Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:58
Aangezien mijn Mede8er MED500X2 steeds meer moeite om alles bij te benen, ben ik op zoek naar wat nieuws waarmee ik nog een paar jaar vooruit kan.
Verder dit topic omdat ik het idee heb dat

Ik zoek een?
Mediaspeler die alles slikt :9

Wat is je budget?
Geen vastgesteld budget, grote kans namelijk dat ik ook een NAS kan/moet aanschaffen aangezien de Mede8er een interne harde schijf heeft waar alles op staat.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
• Films/series af te spelen die op een (externe) harde schijf/mogelijk NAS staan.
• Blu-ray ISO’s met mappen structuur
• Om kunnen gaan met .srt bestanden
• Netflix/Youtube via het apparaat is geen vereiste

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Heb nu een jaar of 8 de Mede8er (aangesloten op Denon receiver) en die bevalt fantastisch. Direct uit de doos, bestanden op de interne harde schijf en hij speelt alles af.
Aangezien mijn vriendin wat minder technisch is, is dit een top apparaat. Selecteer ‘Media’ en je krijgt een mappen structuur te zien.
Dit zou ik ook erg graag willen hebben in een nieuw apparaat zonder daarvoor apps of andere foefjes uit te halen.
Heb in het verleden een Raspberry geprobeerd, maar dat werkte niet naar mijn/haar zin.

Wat heb je zelf al gevonden?
• Nvidia Shield
• Vero 4k+
• Dune HD 4k/4k Plus, al hoewel die echt wat duurder zijn
• 2e hands nieuwer model Mede8er

Welke vragen heb je hier nog over?
Belangrijkste is, is dat het een apparaat is die ‘straight forward’ is en werkt.
Wie kan mij helpen in het maken van een keuze?

Edit: de berichten van @Jorgen heb ik gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Jorgen in "Vraag over alternatief Popcorn Hour speler"
Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"

[ Voor 7% gewijzigd door Vitamine op 15-03-2019 12:08 ]

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De door jou genoemde kanshebbers doen volgens mij allemaal wel wat je zoekt. Over het algemeen wordt de Shield al jaren gezien als één van de allerbeste mediaspelers. Waar twijfel je nog over? Ander alternatief is eventueel een Intel NUC kopen en die naar wens inrichten.

Persoonlijk vind ik het altijd een goed idee om opslag en speler gescheiden te houden dus kan je idee om over een NAS na te denken alleen maar toejuichen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goed dat je die linkjes al bekeken hebt! (y) :)

Welke concrete twijfels heb je nog?

Als je tevreden bent over Mede8er kan je natuurlijk weer zo eentje kiezen, maar net als met een Dune, heeft dat niet mijn eerste voorkeur. Ik zou op zoek gaan naar een mediaspeler die op Android of iOS draait en deze gebruiken i.c.m. Kodi of Plex. In de tweede link van mij, geef ik ook mijn gedachtegang waarom ik daarvoor zou kiezen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
Jorgen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:40:
Goed dat je die linkjes al bekeken hebt! (y) :)

Welke concrete twijfels heb je nog?

Als je tevreden bent over Mede8er kan je natuurlijk weer zo eentje kiezen, maar net als met een Dune, heeft dat niet mijn eerste voorkeur. Ik zou op zoek gaan naar een mediaspeler die op Android of iOS draait en deze gebruiken i.c.m. Kodi of Plex. In de twede link van mij, geef ik ook mijn gedachtegang waarom ik daarvoor zou kiezen.
Twijfels, graag wil ik een 'turn key' oplossing zonder teveel gaan hobbyen :9 .
Een Raspberry met Kodi geprobeerd, maar voor de vrouw erg omslachtig met draadloos toetsenbord en omdat het op dat moment geen verbetering was tov. de Mede8er.
Weinig zin om met allerlei apps te gaan werken terwijl ik alleen beeldmateriaal van een externe HD/NAS wil spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:58
Als Netflix geen vereiste is, lijkt mij de Vero 4K+ icm met een NAS de beste oplossing.
Ik heb er vorig jaar één aangeschaft. Vrijwel plug+play. NFS share op de NAS instellen, op de Vero de juiste map als bron selecteren en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Wat Wappie zegt!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
Kleine update van mijn kant. Afgelopen weekend de Synology DS218+ aangeschaft. Juist de Plus versie omdat deze ook kan transcoden, mogelijk is dat voldoende om de Mede8er te ontlasten. Wordt vervolgd!

Pagina: 1