Toon posts:

Aperture Size > 64 Mb - 3dMark2001 no go.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn AGP Aperture Size hoger zet als 64 Mb gaat 3dMark2001 erg raar doen.

Normaal krijg je van die intro schermpjes, van lading game zus en zo at 1024x768 die zie ik dan niet meer.

Tijdens de test zie ik ook niet meer die onderste balk die aangeeft hoeveel frames je hebt.

Onder high quality worden de licht effecten helemaal fucked up, hele felle kleuren roze en wit enzo alle strepen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

Nog een probleem, als ik mijn FSB te ver opschroef, zeg 150 Mhz bij 145 doet ie het ook al, hangt 3dMark2001 direcht in het begin, terwijl overige spellen, CounterStrike Colin Mcrea Rally II het wel prima doen.

Ook kan mijn geheugen de 150 Buspeed prima aan, ik heb de Multiplier dan wel op 9 gezet zodat het niet kan liggen aan de processor die het eventueel niet aankan. Is die busspeed nou gewoon teveel gevraagd? Want ik heb al want mensen hier gezien met dit Corsair geheugen die vrolijk op 160 Mhz bus draaien.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

3dmark gebruikt ontzettend veel rekenkracht van je GPU. Als 3dmark op zo'n hoge bussnelheid raar gaat doen dan kan het zijn dat je 3dkaart door de hogere bussnelheid veels te warm wordt. Maar ja, als je spellen het gewoon doen en het ding anders nooit crashed, dan is er toch niks aan de hand? Kan jou het schelen dat 3dmark het niet meer doet, ik speel liever een spelletje dan dat ik naar benchmark demos kijk :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Misschien kan wat andere hardware niet tegen die hogere FSB. Probeer eens niet te oc'en en dan 3dmark 2001 te doen. Misschien is het niet zo stabiel als je denkt.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 00:03 schreef Aico het volgende:
Misschien kan wat andere hardware niet tegen die hogere FSB. Probeer eens niet te oc'en en dan 3dmark 2001 te doen. Misschien is het niet zo stabiel als je denkt.
Jep, dat moet het wel zijn, want ik heb zelf de AGP Aperture Size op 128 MB staan en dat werkt perfect zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb net ff lopen testen.

Niet ge oc'ed. Wel AGP mode 4x en fastwrite en andere performance enhanced optie aan.

Buspeed 133 verder alles auto.

12.41 5375
12.60 5671
12.90 5729

Nu ff oc'en de vid kaart en proc/mobo. Moet wel kunnen dacht ik zo. Ik draai nu stressed 39 Processor en case temp van 27 ;)

Heerlijk zo 's nachtes dakraam open kouwe lucht me kamer in. Doet me pjoeter goed.

Verwijderd

Bij mij lopen alle spellen langzaam als ik mijn aperture size hoger zet dan 64 mb.
#dmark2001 bij de eerste keer haal ik 10 fps terwijl het er ongeveer 50a60 moeten zijn. De tweede scherm haalt ie niet eens.
Dit geld voor win98se en me.
Win2000 heeft er geen problemen mee.

rara hoe kan dit? :?

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff twee vraagjes...

Ik gebruik gewoon de Asus tweak utility, is wel goede tool toch? Of preferen jullie de coolbits reg patch, die laat het bij mij soms afweten, en ook zorgt ie voor een knippering terwijl de oc settings worden geinitialiseerd.

En wat is een beetje goede oc setting nog voldoende binnen de marges van de GPU. 220/500 moet makkelijk kunnen toch?

Ik weet bijde dingen kan ik zelf testen, ik wil alleen jullie mening hier even over.
Pagina: 1