Sneller RAM ideapad, heeft het nut?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Hi,

Ik heb sinds een korte tijd een leuke laptop (pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH), maar deze laptop heeft maar 8GB RAM, en ik heb een aantal keren gehad dat mijn RAM bijna maximaal word gebruikt.

Dus nu wou ik graag upgraden naar 16GB, maar ik vroeg me af of het nut heeft om ook sneller geheugen te kopen.
Mijn huidige Samsung 1x8GB is 2400Mhz, maar heeft het nut om voor 2666+Mhz te gaan?
Ik kan nergens vinden wat de maximale snelheid is voor mijn laptop, dus hoop ik dat iemand hier me kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt er aan wat voor toepassingen je draait. Als je dingen gebruikt waarbij geheugensnelheid van belang is, dan gaat dat wel uitmaken.
Al denk ik dat je veel meer baat hebt bij het gebruik van 2 modules, dan kun je dual channel draaien, en dat geeft je gelijk dubbele bandbreedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zipperman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:55:
Hi,

Ik heb sinds een korte tijd een leuke laptop (pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH), maar deze laptop heeft maar 8GB RAM, en ik heb een aantal keren gehad dat mijn RAM bijna maximaal word gebruikt.

Dus nu wou ik graag upgraden naar 16GB, maar ik vroeg me af of het nut heeft om ook sneller geheugen te kopen.
Mijn huidige Samsung 1x8GB is 2400Mhz, maar heeft het nut om voor 2666+Mhz te gaan?
Ik kan nergens vinden wat de maximale snelheid is voor mijn laptop, dus hoop ik dat iemand hier me kan helpen.
2666 is maximaal voor 8300H, maar dat merk je amper vergeleken met 2400. ook zonde om nieuwe set te halen ipv 1 module (zelfde die je nu hebt) wat is de reden van 16GB ipv 8 nu, kom je te kort in gebruik ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.