Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:57

Xiaomi Redmi Go

De Redmi Go is Xiaomi's eerste Android Go-telefoon. Android Go is een lichtere variant van het Android Go besturingssysteem die vooral bedoeld is voor op plaatsen met beperkte internetsnelheden en bandbreedte in opkomende markten. Android Go is er ook voor gemaakt om vlot te draaien op voordelige toestellen met zwakke specificaties. De telefoon krijgt apps voorgeïnstalleerd als YouTube Go en Gmail Go die door Google ontwikkeld worden om minder mobiele data te gebruiken.

Xiaomi's telefoon heeft een 5 inch LCD-scherm met een klassieke 16:9 beeldschermverhouding en een HD-resolutie van 1280 bij 720 pixels. Het toestel maakt gebruik van de quad-core Qualcomm Snapdragon 425 met een kloksnelheid van 1,4 GHz. Dankzij het Android Go-besturingssysteem zou het toestel vlot moeten werken met 1 GB aan RAM. Er is ook 8 GB interne opslag voorzien. De accu van de telefoon heeft een capaciteit van 3000 mAh. Het is alleen opmerkelijk dat de Redmi Go wordt gelanceerd met Android 8.1 Oreo Go edition. Dat terwijl de nieuwe versie, Android Go 9 Pie Go edition al sinds afgelopen zomer verschenen is.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid Go 8.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 425
GPUQualcomm® Adreno™ 308
RAM1 GB
ROM8 / 16GB (uitbreidbaar MicroSD tot 128GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 GHz b/g/n
AansluitingenUSB, 3.5mm
SensorenBewegingssensor (g-sensor), Gyro sensor, Tril
Scherm5" HD LCD-scherm
Front Camera5MP, 1,12um, f/2.2
Back CameraWide angle: 8MP, 1,12um, f/2.0
Accu3000mAh
KleurZwart, Blauw
Afmetingen140,4 x 70,1 x 8,35 mm
Gewicht137 g
Prijs€80,-
Bijzonderhedendual nano-sim

De Redmi Go ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBanden
GSM/EDGEB2, B3, B5, B8
UMTSB1, B2, B4, B5, B8
FDD-LTEB1, B2, B3, B4, B5, B7, B8, B20, B28
TDD-LTEB38, B40, B41

Als je op zoekt ben naar accessoires (hoesje, screenprotector etc.) is het lastig zoeken op Xiaomi Redmi Go. Ik ben erachter gekomen dat de behuizing dezelfde maat heeft als de Redmi 5A, hier kon ik wel makkelijk accessoires voor vinden. Heb inmiddels een hoesje binnen, helaas is de positie van de speakers anders t.o.v. de Redmi 5A hierdoor is een case niet handig, screenprotectors zou geen probleem moeten zijn.

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 6% gewijzigd door Mvdbeld op 15-03-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Mijn eerste topicstart dus tips en of aanvullingen zijn welkom!

Ben zelf geswitcht van de Xiaomi Pocophone F1 naar dit toestel als "experiment". De smartphone is tegenwoordig "onmisbaar" maar wordt voor mij persoonlijk ook een steeds grotere afleiding. Ik kan niet meer een aantal seconden niks doen voordat ik naar mijn mobiel grijp om te browsen, spelletje te spelen of wat dan ook...

Daarom leek het mij een goed en leuk idee om eens een stapje terug te doen. Heb voorheen ook al naar de Nokia 1 zitten kijken, maar deze leek mij dan weer erg beperkt (CPU en Scherm). De Redmi Go biedt een mooie tussenmaat met 5" (HD-scherm) waar +5.5" de standaard lijkt tegenwoordig voor mobiele telefoons en de CPU acht ik ook capabel genoeg voor mijn gebruik (whatsapp/bellen/internetbankieren/browsen). Weet dat er vanaf 80 euro ook andere Xiaomi toestellen zijn bv. Redmi 6A maar deze is groter en heeft geen Android Go.

Tevens was de keuze voor Xiaomi relatief eenvoudig heb al meerdere producten naar tevredenheid gebruikt van dit merk. Kleine opsomming (wellicht dat ik nog wat vergeet):
- Xiaomi Mi3
- Xiaomi Redmi Note 3 Pro
- Xiaomi Redmi 4X
- Xiaomi Mi A1
- Xiaomi Pocophone F1
- Los van telefoons ook tablets Mi Pad's (1&2) en de Notebook Pro

Verwacht eigenlijk weinig response op dit topic, omdat het toestel voor veel tweakers niet interessant zal zijn, maar ben toch ook wel benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 15-03-2019 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Nou, bij deze dan. Eentje voor mijn stiefzoon gekocht. Zojuist geinstalleerd. Zelf heb ik een Redmi 4x, naar volle tevredenheid. Ik had nog een hoesje liggen voor de 4x, alsmede een screenprotector. Past allemaal prima op de Redmi Go.

Ben benieuwd wat de puber ervan vindt. Als het toestel bevalt, ga ik de Redmi Go aanschaffen als reservetoestel, denk ik.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Geen e-compass zo te zien. Iemand ervaringen met navigeren zonder e-compass via GPS. Werkt dat prettig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
hansdegit schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:38:
Nou, bij deze dan. Eentje voor mijn stiefzoon gekocht. Zojuist geinstalleerd. Zelf heb ik een Redmi 4x, naar volle tevredenheid. Ik had nog een hoesje liggen voor de 4x, alsmede een screenprotector. Past allemaal prima op de Redmi Go.

Ben benieuwd wat de puber ervan vindt. Als het toestel bevalt, ga ik de Redmi Go aanschaffen als reservetoestel, denk ik.
Als reserve toestel lijkt me zeker meer dan voldoende!
Scidd0w schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:46:
Geen e-compass zo te zien. Iemand ervaringen met navigeren zonder e-compass via GPS. Werkt dat prettig of niet?
Heb geen beperking gemerkt tijdens het navigeren (Maps GO) in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Misschien een stomme vraag, maar ik neem aan dat op dit besturingssysteem apps als Hostelworld / Booking gewoon werken toch?

Ik ga op vakantie en wil een reserve telefoon kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
DennisCle schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:27:
Misschien een stomme vraag, maar ik neem aan dat op dit besturingssysteem apps als Hostelworld / Booking gewoon werken toch?

Ik ga op vakantie en wil een reserve telefoon kopen.
Heb even gekeken in de play store voor je en beide zijn te vinden en te installeren. Ben zelf nog niks tegen gekomen wat niet werkt, maar heb ook niet heel veel geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Hartstikke bedankt!
Pagina: 1