Toon posts:

afkappen veldnamen bij rippen CD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al honderden CD's geript naar FLAC. Bestandnaam prima, veldnamen zoals titel, albumartiest, meewerkende artiest en album worden zonder problemen overgenomen. (Uiteraard opletten dat tekst niet te lang is.)
Sinds kort worden de veldnamen afgekapt op 25 karakters.
Met klassieke muziek is dit toch echt te weinig!
Ik kom er niet achter waar het mis gaat. Ik kan het ook niet wijzigen in Windows Verkenner. Ook daar beperkt aantal karakters. (Niet voor andere bestanden, alleen voor geripte bestanden).
Heb bij de registersleutels al ‘LongPathsEnabled’ op waarde 1 gezet. Maar ja dat helpt niet voor de veldnamen.
Ik werkte altijd met EAC. Nu ook FreeRIP en dBPoweramp geprobeerd. Hetzelfde verhaal.

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-03-2019 12:31)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bug in Windows?

MSDN: [UWP][RS5:1809]UWP - GetMusicPropertiesAsync return truncated OGG tag.

Persoonlijk gebruik ik altijd Foobar 2000 voor afspelen van muziek, tags aanpassen, converteren, eigenlijk alles :).
Kijk eens met Foobar of je tags nog kloppen, maar ik ben bang dat Windows de tags aangepast heeft, als ik dat artiekel zo lees.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:31:
Sinds kort worden de veldnamen afgekapt op 25 karakters.
Dat gebeurt niet zomaar. Misschien zelf (per ongeluk) iets veranderd?
Rippen van CD's naar FLAC zou geen probleem moeten zijn.

Misschien Exact Audio Copy even opnieuw installeren?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bug in Windows?

MSDN: [UWP][RS5:1809]UWP - GetMusicPropertiesAsync return truncated OGG tag.

Persoonlijk gebruik ik altijd Foobar 2000 voor afspelen van muziek, tags aanpassen, converteren, eigenlijk alles :).
Kijk eens met Foobar of je tags nog kloppen, maar ik ben bang dat Windows de tags aangepast heeft, als ik dat artiekel zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Slogra! Als ik de link volg die je geeft dan lijkt het er inderdaad op dat er iets fout gaat na de update van Windows. Wachten op de volgende update.
Ik zal nog checken in Foobar 2000 maar afgezien van het afkappen van de velden kan ik de muziekbestanden zonder problemen op de NAS zetten en afspelen (met MediaMonkey).