Toon posts:

Studio monitoren pc/dj controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi goedemorgen!

Ik heb al even gezocht op het forum maar ik kom er niet echt uit.

Ik ben beginnende en een complete leek met aanschaf van alles wat ik moet hebben voor draaien/producen, en nu loop ik even tegen 1 ding aan...ik wil mijn studio monitoren aansluiten op de pc en mijn dj set tegelijk.

Ik heb de yamaha hs8 monitoren en nu ben ik benieuwd wat hiervoor de beste manier is dat ik ze op beide kan gebruiken zonder kabels over te hoeven prikken.

Gr robert🙂

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat dacht je van een mengpaneel :? Die heb je ongetwijfeld al - sluit je de PC aan als extra bron.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:30
Pricewatch:Yamaha HS 8 hebben een XLR en een Jack input. Op je luidspreker sluit je de output van een controller aan voor je DJ software, een eenvoudige is deze Pricewatch:Behringer, die je met USB op je laptop of PC aansluit, waar je muziek en software staat, en de uitgang sluit je op een ingang van je speakers via een tulp (ook wel cinch genoemd) verloop naar jack of XLR pluggen.

Als je meer bronnen wilt (bijvoorbeeld CD spelers of platenspelers) moet er een mengpaneel tussen, een eenvoudige is deze Pricewatch:Konig, dan sluit je de uitgang van je controller op een ingang van het mengpaneel aan, de CD spelers/platenspelers op ander mengpaneel ingangen en de speakers op de uitgang van je mengpaneel, uiteraard weer met een verloopkabeltje

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 15-03-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de info! 👌🏻 Ik ga er mee aan de slag