Toon posts:

TNT2

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi
Ik heb een AMD K6-2 450Mhz op een MSI 5169 mobo, en ik heb net een TNT2 gekocht
maar mijn PC staat de hele tijd vast, en alles wat ik dan kan doen is op reset drukken
mij is gezegd dat als je een AMD hebt, dat je dan een VooDoo moet kopen
is dit waar, of weet iemand waar mijn probleem aan ligt en/of een oplossing
BEDANKT ALVAST!!

ps
ik heb mijn TNT2 al met de nieuwste BIOS geupgrade, evenals de nieuwste BIOS voor mijn MOBO, en de Ali-AGPdrivers, maar dat schijnt niet te werken

Verwijderd

Ik heb ook een K7 plus een V770, werkt perfect...

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 21:24

Flexx

This side up

Ja idd. ik heb Athlon 700 + Diamond viper 770. Draait al een trein. En Geen voodoo. VooDoo zuigt. Maar dat ik mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
eeeeeeehhhhhhhhhh......ik dacht toch dat ik duidelijk had gezegd dat ik een AMD K6 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) heb
het kan ook aan mijn mobo liggen
maar ik wordt er een beejte schijtziek van, want als ik ff een potje CS wil spelen, hangt dat ding weer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Het kan wel eens door Ali komen!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

yep, even de drivers voor je chipset downen en installen en waarschijnlijk zijn je problemen opgelost.

tijd voor verandering.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27
Klopt, je moet van www.ali.com.tw ff de 1.68 AGP drivers downen, draaien en dan werkt het als een tiet!!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En even kijken of het irq gedeeld wordt door bv je soundcard ef netwerkkaart. Dietnt kaart wil graaf zn eigen irq hebben. bij mij is dat irq 11.

• Carel
  • Laatst online: 15:35
Jorisch, je hebt de combinatie die het meest zuur is. Die ali is gewoon de instabielste chipset. Ik kan me herinnnen dat een jaar geleden iedereen liep te janken dat je er geen TNT, TNT2 in moest doen. Ik kende ook 2 mensen die zo'n combi hadden . Ik ben een week bezig geweest toen voodat ik meer als 16 kleuren eruit kreeg. Ook de performance is gewoon klote met een k6, die heeft gewoon geen vette floating point en dat wil nvidia gewoon altijd.Tip, neem 1 of 2 voodoo2's of 1 voodoo3, geen vette videokaart, want de rest kan het toch niet bijbenen.

• Carel
Ow, wacht even, slaat e alleen in spellen ast dan weet ik de oplossing misschien , de agp appature size moet op 64 mb staan , als ie op 32 of 128 of wat dan ook staat, loopt ie vet vast op zo'n chipset, vraag me niet waarom, maar dat weet ik nog.Dit gelde alleen voor spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel allemaal
ik heb net WinME geinstalleerd, en gelijk daarna de AliAGP en IDEdrivers
ik heb nog niet geprobeerd om games te spelen, maar ik denk dat het wel goed is
ik zal mijn GAS wel ff op 64 zetten
THANK YOU ALL!!!!!!!

Joris

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens een aanbaod gehad om mijn TNT2 te ruilen tegen een VooDoo3 3000
zou ik dit doen, of is het alleen maar in mijn nadeel?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

FFF

een v3 is veel lekkerder bij 3D games die glide ondersteunen, vind ik....
je kunt altijd nog achter die 770 1 of 2 voodoo 2's hangen
die lopen ook heerlijk..
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik kan hem RUILEN
dus dan ben ik die oude kwijt

maar het is dus beter voor UT, CS en Q3A? want die speel ik veel

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dus:maakt het wat uit qua stabieliteit van mijn PC
dus of het beter is voor mijn Chipser als ik een V3 3000 heb(niet voor games, maar met het oog op mijn Chipset(of het verschillen heeft met de TNT2)

• Carel
Ruilen.......!!!
IN UT ga je er zeker op vooruit.
ZE zijn beide evenveel waard denk ik , maar glide op jouw pc is zeker in je voordeel, omdat glide altijd minder jankt om processor power :-)
UT zal zeker nu bij jou niet goed lopen aangezien UT vooral kickt op processor kracht en niet de video.
Als je glide Met UT doet is dit zeketr een stuk minder, alleen de kwaliteit zou heel misschien iets minder zijn. AMaar dat zie je niet eens.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 21:00

tweakerbee

dus..?

Get the voodoo.

You can't have everything. Where would you put it?

• digifun
  • Niet online

digifun

De ali chipset met de k6 2 en de voodoo loopt prima, beter dan de tnt.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• SICK
  • Laatst online: 14-03 20:07
Probeer eerst je kaart terug te brengen anders wil ik m'n voodoo3 2000 mischien wel met je ruilen want ik speel veel q3 en die v3 zuigt daar volgens mij een beetje in(vooral met een celeron :( hier voor een k6-2 daar op was ie wel beter) maar welke tnt2 kaart heb je toch geen m64?

• remsie
Bruute onzin zeg, ik heb een ALI5 mobo met k6-2 450 en tnt2u maar het draait als een tiet, UT Q3 alle spellen draaien helemaal perfect..
En de k6 is absoluut niet onstabiel.
Heb in ieder geval nooit vastlopers..
De tnt2 heeft tenminste 32 bit rendering..Das beter dan die waardeloze kleuren van Voodoo3

Je moet gewoon van www.ali.com.tw ff de AGP drivers versie 1.68 downen en dan werkt het perfect..
grtz.!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik die update gewoon over mijn systeem heen pleuren, of moet ik dan weer eerst WinME opnieuw installeren?

Verwijderd

Topicstarter
hey klopt wel van UT, want zelfs in 16bits kleuren op 800X600 loopt hij traag als er 3 bots in beeld komen

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad een M64
ik neem aan dat dit niet goed is(?)
het is een sparkle(nooit van gehoord zeker), en bij hun driver-section staat de driver 3.84
nou heeft nVidia een Detenator2 driver, en die heb ik dus geinstalleerd
welke is nu nieuwer????

• Carel
Remsie..... sommige mensen vinden 15 fps nou eenmaal goed....
Het verrschil tussen 16 en 32 ziet bijna niemand.
IK heb een GF2 als ik het op 32 bits zet is de performance :2 en ik zie vrijwel geen verbetering, in UT is 32 bit zelf lelijker als 16 ??

Verwijderd

hehe als je een M64 hebt zou ik al _HELEMAAL_ ruilen voor die V3.

V3 zal beter werken op je K6

• remsie
carel: Remsie..... sommige mensen vinden 15 fps nou eenmaal goed....

Ik weet niet of je daarmee op mij doelde, maar ik heb dus k6-2 450 128 ram, en ik haal 40 fps altijd, behalve als er 6 ventjes op een hoop zitten... en die bullshit over een onstabiele ali5 chipset is onzin, als je gewoon eerst eens die agp drivers installed heb je nergens last van..niks onstabiel...

En als je in bijv. UT in een gebied komt waar rook is zie je duidelijk verschil tussen
16 bit en 32 bit kleuren..
en waarvoor heeft elke kaart tegenwoordig 32bit rendering als het toch geen verschil zou maken??????

En nee JorisSch, je kan gewoon die driver installen, daar hoeft windows niet voor geherinstalled te worden..

grtz..

• Carel
Oke remsie het is jouw woord tegen de halve computerwereld....
En dat bedoel ik dus, als het druk(6bots) wordt trekt die processor het niet meer dat is toch triest .
En het vershil is nog steed gewoon heel klein tussen 32 en 16 bit !

• digifun
  • Niet online

digifun

Net ff een tnt 2 op een ali chipset geprobeerd met die agp driver. Loopt dus bij mij niet de V3 wel.
De v3 heeft misschien maar 16 bits maar daar loopt ie wel loeihard in, harder dan de tnt2 ultra.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg hem morgen binnen......dus het wordt afw8en of hij lekker loopt....

Joris

Verwijderd

Ik heb ook een K6-2 met een echte TNT2Ultra van Creative, loopt ook hartstikke goed
Alleen F1 200 niet echt maar ja, als ik het geld heb ga ik toch naar een Thunderbird toe :))

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

De Ali AGP drivers brengen echt niet bij iedereen verlichting, bij mij DUS NIET. Ik ken meer mensen met dit onoplosbare probleem, maar tevens ook figuren, die geen problemen hebben met TNT/TNT2 i.c.m. een Ali chipset. Je moet gewoon geluk hebben....

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Kijk eens bij de FAQ in combinatie met
SS7 en TNT2. En zoek uit welke biosinstellingen het beste zijn.

Hier staan wat aanbevolen biosinstellingen:
http://www.tweak3d.net/tweak/rivatnt /

Voer dit SECUUR!!! uit. Mogelijk helpt het.
Zet in ieder geval de AGP-turbo uit.

Laad van ALI de AGPUTIL en zet de AGP op 1x.

Dit zal het in ieder geval verbeteren. Bij mij in ieder geval wel.

(AMD K6-III 450 op ASUS P5A met
ELSA Erazor III TNT2 Pro)

suc6,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Pagina: 1