Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp met terug brengen ja of nee van onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bas_Sl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-04-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen voor een lange tijd, maar ook op programmeren, gewoon een all round beast :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 is echt de top met alles er bij

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is een beetje ja en nee zal het hier onder zo wat beter uitleggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 263,01€ 263,01
1Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming€ 123,95€ 123,95
1Zotac GeForce RTX 2080 Blower€ 697,-€ 697,-
1Fractal Design Meshify C - TG€ 69,90€ 69,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 85,50€ 85,50
1Corsair CX650M€ 78,88€ 78,88
1Intel 660p 1TB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.486,23

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gigabyte vind ik zelf wel een heel fijn merk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt gewoon dat die stabiel is

Ga je overklokken?
Zeker, waarom zou je anders een 2700 kopen :9

Wat verwacht je van ons?
Oké waarvoor ik jullie nodig heb is ik heb vandaag wat producten gekocht bij de Saturn, een RTX 2080 blower(zelfde als in wenslijst(geld ook voor volgende spullen)) voor 590 euro, een ryzen 2700 voor 229 euro. Een FRACTAL DESIGN Meshify C voor 69 euro en een CORSAIR CX650M voor 67 euro. Zitten hier domme aankopen bij? Zoja ik kan ze nog terug brengen.

Ik twijfel zelf of de RTX 2080 blower van zotac voor 590 wel een goede deal is, want de cooling zal er wel slecht van zijn? en voor 50 euro meer heb ik een dual fan. Ook twijfel ik of de CORSAIR CX650M een goede keuze is. Voor de rest zou ik het lief vinden als jullie nog misschien wat zeggen dat beter kan aan me build }:O

Het liefst zou ik de blower halen en misschien modden. Maar weet niet of dit dom is?

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, volgende keer eerst advies inwinnen en dan kopen ;). Een blower koeler is inderdaad (fors) luidruchtiger. Voor sommigen is dit een bewuste keus. Als jij nu al nadenkt over het modden dan was het voor jou eerder een opwelling :p. Dat lijkt mij geen goede basis voor de aankoop.

Of je hem echt moet terugbrengen is uiteindelijk je eigen keus. Ik zou hem niet willen, maar iedereen heeft andere eisen en wensen.

• Bas_Sl
br00ky schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 07:21:
Tja, volgende keer eerst advies inwinnen en dan kopen ;). Een blower koeler is inderdaad (fors) luidruchtiger. Voor sommigen is dit een bewuste keus. Als jij nu al nadenkt over het modden dan was het voor jou eerder een opwelling :p. Dat lijkt mij geen goede basis voor de aankoop.

Of je hem echt moet terugbrengen is uiteindelijk je eigen keus. Ik zou hem niet willen, maar iedereen heeft andere eisen en wensen.
Ja kopen en later pas na denken hé. Dat is altijd dom. De deal voelde gewoon zo goed. 590 euro voor een RTX 2080. Hahaha, en er was iemand die hem al te graag van me overnam in de winkel als ik hem niet mee nam.

Ik zit er gewoon tegen aan te hikken dat als ik online zoek geen goede perfomance reviews kan vinden en dat ik op een paar Reddit forums heb gelezen dat ze verwachten dat die
10% slechter moet zijn dan een custom met 2 coolers.

Begrijp me niet verkeerd een water cooler zou ik heel tof vinden. Maar het goedkoopste wat ik kon vinden was een GPU blok voor 85 (wat bij elkaar dan wel een hele goedkope watercooled card zou zijn). Maar om er dan nog een hele loop omheen te zetten twijfel ik een beetje om :P.

Ook de 2700, ik denk zelf dat dit wel genoeg is voor 4k gaming toch? Omdat tweakers in hun build een 2600 gebruikte.

In iedergeval bedankt voor je antwoord :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bas_Sl Koop een 2700X en gebruik gewoon precision boost. OC win je amper fps mee.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bas_Sl
Hackus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:13:
@Bas_Sl Koop een 2700X en gebruik gewoon precision boost. OC win je amper fps mee.
Is dat 88 euro meer waard?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bas_Sl schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Is dat 88 euro meer waard?
2600X voldoet ook waarschijnlijk, je verteld nergens wat je met het systeem doet.
(of Intel i5-9400F) 'Allround Beast' zie ik eerder in 2700X met 3200MT/s RAM.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bas_Sl
Hackus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:14:
[...]

2600X voldoet ook waarschijnlijk, je verteld nergens wat je met het systeem doet.
(of Intel i5-9400F) 'Allround Beast' zie ik eerder in 2700X met 3200MT/s RAM.
Ik vertel inderdaad niet goed wat ik er mee doe. Dit is omdat ik er gewoon veel mee doe, progameren, photo editen, plex, video editing, virtual machine, emuleren en natuurlijk games spelen in 4k.

Ik snap dat de 2700x beter is. Maar ik twijfel er gewoon over omdat ik nu een 2700 heb met 15% korting. Of de overstap het dan waard is. Omdat ik heb gelezen dat een 2700 net zo goed kan zijn als een 2700x.

En inderdaad 3200mhz geheugen zou idd een goede zet zijn. Maar ik heb gehoord dat je deze in me lijst best makkelijk op 3200 kan laten lopen?

[ Voor 27% gewijzigd door Bas_Sl op 15-03-2019 12:22 ]

• Bas_Sl
Zit er ook over te denken om alles te watercoolen met onderdelen van Aliexpress? Iemand hier ervaringen mee?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Bas_Sl schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:30:
Zit er ook over te denken om alles te watercoolen met onderdelen van Aliexpress? Iemand hier ervaringen mee?
Uiteraard zijn er wel een paar merken met degelijke producten zoals Barrow en Byksi; is het eerst build dan kan je misschien beter kijken naar EKWB, Alphacool, etc. dat is makkelijk verkrijgbaar en waar nodig ook te retourneren naar de Nederlandse shop (bijv. highflow.nl of aquatuning.nl, etc.)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Bas_Sl
Vidra schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:38:
[...]

Uiteraard zijn er wel een paar merken met degelijke producten zoals Barrow en Byksi; is het eerst build dan kan je misschien beter kijken naar EKWB, Alphacool, etc. dat is makkelijk verkrijgbaar en waar nodig ook te retourneren naar de Nederlandse shop (bijv. highflow.nl of aquatuning.nl, etc.)
Super bedankt voor de tip ga ik in kijken. Het is ook een optie heb ik net gehoord van me leverancier om de volgende kaart te krijgen voor het terug brengen van de blower en 15 euro extra te betalen. Plaatje van tweakers is fout. Is een dual fan zoals de tittel suggereert . Zou dit verder een goede kaart zijn kan er weinig over vinden online.
#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac Gaming GeForce RTX 2080 Twin Fan€ 756,10€ 756,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 756,10

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Bas_Sl schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:41:
[...]

Super bedankt voor de tip ga ik in kijken. Het is ook een optie heb ik net gehoord van me leverancier om de volgende kaart te krijgen voor het terug brengen van de blower en 15 euro extra te betalen. Plaatje van tweakers is fout. Is een dual fan zoals de tittel suggereert . Zou dit verder een goede kaart zijn kan er weinig over vinden online.
#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac Gaming GeForce RTX 2080 Twin Fan€ 756,10€ 756,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 756,10
Er is wel een review te vinden.
Prestaties zijn on par met de Founders Edition (reference), niet zo een hoge boostclock dan andere merken. Bij idle/light load zijn de fans zo goed als onhoorbaar, bij full load wel een beetje maar niet storend. Als je je PC onder een bureau hebt staan zal je er gaan last van hebben, bij een vrij open case op uw bureau misschien wel. De fans gaan ook nooit idle omdat de heatsink daarvoor te klein is.
Anyway, voor 15€ moet je niet twijfelen om te wisselen. Andere GTX2080's zijn een stuk duurder.

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-11 08:55
Bas_Sl schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:30:
Ik kan je er alles over vertellen, heb al een aantal builds gemaakt met Aliexpress spul en (afhankelijk van welk onderdeel) doet de kwaliteit echt niet onder aan Bitspower/EK. Indien je specifieke vragen hebt kan je me ook een PM sturen dan help ik je verder.

Zit overigens een beetje te kijken voor je Zotac GPU, en waterblokken voor dat typen ben ik nog niet tegen gekomen. Dus dat wordt wss een beetje modden inderdaad.
Overigens mooie prijs voor een RTX2080! :>

[ Voor 18% gewijzigd door Yorick90 op 15-03-2019 15:25 ]

• Bas_Sl
@yorick90 dank. Ja Saturn Duitsland geeft op al hun hardware 15% korting. Wat zou jij doen, een rtx 2080 blower van Zotac en dan een waterblock op plaatsen of een dual fan rtx van zotac voor 15 euro meer?

Watercooling lijkt me echt super om te doen. Maar ben een beetje aan het kijken em ben als de dood dat ik wat fout doe zoals metalen mixen enz. Ook kan ik het kosten plaatje niet helemaal goed voor ogen krijgen. Ik heb me research gedaan. Bijvoorbeeld heb gekeken naar een blok van 99 dollar waar de zotac blower wordt ondersteund. Maar daar komt denk ik nog invoerkosten op.

Ik heb een beetje moeite met het complete plaatje te zien.

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-11 08:55
@Bas_Sl Snap ik, het is ook op Aliexpress niet overzichtelijk gemaakt en als je er geen kennis van hebt is het echt zoeken geblazen. Maar om je vraag te beantwoorden; ik ben een fan van watercooling dus dat maakt mijn antwoord iets te voorspelbaar 🤣. Maar financieel gezien zou ik 15 euro bijleggen en de dual fan kopen.
Ik ben zelf begonnen om eerst mijn CPU te doen en als het je bevalt kan je altijd je loop uitbreiden met een GPU blok. Metalen mixen (de kans dat er hardware daardoor kapot gaat is heel klein en naar mijn mening een beetje bangmakerij) je komt er niet onderuit fittings zijn vaak van messing en het CPU blok van nikkel/koper, radiator aluminium/koper. Dusja.. je ziet het al :9

• Bas_Sl
@Yorick90 het is natuurlijk ook heel gaaf, watercooling zou ook zeker in mijn droom PC zitten. Ik heb gekeken en mijn budget zou dan rond de 150 - 200 voor watercooling zijn. Ik weet niet of dit te laag is.

Ook zit ik nog steeds te twijfelen over de ryzen 2700x of de 2700, dit omdat ik de 2700 mij 88 euro minder kost, weer door die mooie kortingen.

Waar ik nog over twijfel is de ram. Deze die ik nu heb op me wenslijst zijn een great value. Maar zou ik deze kunnen overclocken naar 3200mhz en moet ik dat willen? Een andere tweaker zei dat dit makkelijk kon. Maar maakt het bijvoorbeeld niet uit dat er geen heatsinks op zitten. Ik ben best berijd iets budget toe te voegen. Ik moet er toch zelf voor werken :P

Het laaste waar ik over twijfel is mijn voeding, is de CORSAIR CX650M voor 67 euro een goede deal. Is het geen overkill/underkill?
Pagina: 1