Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Vandemolen
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 12-04 12:22
Na automatische updates gisteravond staat Win10 ineens op "D" en heb ik een nieuwe "C"drive gekregen van een paar honderd MB. Mijn bestanden staan ineens op E, was D.

Op de nieuwe c staat volgens mij de dir Boor, en Microsoft boot en recovery.

Gevolg is dat de Windows Boot Manager kennelijk Win10 niet meer kan vinden en dus wordt er niet meer opgestart.

Recovery tools gestart, maar vorig herstelpunt is onvindbaar en laatste updates zijn niet ongedaan te maken. Waarschijnlijk omdat hij zoekt op C en ze op D staan.

Via DISKPART de drive letter C en D weggehaald, en C opnieuw toegewezen aan het volume OS. (en de bestanden weer op D).

Lijkt dus weer op de oude situatie, alleen start WIN nog steeds niet op. Betreft WIN10 Home 1809.

Herinstallatie vanaf USB lukt ook niet want hij kan geen verbinding maken met het netwerk.

Wat te doen?
...

...

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:22

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vandemolen schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:27:
...
Herinstallatie vanaf USB lukt ook niet want hij kan geen verbinding maken met het netwerk.
...
Hûh? sinds wanneer loopt USB over het netwerk?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Vandemolen
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 12-04 12:22
Win recovery USB disk zoekt contact met het netwerk.

Inmiddels blijkt ook ID van computer een andere naam gekregen te hebben en is mijn admin account verdwenen. Het komt vaker voor, maar een echte oplossing nog niet gevonden.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:08
Vandemolen schreef op Friday 15 March 2019 @ 17:59:
Win recovery USB disk zoekt contact met het netwerk.

Inmiddels blijkt ook ID van computer een andere naam gekregen te hebben en is mijn admin account verdwenen. Het komt vaker voor, maar een echte oplossing nog niet gevonden.
Eh..dat zijn wel heel vreemde 'issues'. Dus zomaar ineeens na een update is je C-drive de D-drive en het ID (de naam van je computer?) is ineens anders en je admin account is weg?

We hebben het over een legitieme Windows 10 versie?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True