Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp bij samenstellen PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb hulp nodig bij het samenstellen van me game pc. Omdat ik zelf voor het eerste keer een gamepc samenstel wil ik geen fouten maken. Ik heb twijfels tussen bepaalde onderdelen.

Ik heb paar onderdelen al gekocht en over paar onderdelen twijfel ik dus vandaar dat ik even om hulp vraag.

Als CPU koos ik voor i5-9600k 3.7GHz (al gekocht)
Ik koos voor een i5 omdat ik las dat dat het beste zijn voor gamen en i7 meer bedoeld zijn voor renderen en editen van videos enz.. en prijs verschil natuurlijk.

Als RAM koos ik voor GSkill Ripjaws V 2x8 gb ddr4 3200MHz ( al gekocht)
Ik koos voor 2x8gb in plaats van 4x4 zodat ik later kan upgraden van 16gb naar 32.

Als GPU Twijfel ik tussen GTX 1660 Ti en GTX 1070 of misschien zelfs GTX 1070Ti (heb advies nodig) Zou het waard zijn om voor een GTX 1070Ti te gaan of is een GTX 1660 Ti voldoende? Ik heb liever een GTX 1660 Ti omdat het wat goedkoper is en vandaag zag ik ook paar videos van verschillende games en het had niet zoon groot FPS verschil.

Als moederbord koos ik voor MSI Z390 Gaming Plus (nog niet gekocht omdat ik eerst voor advies wou vragen)

Als cooling keek ik naar CM ML120L RGB WATERCOOLING (nog niet gekocht omdat ik twijfel of het goed genoeg is)

En als laatst wou ik vragen voor welke soort voeding ik zou moeten kiezen, hoeveel watt ?

Dank voor alle reacties en hulp alvast

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Zet dan ook nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Succes!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Vermeld ook even de games, resolutie en fps.

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
Welke behuizing ben je van plan te kopen?

En zoals hierboven genoemd:

Monitor?
Budget?
Games?

Verwijderd

persoonlijk zal ik een 1660 ti nemen aangezien die nieuwer is. Dit is mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn bedoeling is om een gamepc te bouwen die alle games van nu aan kan. Ik zelf speel het meest CSGO en Apex Legends maar af en toe speel ik ook andere games. Daarnast zou ik ook videos editen maar prioriteit staat op gamen dus het hoeft geen editing pc te worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb mijn gaming laptop en gamepc verkocht waardoor ik ongeveer 1.300€ over heb voor een nieuwe gamepc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zelf heb ik al een Intel® Core™ i5-9600K Processor gekocht en G.Skill Ripjaws V 2x8GB DDR4 3200Mhz RAM

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Hieronder staat een tabel van wat ik denk nodig te hebben , processor en ram heb ik al aangeschaft omdat ik daar zeker van was. De andere onderen heb ik nog niet aangeschft omdat ik eerst voor advies wou vragen. Ik twijfelde over dr water cooler en de voeding. Is de water cooler goed genoeg en de voeding ook? En over de videokaart twijfelde ik tussen de GTX 1660 Ti en GTX1070 Ti.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 279,-€ 279,-
1MSI MPG Z390 Gaming Plus€ 143,85€ 143,85
1MSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC€ 295,-€ 295,-
1Thermaltake Versa C22 RGB Zwart€ 49,85€ 49,85
1Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 59,85€ 59,85
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 109,50€ 109,50
1Corsair HX1000 V2€ 96,-€ 96,-
1Samsung 970 EVO 500GB€ 119,99€ 119,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.153,04

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur eigenlijk, alleen wil ik wel liever een Nvidia videokaart in plaats van AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat ik voor het eerste keer een gamepc samen stel wil ik dat alles goed gaat. Ik heb zelf niet zo veel ervaring. Ik heb de keuzes gemaakt van onderdelen door videos te bekijken en informatie te lezen, ik zou graag hulp vragen van mensen die hier wat beter in zijn, heb ik gekozen voor een goede water cooler die goed kan afkoelen? , heb ik genoeg aan me voeding? , is me videokaart goed genoeg etc..

Ga je overklokken?
Ik denk dat het niet echt nodig is aan het begin maar later ben ik wel van plan om het te overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op een goed advies van mensen met meer ervaring. Ik wil geen twijfels meer hebben na de comments over de onderdelen die ik moet kiezen en waarom.

Ik wou nog even excuses aanbieden voor me eerste post. Ben nog nieuw bij tweakers en heb me account gisteren aangemaakt , ik wist niet dat er een template was hiervoor.

Voor de mensen die zich afvragen over me monitor enz. Ik heb een BenQ Zowie XL 2540 240 Hz monitor.

Bedankt voor alle comments alvast

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd RTX2060 ipv 1070Ti of 1660Ti. en voor de €60,- kun je beter een luchtkoeler kopen. oa: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Een AIO waterkoeler ziet er vaak mooi uit maar koelt niet beter en maakt meer lawaai dan een goede luchtkoeler.
Heb ervaring met een NZXT en Corsair waterkoeler (beide met 280mm radiator) en vond vooral de geluidsproductie tegenvallen.
Pagina: 1