Toon posts:

Abit Kt7a Raid zeer onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit Kt7a Raid in combinatie met een Amd Ahtlon 1200Mhz met winfop38 koeling. Zodra ik in het softswitch menu begin over te clocken krijg ik hem niet hoger als 9.5*133 fsb als ik hem nog hoger doe loopt hij niet meer stabiel gaat chrashen.Ik vind dat zeer tegen vallen terwijl veel tweakers beweren dat een Abit een van de beste mobo's is om mee over te clocken.Is er een manier om er meer snelheid uit te krijgen.
Ook doet mijn pc ontiegelijk lang over opstarten blijft lang hangen bij het win opstart scherm. Kan ik daar ook wat aan doen?
Abit werkt niet met promise maar highpoint waar dient dat voor?Ik ben nog maar een rookie op dit gebied dus rustig aan ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn systeem beter te maken.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Wat voor 1.2 TB heb je eigenlijk? Had je ook niet TB 1.2tjes die gewoon op 12x100 liepen?

Ik heb hier zelf een TB900@1Ghz (max nu 1050) op een Abit KT7 .. die wilt niet op de 1.1Ghz maar dat ligt niet aan het mobo maar aan de CPU. Maar hij loopt wel heel erg stabiel.

Echter verhoog ik mijn FSB van 100 naar 105Mhz dan gaat de boel flink onderuit.

Wat heb je allemaal in je systeem zitten?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is unlocked draait op 133 fsb hoor athlons waren volgens mij vanaf 1200Mhz.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Mja, als je systeem instabiel word als je alleen je multiplier hoger zet dan heeft dan echt absoluut niets met de stabielheid te maken van je mobo.. die hoeft immers niet moeilijker werk of iets dergelijks te doen...

Ik denk dus echt dat je gewoon een slecht OC-bare CPU hebt.. kortom... pech dus...

Je zou het makkelijk kunnen testen door het bij iemand anders op z'n mobo te proberen (mits je dus iemand kent en deze daar zin in heeft ;) )

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Welke core heb je? Ik heb gelezen dat sommige cores niet goed overclockbaar zijn. Check even bij http://www.athlonoc.com/stepping2.php om te kijken wat je ongeveer kan verwachten.

Als je gaat overclocken is er wel een goede kans dat je je voltages ietsje op moet krikken.

Die van mij draait nu op 1333 (10x133), maar lijkt ook te werken op 1400 (10.5x133), met voltages van 1.825 (1.85 voor 1400) en 3.4.

Als ik echter ga zitten rommelen met de FSB, dan kom ik niet echt hoger dan de 133 mhz. Dit heeft te maken met de snelheid van mijn geheugen. Dat wil gewoon nie harder (=133 mhz).

specs

Verwijderd

Ik heb ook een KT7a-RAID en eigenlijk geen problemen met OCen. Hij draait nu stabiel op 1200@1400 met 10x140. :)

Toen ik nog oud geheugen had was dat wel ff anders, dat was dan ook 100 MHz, maar ik kreeg hem niet hoger draaiend dan 1333. Nu heb ik 133 MHz CAS2 mem, en dat werkt perfect, ook op 140 MHz.

PS: Athlon 1200's zijn er ook in 200MHz uitvoering, dus 100 MHz mem.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 00:07 schreef Button het volgende:

Zodra ik in het softswitch menu begin over te clocken krijg ik hem niet hoger als 9.5*133 fsb als ik hem nog hoger doe loopt hij niet meer stabiel
Hoe doe je hem precies hoger? Verhoog je de multiplier of de FSB ?
Probeer er even achter te komen of je een 200FSB of een 266FSB athlon hebt.
Ik vind dat zeer tegen vallen terwijl veel tweakers beweren dat een Abit een van de beste mobo's is om mee over te clocken.
Abit is ook een goed overklok bordje. Het ligt ook niet aan het mainbordje denk ik. Meer proc. en/of geheugen.
Ook doet mijn pc ontiegelijk lang over opstarten blijft lang hangen bij het win opstart scherm. Kan ik daar ook wat aan doen?
Heb je toevallig een SCSI kaart in je systeem hangen? Geef ff wat meer specs. over je pc.
Abit werkt niet met promise maar highpoint waar dient dat voor?
Die Higpoint controller is niets anders dan een IDE controller waar je 4 HDD's op kunt aansluiten en die bovendien RAID ondersteund.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 01:00
Op woensdag 25 juli 2001 00:17 schreef Button het volgende:
Hij is unlocked draait op 133 fsb hoor athlons waren volgens mij vanaf 1200Mhz.
Wedden dat het een 1200/100 is en niet een 1200/266 .
Heb ik ook gehad en hij was mij verkocht als een 1200/266 en daar draait hij ook primma op
Maar gaa niet hoger want dat red hij niet .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Pagina: 1