Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 jaar oude Pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PcNoob2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-07 18:23
Beste Dames en heren,

Ik zou graag mijn bestaande pc willen Upgraden.
Bijgaand heb ik de lijst bijgevoegd wat ik 2 jaar geleden gemaakt heb (met jullie hulp)
En tevens een lijst met hetgeen waarvan ik denk dat het mogelijk is om deze een upgrade te maken.
Deze heb ik met behulp van "Best Buy, Best Value" of andere dergelijke topics maar elkaar gezocht.

Belangrijk is wellicht om te weten dat het niet allemaal direct moet.
Zoals onder aangegeven wil ik het liefst starten met RAM, hievoor dient mijn moederbord dus ook vervangen te worden. Daarna wil ik de stappen maken naar processor video kaart en beeldscherm.
Voor de beeldscherm/monitor heb ik overigens nog echt geen idee, dit zijn er zoveel en heb mij nog niet voldoende ingelezen in wat slim is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen en photoshoppen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze upgrade kan rond de 1000 euro gaan kosten

Onderstaande PC heb ik twee jaar geleden samen met jullie hulp in elkaar gezet

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,96€ 212,96
1ASRock H110M-HDS€ 58,05€ 58,05
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 299,-€ 299,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 37,99€ 37,99
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 121,-€ 121,-
1Corsair CX450M€ 51,90€ 51,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 150,99€ 150,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 931,89

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooralsnog Denk ik te beginnen met RAM en MOBO, om vervolgens mijn processort en videokaart aan te pakken. Dit is wat ik vooralsnog uitgezocht heb

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 465,05€ 465,05
1MSI Z390-A PRO€ 124,90€ 124,90
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 559,-€ 559,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.267,95

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mehh

Ga je overklokken?
Zou niet eens weten hoe het moet

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb echt 0.0 verstand van PC's. Ik hoop hiermee dan ook, net als de vorige keer, een fijn advies te krijgen.
En kijken of het geen wat ik als een upgrade zie dan ook daadwerkelijk een upgrade is en compatible met elkaar.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@PcNoob2 Je voeding zou ik dan ook upgraden. je zou ook eens kunnen denken aan AMD Ryzen5 2600X
(scheelt je al €270,- op de CPU) ook zul je een koeler moeten kopen, bij bovenstaand voorstel.
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed
pricewatch: MSI X470 Gaming Pro
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Begin gewoon al eens met een nieuwe GPU, zeker kwa gaming maak je dan al een mooie sprong.
RTX2070 is prettig als je ook effectief een monitor met een hogere resolutie hebt. Als dat gewoon een FullHD monitor is dan ben je misschien beter af met een GTX1660Ti.

Kwa CPU upgrade zou ik ook de Ryzen overwegen, maar misschien nog even wachten op de nieuwe generatie dan.

• Yorick90
  • Laatst online: 18-11 08:55
Inrage schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:51:
Begin gewoon al eens met een nieuwe GPU, zeker kwa gaming maak je dan al een mooie sprong.
RTX2070 is prettig als je ook effectief een monitor met een hogere resolutie hebt. Als dat gewoon een FullHD monitor is dan ben je misschien beter af met een GTX1660Ti.

Kwa CPU upgrade zou ik ook de Ryzen overwegen, maar misschien nog even wachten op de nieuwe generatie dan.
Helemaal mee eens, ik game eerlijk gezegd nog steeds op een 4e generatie Intel processor, maar heb vorig jaar alleen mijn videokaart vervangen. De PC draait als een zonnetje.
Ik zou alleen je videokaart upgraden en over een 'tijdje' je moederbord/processor/RAM vervangen. Zo kan je de kosten een beetje verdelen. De keus is geheel aan jou natuurlijk, maar je processor is echt nog ruim voldoende voor huidige games.

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik heb deze onderdelen afgelopen maand gekocht voor een upgrade. Express een I5 genomen tegenover de I7 vanwege warmte en ik heb een I7 niet echt nodig:

I5-9600K
RTX 2070 8G MSI Armor
3000Mhz Vengeance RAM (2x 8GB)
MSI Z370 SLI Plus

Ik speel alle games op Ultra @60fps . Je krijgt uiteraard rond de 100-130 FPS als je het niet locked. Dit is een beetje kort door de bocht uitgelegd, maar hopelijk heb je er wat aan :)

• PcNoob2
Beste,

Bedankt de voor de snelle reacties.
Beginnen met de videokaart is overigens ook gewoon een mogelijkheid natuurlijk als de rest nog voldoende is. Overigens schiet mijn RAM geheugen tijdens het gamen wel vaak naar de 90%. Eerlijkheids halve is het spel nog in BETA (escape from tarkov) Maar een paar maten van mij hebben hun RAM vervangen en de stotteringen meer geminimaliseerd dan wat ik ervaar.

Dient er bij een nieuwe GPU ook een extra koeling te komen, of is dit alleen het geval bij andere upgrades?

• Yorick90
Alleen je GPU vervangen is echt heel gemakkelijk, je koopt 'm kant en klaar en plugt hem in je moederbord. (Met nodige schroefjes en PCI slotje handelingen) Het enige waar je rekening mee zou kunnen houden is de airflow in je kast; de videokaart blaast zijn warme lucht in de kast en die lucht moet je kast weer uit. Maar ik heb geen idee hoe je fan opstelling is in de kast, meestal is het niet zo schokkend.

EDIT: betreffende je RAM, je hebt DDR4 op je moederbord, dus deze zou je ook kunnen vervangen. Prijzen zijn gedaald afgelopen maanden. Al vraag ik mij af of het aan de RAM ligt, Beta games kunnen vaak nog erg zware belastingen onnodig uitoefenen op je systeem. Het wordt er later uitgehaald door patches

[ Voor 27% gewijzigd door Yorick90 op 15-03-2019 15:49 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Alleen GPU zou ik niet doen, sterker nog, CPU + MOBO zou bij mij zelfs voorrang krijgen.

Games zoals BF V draaien niet soepel op 4 cores. Daar heb je echt 6 cores of 4 cores 8 threads voor nodig. Anders loop je tegen continue 100% CPU verbruik aan en slaapt je GPU.

Maar goed ik weet niet waarvoor je je PC gebruikt.

• Yorick90
Sorry maar dat is echt onzin, ik speel nog steeds op 4 cores (i5 4670K) en het spel draait op high/ultra 1080p op 80+ fps met een 1070Ti.
De belasting is idd wat aan de hoge kant maar is prima te verwerken.
PCNoob heeft een RX 480, die kaart zal eerder problemen hebben met BFV dan een i5 6500...

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Dat is totaal geen onzin, zoek eens rond op dit forum op battlefield games, mensen met i5's.

Ik was er 1 van, van 2500k naar 2600k met een r9 390 was al een hele upgrade. Van 100% CPU verbruik continue naar 80-95% waar de haperingen weg zijn genomen.

FPS is hetzelfde met beide processoren, maar microstutters zijn weg, en vooral op 64man servers waren het niet eens meer microstutters. Maar meer gewoon 0.1 haperingen.

Flimovic in "Zou ik battlefield 5 kopen met deze computer specs?"
Stefanoviic in "Upgrade CPU voor met name gaming"

Er zijn wel meerdere topics, als je echt goed wilt zoeken waar mensen aangeven dat hyperthreading ze echt doen helpen.

Was met bf1 al een feit.

Ik speel met mn r9 390 ook gewoon met medium settings op 70-120fps. High wilt ook nog wel als ik genoegen neem met soms dipjes naar de 50. Maar over het algemeen wel 70-80+.

op 1080p.

Nu is het zo dat er mensen zijn die microstutters totaal niet ervaren of zelfs ook maar merken, maar ik ben erg kritisch en irriteer me zelfs al als er een kruimeltje op mijn muismat ligt.

Maar goed de discussie is verder een beetje offtopic, weet helemaal niet wat TS wilt bereiken en wat TS doet met zijn PC :P

[ Voor 5% gewijzigd door legendareN op 15-03-2019 17:21 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:53
PcNoob2 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:38:
Zoals onder aangegeven wil ik het liefst starten met RAM, hievoor dient mijn moederbord dus ook vervangen te worden. Daarna wil ik de stappen maken naar processor video kaart en beeldscherm...

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooralsnog Denk ik te beginnen met RAM en MOBO, om vervolgens mijn processort en videokaart aan te pakken. Dit is wat ik vooralsnog uitgezocht heb
Je kunt wel nieuw geheugen op je huidige moederbord zetten, het zal echter altijd op maximaal 2133 Mhz draaien.
Op je huidige moederbord kunnen alleen generatie 6 en 7 processoren.
Voor 8e en 9e generatie is er weer een nieuwe generatie moederborden (daar kunnen weer geen 6e en 7e generatie op. De processor die je hebt gekozen is een 9e generatie. Die kunnen dus niet op een bord waar je 6500 op kan.

Je stap: Geheugen upgraden en daarvoor een nieuw moederbord kopen zet dus weinig zoden aan de dijk. Je hebt daar immers een bord voor nodig waar je huidige processor op past, dus het enige is dat er geheugen sneller op kan draaien.
Bovendien moet je voor de 2e keer een nieuw moederbord kopen als je naar een nieuwe cpu gaat (of dat nu een Intel of AMD is.

Het is dus aanzienlijk handiger om de aankoop van CPU, moederbord en (eventueel sneller geheugen dan je nu hebt) ineens te doen.

Daarnaast is het handig om ons even door te geven op welke monitor je speelt en wat je van een upgrade verwacht (minder hickups, meer fancy graphics, snellere graphics).
De aan te bevelen cpu en gpu zijn daar nogal van afhankelijk.

Iets dat je ook al ziet in het BBG-advies:
High end systeem optie 1: hoge framerate: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

High end systeem optie 2: hoge resolutie: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

• Yorick90
legendareN schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:17:
Dat is totaal geen onzin, zoek eens rond op dit forum op battlefield games, mensen met i5's.

Ik was er 1 van, van 2500k naar 2600k met een r9 390 was al een hele upgrade. Van 100% CPU verbruik continue naar 80-95% waar de haperingen weg zijn genomen.

FPS is hetzelfde met beide processoren, maar microstutters zijn weg, en vooral op 64man servers waren het niet eens meer microstutters. Maar meer gewoon 0.1 haperingen.

Flimovic in "Zou ik battlefield 5 kopen met deze computer specs?"
Stefanoviic in "Upgrade CPU voor met name gaming"

Er zijn wel meerdere topics, als je echt goed wilt zoeken waar mensen aangeven dat hyperthreading ze echt doen helpen.

Was met bf1 al een feit.

Ik speel met mn r9 390 ook gewoon met medium settings op 70-120fps. High wilt ook nog wel als ik genoegen neem met soms dipjes naar de 50. Maar over het algemeen wel 70-80+.

op 1080p.

Nu is het zo dat er mensen zijn die microstutters totaal niet ervaren of zelfs ook maar merken, maar ik ben erg kritisch en irriteer me zelfs al als er een kruimeltje op mijn muismat ligt.

Maar goed de discussie is verder een beetje offtopic, weet helemaal niet wat TS wilt bereiken en wat TS doet met zijn PC :P
We wijken een beetje af van het onderwerp inderdaad. Ik wil toch nog even zeggen dat je misschien gelijk hebt dat hyperthreading beter is voor BFV, maar dat blijkbaar dus persoonsgebonden. Zoals ik al zei ik heb nergens last van met een i5 4670k en een maatje van me heeft een Ryzen 5 1600 en hij heeft er weer wel last van. Des ondanks dat mijn PC iets ouder is ben ik dus ook wel degelijk kritisch over de beeldkwaliteit.

Dus weer even on-topic; in tegenstelling tot de i5 6500 heb ik mijn CPU overgeklokt naar 4.3 GHz en heb ik daarmee een hoger boost frequentie. Ik weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft. Maar een RX480 vervangen of een i5 6500, lijkt het me toch dat je GPU het eerder aflegt tegen een 6e generatie intel CPU aangezien mijn 4e generatie i5 het allemaal (nog) prima trekt.

• PcNoob2
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat de de keuze met name op FPS zal vallen, echter moeten de graphics er niet onder gaan leiden, dan zou ik dus hieruit komen.
High end systeem optie 1: hoge framerate: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

Maar als ik het dus goed begrijp is mijn processor nog goed ? en zal het vervangen van de Videokaart een beter optie zijn ?

Mijn huidige beeldschermen (1 prive 1 werk) zijn verre van ideaal en wil ik dan ook vervangen. Momenteel heb ik; pricewatch: LG IPS237L Zwart.

Ik heb mij alleen nog niet voldoende ingelezen in grote diversiteit beeldschermen.
Qua televisie heb ik overigens altijd een sterke voorkeur gehad voor LG en samsung.

• Yorick90
PcNoob2 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:29:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat de de keuze met name op FPS zal vallen, echter moeten de graphics er niet onder gaan leiden, dan zou ik dus hieruit komen.

Maar als ik het dus goed begrijp is mijn processor nog goed ? en zal het vervangen van de Videokaart een beter optie zijn ?

Mijn huidige beeldschermen (1 prive 1 werk) zijn verre van ideaal en wil ik dan ook vervangen. Momenteel heb ik; pricewatch: LG IPS237L Zwart.

Ik heb mij alleen nog niet voldoende ingelezen in grote diversiteit beeldschermen.
Qua televisie heb ik overigens altijd een sterke voorkeur gehad voor LG en samsung.
silverchaoz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:08:
Ik heb deze onderdelen afgelopen maand gekocht voor een upgrade. Express een I5 genomen tegenover de I7 vanwege warmte en ik heb een I7 niet echt nodig:

I5-9600K
RTX 2070 8G MSI Armor
3000Mhz Vengeance RAM (2x 8GB)
MSI Z370 SLI Plus

Ik speel alle games op Ultra @60fps . Je krijgt uiteraard rond de 100-130 FPS als je het niet locked. Dit is een beetje kort door de bocht uitgelegd, maar hopelijk heb je er wat aan :)
Uiteindelijk moet je er aan gaan geloven dat je alles moet vervangen. Hoe ik het zou doen (indien je echt van plan bent alles te vervangen), kijk in de richting van wat Silverchaoz neer zette voor je.
Je GPU is universeel en kan je inderdaad nog op een ander tijdstip vervangen.
(Ik ben nog steeds van mening dat je je GPU het best kan vervangen en later je CPU/MOBO/RAM, maar die keuze is aan jou. Je hebt natuurlijk te maken met verschillende input/meningen ;) )

Ik zou alleen geen Z370 Mobo kopen bij een i5 9600k, wss moet je dan de BIOS updaten en gezien je ervaring tot zo ver lijkt mij dat geen aanrader. 9600K is ook een overklock processor, maar de optie om te hebben is altijd fijn. Mijn intresse in overklokken is pas later gekomen toen ik erachter kwam dat ik inderdaad de mogelijkheid daartoe had lol. i5 is ruim voldoende voor de doeleinden die je aangeeft in je post

Dus een voorbeeld opstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 278,-€ 278,-
1MSI Mag Z390 Tomahawk€ 141,05€ 141,05
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 559,-€ 559,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 61,02€ 61,02
1Phanteks Eclipse P300 Zwart€ 56,-€ 56,-
1HyperX Fury black HX432C18FB2/8€ 51,38€ 51,38
1Seasonic M12II Evo 520W€ 64,95€ 64,95
1Samsung 970 EVO 250GB€ 76,-€ 76,-
Bekijk collectie
Importeer producten