Steamgame neemt 100% CPU, hoe CPU affinity vastzetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Mijn verslaving, in de vorm van Football Manager via Steam neemt 100% CPU op alle cores van mijn Xeon 1230V2 @3,3Ghz. Je kan in taskmanager de CPU affinity instellen, zodat hij van de 8 cores er maar 2 gebruikt.

Op deze site (https://superuser.com/que...the-affinity-of-a-process) heb ik gevonden hoe je dit structureel in kan stellen, maar ik weet niet hoe ik dit in steam kan instellen.
Ik heb het nu zo gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/e5qnb9.png

Maar dit heeft geen effect.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nouja, als ik zoek met Google naar 'steam launch options cpu affinity' krijg ik toch nuttige tips, zoals bijvoorbeeld de executable direct starten. Roestige Google-Fu? ;)

Maar ik zou misschien eerder gewoon de proces priority omlaag gooien. Dan gebruikt ie nog steeds wat ie kan krijgen maar hebben andere processen voorrang als dat gewenst is.

Hoe Steam de game precies start kun je in de Task Manager zien als je de kolom 'Command line' zichtbaar maakt in het Details-tabblad.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 15-03-2019 13:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 16:30
Je kunt een desktop shortcut aanmaken en deze aanpassen? Permanent Steam vertellen dat het geen footballmanager.exe (of net wat) moet starten, maar "cmd.exe" (met bepaalde parameters), gaat heel lastig worden.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 16:06

ResuCigam

BOFH

Room42 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:34:
Hoe Steam de game precies start kun je in de Task Manager zien als je de kolom 'Command line' zichtbaar maakt in het DetailsProcessen-tabblad.
FTFY ;)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan op beide tabbladen, blijkbaar. Dus om dat nou een fix te noemen... Goede aanvulling, dat wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 15-03-2019 13:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron