Hoi allen, ik zou graag jullie hulp willen bij het volgende. Door een financiële meevaller hoef ik niet alleen mijn huidige videokaart en voeding te vervangen zoals ik in een ander topic pas vertelde maar wil ik nu een compleet nieuw systeem aanschaffen over een week ofzo. Dan kan ik mijn oude systeem evt weggeven aan een vriend of familielid.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming: spellen als The Division 2, World of Tanks, Call of the Wild, MMORPG's, Hack & Slash ala Diablo, PoE. Spelen op Ultra settings of vlak daaronder op hoge refresh rate. Op de volgende monitor (al in bezit).
- 27" 2560 x 1440, 144hz (hoge settings (gaming monitor) (Freesync 1).
- 24"1920x180 browse, stream, netflix monitor (aansluiting op moederbord).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan een bedrag zo rond de 1600 a 1800 euro, er is eventueel rek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 27"monitor. Mocht alles lekker draaien wil ik op termijn naar een 34"UW monitor van 3840 x 1440. Vandaar mijn keuze voor een 2080 ipv een 2070.l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na veel lezen van oude topics de afgelopen dagen heb ik het advies van @Hackus uit een gamingrig advies topic overgenomen en puur qua videokaart en SSD aangepast. Dit advies is echter enige maanden oud, wellicht zijn er zaken daardoor veranderd intussen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte merk voorkeuren. Ik neigde altijd naar AMD maar die voorkeur is langzaam aan het verdwijnen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem staat onder mijn bureau, dus flashing RGB etc is niet aan mij besteed. Niet teveel lawaai zou prettig zijn
Ga je overklokken?
Eigenlijk niet nee, mijn huidige I6700K heb ik ook pas sinds een paar weken voor de fun van 4000 naar 4800hz gezet. Als het niet nodig is dan ga ik niet zitten tweaken.
Wat verwacht je van ons?
Is onderstaand geheel echt een geheel nog of zijn er verbeteringen aan te dragen of wellicht zaken welke ik vergeten ben. Vroeger bouwde ik regelmatig pc's maar ik ben er compleet uit en heb moeite met de keuzes en op elkaar afstemmen van geheugen, koelers, etc etc. Oh en is 2 x 16GB aan te raden?
Ik hoop een eind op de goede weg te zijn en jullie tips zijn uitermate welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming: spellen als The Division 2, World of Tanks, Call of the Wild, MMORPG's, Hack & Slash ala Diablo, PoE. Spelen op Ultra settings of vlak daaronder op hoge refresh rate. Op de volgende monitor (al in bezit).
- 27" 2560 x 1440, 144hz (hoge settings (gaming monitor) (Freesync 1).
- 24"1920x180 browse, stream, netflix monitor (aansluiting op moederbord).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan een bedrag zo rond de 1600 a 1800 euro, er is eventueel rek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 27"monitor. Mocht alles lekker draaien wil ik op termijn naar een 34"UW monitor van 3840 x 1440. Vandaar mijn keuze voor een 2080 ipv een 2070.l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na veel lezen van oude topics de afgelopen dagen heb ik het advies van @Hackus uit een gamingrig advies topic overgenomen en puur qua videokaart en SSD aangepast. Dit advies is echter enige maanden oud, wellicht zijn er zaken daardoor veranderd intussen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte merk voorkeuren. Ik neigde altijd naar AMD maar die voorkeur is langzaam aan het verdwijnen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem staat onder mijn bureau, dus flashing RGB etc is niet aan mij besteed. Niet teveel lawaai zou prettig zijn
Ga je overklokken?
Eigenlijk niet nee, mijn huidige I6700K heb ik ook pas sinds een paar weken voor de fun van 4000 naar 4800hz gezet. Als het niet nodig is dan ga ik niet zitten tweaken.
Wat verwacht je van ons?
Is onderstaand geheel echt een geheel nog of zijn er verbeteringen aan te dragen of wellicht zaken welke ik vergeten ben. Vroeger bouwde ik regelmatig pc's maar ik ben er compleet uit en heb moeite met de keuzes en op elkaar afstemmen van geheugen, koelers, etc etc. Oh en is 2 x 16GB aan te raden?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 321,- | € 321,- |
| 1 | MSI B450 Tomahawk | € 105,- | € 105,- |
| 1 | MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G | € 719,- | € 719,- |
| 1 | NZXT H500 Zwart | € 73,96 | € 73,96 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 229,90 | € 229,90 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 137,- | € 137,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.692,81 | |
Ik hoop een eind op de goede weg te zijn en jullie tips zijn uitermate welkom.
[ Voor 0% gewijzigd door Ngangatar op 16-03-2019 20:28 . Reden: opmaak tabel ]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W