Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ixfire
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09-10 21:37
Beste Mensen,

Ik heb voor mijn vriendin een abonnement afgesloten, bij Belsimpel in Tilburg.

Eerst had ze een T-Mobile abonnement:
- 6GB internet (+muziek vrij streamen)
- 120 Minuten/bellen en sms. (Dit was zo elke maand wel op, maar ze hoefde daar niet extra voor te betalen dat zit in de bundel.)

In de winkel Belsimpel - Tilburg, abonnement afgesloten + telefoon uitgekozen:

iPhone X voor een prijs van € 708,-

Abonnement Tele 2:
- 10GB internet
- Onbeperkt bellen en sms

Mijn vriendin heeft familie in het buitenland wonen:
- Duitsland
- Roemenie

Die mensen hebben een buitenlands nummer, en nu zien we de extra kosten al direct ophogen (na 4 dagen, sinds de simkaart actief is). Kosten > €23,70 Extra kosten buiten-de-bundel.

Ik direct bellen, waar deze kosten vandaan komen. Nu blijkt het dus dat het bijna 1 euro per minuut kost. Als je vanuit Nederland naar een Duits nummer belt of / Roemeens.

Als ik in principe naar Belgie zou rijden, dan naar Duitsland of Roemenie zou bellen. Zou het wel in mijn bundel vallen. > zie > https://www.tele2.nl/mobi...tenland/#buiten-de-bundel
(Nederland staat er overigens niet tussen in de dropdown menu VANUIT)

Kortom: Abonnement afgesloten, waarvan ik uit ging dat de kosten net zoals mijn vorige provider T-Mobile, binnen de bundel zou vallen. Alleen je kent ze wel: "de kleine letters". Heb ik dus over het hoofd gezien.

Ik ben blij dat ik er nu achter kom, en dat ik weet dat ik gewoon via Whatss app moet bellen.

Desnoods, stuur ik een goedkoop telefoontje op naar de familie + lebara prepaid (NL) kaart. Om dan wel in mijn bundel te bellen, als dat ook binnen de regels zou vallen. Om gewoon te gaan kijken of dit wel kan, ben ik nieuwsgierig naar.

Kortom: ik voel mij toch een beetje "genaaid", ook al heb ik zelf misschien niet goed mijn contract gelezen.

Ik wil jullie dit alvast aangeven, voordat je een contract afsluit. En ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen.

Overigens heb ik gevraagd wat Tele 2 nog eventueel voor mij kan betekenen maar hun heven aan dat ze niets meer voor mij kunnen doen.

Zie onderstaand de gesprekken:
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c8b6eeb5969a/5c8b6eeb4bb99-4141.thumb.jpg

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c8b6f3870205/5c8b6f386f23f-Knipsel222.thumb.jpg

Andere klant van Tele 2:
https://forum.tele2.nl/mo...len-naar-buitenland-69642

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:31

rens-br

Moderator Mobile & IN
@ixfire aangezien dit om een mobiel abonnement gaat, hoort het topic thuis in TPL. Schopje die kant op.

• ixfire
@rens-br Excuus, Oke bedankt!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-10 21:30
Naar mijn weten vallen de kosten van bellen naar een buitenlands nummer vanuit nederland altijd buiten de bundel, zou mij verbazen als dit bij t-mobile wel zou zijn. Verder raad ik aan om via whatsapp oid te bellendus voip, ben je van al dat gezeur af.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• ixfire
@gielie T-Mobile kon ik altijd gebruik maken van 120 minuten bellen of sms. Als ze van Nederland naar een Duits nummer belt. Ze betaalde hooguit 4,16 voor 17 minuten (buiten de bundel) als de 120 minuten bundel op was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:47
Dit is bij iedere provider het geval en eigenlijk ook gewoon algemeen bekend.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik begrijp wel dat het een onaangename verrassing is, maar dit valt helaas onder 'eigen schuld' (of aardiger gezegd: iets verder onderzoek moeten doen).

Onbeperkt bellen geldt in de regel alleen naar Nederlandse (normale) nummers. Bellen naar buitenlandse nummers - ook naar nummers in andere EU-lidstaten - valt daar niet onder.

Bij het invoeren van de "Roam-like-home"-regeling is daar bewust van af gezien, omdat je daar wel een keuzemogelijkheid hebt (bellen via internet, andere aanbieder en dergelijke).

Als je veel belt dan loont het de moeite om daar goed op te letten (bij KPN valt bijvoorbeeld bellen vanuit NL naar EU-nummers binnen de belbundel).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-08 16:16
Bellen naar een ander EU land mag max 19ct per minuut kosten

Valt het tarief daarbinnen, dan is het idd eigen schuld en kun je het beste gaan zoeken naar alternatieven zoals je al doet via Whatsapp.

Een aantal grote providers laat het volgens mij wel uit de bundel gaan maar hierin zijn ze helaas vrij zolang ze niet boven die 19ct. per minuut komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:45

MsG

Forumzwerver

ixfire schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:27:
Als ik in principe naar Belgie zou rijden, dan naar Duitsland of Roemenie zou bellen. Zou het wel in mijn bundel vallen. > zie > https://www.tele2.nl/mobi...tenland/#buiten-de-bundel
(Nederland staat er overigens niet tussen in de dropdown menu VANUIT)
Wrong. Alleen als je naar een Nederlands nummer in Duitsland of Roemenië wil bellen. Overigens hoef je daar niet voor naar België te rijden, dat geldt in Nederland ook.

Kun je de mensen daar niet een Nederlands abonnement of ontvangstnummer sturen? Mijnsinziens is dit met zo'n specifieke use-case als structureel moeten bellen naar Duitsland of Roemenië toch iets wat je zelf ook even uitzoekt en vergelijkt? Overigens zijn er weinig providers die dit goedkoop hebben. Dit is ook een keerzijde van het reguleren van allerlei tarieven. Dan worden de vrijgestelde niches meer belast.

Pas als de verkoper heeft gezegd "Naar Roemenen kan je heel goedkoop bellen" oid, dan kan je spreken van misleiding, maar het lijkt er vooral op dat je je onderzoeksplicht hebt verzaakt. Het zouden sowieso altijd kosten búiten de bundel worden, bovenop je abonnement.

Als je het abonnement trouwens online had afgesloten, had je 14-dagen herroepingsrecht gehad.

MsG wijzigde deze reactie 15-03-2019 12:33 (3%)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:22

Jimster

A State of Trance

Gadgeteer schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:17:
Bellen naar een ander EU land mag max 19ct per minuut kosten

Valt het tarief daarbinnen, dan is het idd eigen schuld en kun je het beste gaan zoeken naar alternatieven zoals je al doet via Whatsapp.

Een aantal grote providers laat het volgens mij wel uit de bundel gaan maar hierin zijn ze helaas vrij zolang ze niet boven die 19ct. per minuut komen.
Als het goed is pas vanaf 19 mei.
https://www.nu.nl/interne...imaal-19-cent-kosten.html

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-08 16:16
Oke.. dat stukje stond niet op de pagina die ik tegenkwam. Goede aanvulling.

Als je dan ook nog op mijn link ziet dat Tele2 een uitschieter is met zijn wel heel hoge tarieven dan is TS denk ik toch wel aangewezen op alternatieve methodes voor het bellen naar buitenlandse nummers.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True