Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somejan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:40
Op zoek naar wat ECC geheugen kom ik in de pricewatch deze vier geheugens van Kingston tegen: Kingston KTH-PL424E/8G, Kingston KTL-TS424E/8G, Kingston KTD-PE424E/8G, Kingston KSM24ES8/8ME. Allemaal exact dezelfde specs, en ook dezelfde prijs behalve de KSM. Heeft er iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen de KTL, KTH, KTD en KTS series?

Google geeft mij er geen antwoord op, behalve dat KSM voor Kingston Server Premier staat.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
De eerste 3 ram sticks zijn gericht voor OEM systems. De KSM sticks zijn niet OEM en gewoon voor losse aanschaf.
KTH voor HP/Compaq
KTL voor Lenovo
KTD voor Dell
KCS voor Cisco
KTA voor Apple
KFJ voor Fujitsu
KTM voor IBM
KVR voor Intel

[ Voor 43% gewijzigd door 7Sins op 15-03-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik had dus 100% exact dezelfde vraag.
Mijn doel is het te gebruiken voor een Synology NAS.

Begrijp ik goed dat de OEM sticks als enig verschil die ene letter hebben?
Of is er in de SPD nog iets anders geprogrammeerd?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Speculasies: De OEM's valideren hun systemem met die reepjes, mogelijk legt Kingston hiermee intern extra specs vast. Terwijl die niet zo erg zijn om te varieren voor de hobbybouwer.

Bovendien willen grote OEM's graag hun eigen sticker en eigen nummertje. Mogelijk ook eigen specs in SPD, dat kan, is maar net wat ze hebben afgesproken.