden

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• Ngangatar
  • Niet online
Is dit een goed passende optie gezien het feit dat dit bordje Bluetooth heeft en een betere geluid chip? pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-11 08:55
FT Twisty schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 23:26:
Je kan de 24inch monitor niet aansluiten op het moederbord. Je CPU heeft geen graphics core, dat is alleen bij Intel. Monitoren moeten dus allebei op de GPU aangesloten worden
Ngangatar schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:28:
Is dit een goed passende optie gezien het feit dat dit bordje Bluetooth heeft en een betere geluid chip? pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
FT Twisty bedoelt dus dat een Ryzen 2700X geen onboard graphics heeft binnen de processor chip. Intel heeft UHD XXXX graphics ingebouwd in zijn CPU's. Daardoor kan jij je monitor kabel aansluiten op het moederbord. (En krijg je ook beeld :9 ). Voor een Ryzen 2700X zou ik eerlijk gezegd toch voor een X470 moederbord gaan i.v.m. stroom voorzieningen. En mocht je ooit enigszins een beetje willen overklokken (of laten doen) dan heb je de mogelijkheid hiertoe. De stroomvoorziening op de B450 is wat minder.

(Bijvoorbeeld: pricewatch: MSI X470 Gaming Pro )

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:20
Yorick90 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:06:
[...]
Voor een Ryzen 2700X zou ik eerlijk gezegd toch voor een X470 moederbord gaan i.v.m. stroom voorzieningen. En mocht je ooit enigszins een beetje willen overklokken (of laten doen) dan heb je de mogelijkheid hiertoe. De stroomvoorziening op de B450 is wat minder.

Het ding is, X470 heeft niet perse een betere stroomvoorzieng dan B450, (relatief) vaak wel. maar niet altijd. de X470 Gaming Pro heeft namelijk helemaal geen betere stroomvoorziening. (En ook nog nog een minder effectieve heatsink)

Don't let perfect be the enemy of good.

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-11 08:55
Ah bedankt voor de correctie. Foutje van mij
Beter dan de: pricewatch: Asus PRIME X470-PRO ?

• Ngangatar
  • Niet online
Yorick90 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:06:
[...]

[...]

FT Twisty bedoelt dus dat een Ryzen 2700X geen onboard graphics heeft binnen de processor chip. Intel heeft UHD XXXX graphics ingebouwd in zijn CPU's. Daardoor kan jij je monitor kabel aansluiten op het moederbord. (En krijg je ook beeld :9 ). Voor een Ryzen 2700X zou ik eerlijk gezegd toch voor een X470 moederbord gaan i.v.m. stroom voorzieningen. En mocht je ooit enigszins een beetje willen overklokken (of laten doen) dan heb je de mogelijkheid hiertoe. De stroomvoorziening op de B450 is wat minder.

Excuus voor de verwarring ;). Ik begreep Twisty zijn opmerking en mijn vraag was los daarvan gesteld, beetje onhandig wellicht.

Bedankt voor de opmerking mbt het moederbord. Ik zal eens gaan lezen vanavond en specs checken over de voordelen van de door jou genoemde bordjes icm de opmerking van @iCore .

• iCore
Ngangatar schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:50:

Bedankt voor de opmerking mbt het moederbord. Ik zal eens gaan lezen vanavond en specs checken over de voordelen van de door jou genoemde bordjes icm de opmerking van @iCore .
Tip: Vertrouw niet de fabrikant op hoe goed de stroomvoorziening is / hoeveel phases er zijn, heel veel fabrikanten liegen / misleiden daarover.

• Ngangatar
  • Niet online
iCore schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:52:
[...]

Tip: Vertrouw niet de fabrikant op hoe goed de stroomvoorziening is / hoeveel phases er zijn, heel veel fabrikanten liegen / misleiden daarover.
Dan ben ik kansloos en dus volledig afhankelijk van tests/reviews en gebruikerservaringen.

Oftewel, kijken of de specs voldoen aan mijn eisen en dan goed gaan lezen. Eerst even de focus dus op deze 2:
- Asus PRIME X470-PRO
- MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

• iCore
Ngangatar schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:56:
[...]

Dan ben ik kansloos en dus volledig afhankelijk van tests/reviews en gebruikerservaringen.

Oftewel, kijken of de specs voldoen aan mijn eisen en dan goed gaan lezen. Eerst even de focus dus op deze 2:
- Asus PRIME X470-PRO
- MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
Je bent niet helemaal kansloos, niet elke fabrikant liegt / heeft misleidende marketing hoor.

Builzoid / Gamers Nexus hebben vaak VRM Analasys. Slim om ook even te checken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ngangatar schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:28:
Dat is een prima moederbord voor je wensen van betere audio chip en BT

• Ngangatar
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:10:
[...]

Dat is een prima moederbord voor je wensen van betere audio chip en BT
Zojuist bestelling geplaatst, onderstaande lijst icm koelpasta, schroevedraaiersetje en polsbandje. Alles bij 1 leverancier zodat er achteraf, mocht er iets mis gaan, geen vingerwijzen plaats kan vinden tussen leveranciers en ik van kastje naar muur ga. Kost 2 tientjes extra maar dat is niet zo'n probleem op het complete bedrag ;).

Het is uiteindelijk dit geworden met dank aan @Hackus , @Paprika , @kyrillajax , @ECP0WERS , @mitsumark , @FT Twisty , @Yorick90 & @iCore , bedankt allen!

Nu nog wachten tot het morgen is en dan gaan bouwen. Zin in! Zeker omdat eergisteren mijn ouwe trouwe GTX 780 TI 6GB na vele pixels verstuurd te hebben de geest gegeven heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G€ 713,-€ 713,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 234,99€ 234,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.721,90

Gelijk een paar leuke games er bij ook. Dankzij de deal met AMD 2700X krijg ik The Division 2 welke ik sowieso al wilde aanschaffen en via de 2080 aanschaf "gratis" Battlefield V en Metro Exodus. Ben benieuwd of die leuk zijn, tot nog toe heb ik de Battlefield serie nooit gesppeld. Ik krijg ook Anthem maar dat is niet mijn type game, dus die gaat naar @Dembar .

[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 22-03-2019 10:16 ]

• kyrillajax
Ngangatar schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:12:
[...]

Zojuist bestelling geplaatst, onderstaande lijst icm koelpasta, schroevedraaiersetje en polsbandje. Alles bij 1 leverancier zodat er achteraf, mocht er iets mis gaan, geen vingerwijzen plaats kan vinden tussen leveranciers en ik van kastje naar muur ga. Kost 2 tientjes extra maar dat is niet zo'n probleem op het complete bedrag ;).

Het is uiteindelijk dit geworden met dank aan @Hackus , @Paprika , @kyrillajax , @ECP0WERS , @mitsumark , @FT Twisty , @Yorick90 & @iCore , bedankt allen!

Nu nog wachten tot het morgen is en dan gaan bouwen. Zin in! Zeker omdat eergisteren mijn ouwe trouwe GTX 780 TI 6GB na vele pixels verstuurd te hebben de geest gegeven heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G€ 713,-€ 713,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 234,99€ 234,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.721,90

Gelijk een paar leuke games er bij ook. Dankzij de deal met AMD 2700X krijg ik The Division 2 welke ik sowieso al wilde aanschaffen en via de 2080 aanschaf "gratis" Battlefield V en Metro Exodus. Ben benieuwd of die leuk zijn, tot nog toe heb ik de Battlefield serie nooit gesppeld. Ik krijg ook Anthem maar dat is niet mijn type game, dus die gaat naar @Dembar .
Heel mooi en nog veel succes & plezier met je build!

• Ngangatar
  • Niet online
kyrillajax schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:12:
[...]

Heel mooi en nog veel succes & plezier met je build!
Thanks, draait als een zonnetje. Lekker op het gemakkie aan het bouwen geweest en er weer van genoten al was het een tijdje geleden. Pas 2 games kunnen testen die nog op 2e HD stonden.

World of tanks alles op ultra/maximaal: 150+ FPS in open view, 190+ fps in arty view.
Diablo 3 alles maximaal: 125 fps ongeveer.
Maandagavond The Division 2 proberen als de code actief is.

Nu Steam aangezet om een flinke stapel spellen te downen :).

Oh, Spymark ging van 2600 score naar de 10k+ zonder te finetunen. Nogmaals bedankt allen!

Pagina: 1