Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
In 1 van onze vestigingen heb ik vandaag het volgende ervaren:

Een cisco 2504 WLC met een aantal 3802 accesspoints, ik moesten 4 accesspoints bij komen.

Wat ik normaal gesproken doe:
switch poort goed instellen, ap aansluiten, ap joined controller, krijgt de juiste firmware en is onderdeel van de gehele setup.

Vandaag ging het echter anders, ik connect het ap, maar ik zie niets op de controller, console kabel aangesloten op het accesspoint, in het boot proces zie ik dat de accesspoints geen poging doen om de controller te joinen, maar ze starten hun eigen nieuwe controller. (in de dhcp server zie ik 2 ip adressen, 1x voor het AP, de andere voor de nieuwe controller) ook zie ik een SSID 'CiscoAirProvision' verschijnen... totaal niet wat ik wil....

Via de console kan ik inloggen, maar dan log ik in op de nieuwe controller, ik kan een reset uitvoeren maar dit heeft geen effect op het accesspoint, die blijft na een reboot een nieuwe controller aanmaken.

uiteindelijk kwam ik er achter dat ik met SSH naar het IP van het accesspoint kan gaan, daar het commando 'ap-type capwap' kan uitvoeren (de andere optie is 'mobility-express'), het accesspoint reboot, joined de bestaande controller zoals verwacht.

weet iemand wat hier de grondslag aan kan zijn, ik heb dit nog nooit eerder mee gemaakt, normaal joinen de accesspoints de controllers zonder problemen.

note: progpid 3KVE

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Hoeveel licenties voor AP's heb je nu op de 2504?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Nieuw uit doos? Lijkt wel alsof hij in autonomous mode stond..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Lijkt erop dat je AP's met mobility express versie hebt besteld. (is 1 letter extra achter het typenummer) Je zal even de firmware op de AP's om moeten zetten naar CAPWAP.

[ Voor 14% gewijzigd door GeleFles op 15-03-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat is het exacte modelnummer van het accespoint? Zou het kunnen dat je de 'universal' (UX) variant hebt? Universal modellen zijn niet gebonden aan een regulatory domain, en moeten dus eerste 'geprimed' worden voordat ze aan een WLC kunnen joinen. Hiermee configureer je ze voor het juiste regulatory domain middels het SSID dat het accespoint out-of-the-box uitzendt.

https://www.cisco.com/c/e...mobapp-g.html#pgfId-87791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
FreakNL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 04:17:
Nieuw uit doos? Lijkt wel alsof hij in autonomous mode stond..
Ja nieuw uit doos, heb totaal 4 accesspoints in mijn handen gehad, ze deden het allemaal
Dat denk ik dus ook, zodra ik hem op capwap zet werkt het zoals ik gewend ben
dreester schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:54:
Wat is het exacte modelnummer van het accespoint? Zou het kunnen dat je de 'universal' (UX) variant hebt? Universal modellen zijn niet gebonden aan een regulatory domain, en moeten dus eerste 'geprimed' worden voordat ze aan een WLC kunnen joinen. Hiermee configureer je ze voor het juiste regulatory domain middels het SSID dat het accespoint out-of-the-box uitzendt.

https://www.cisco.com/c/e...mobapp-g.html#pgfId-87791
RonnieB82 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:44:
Lijkt erop dat je AP's met mobility express versie hebt besteld. (is 1 letter extra achter het typenummer) Je zal even de firmware op de AP's om moeten zetten naar CAPWAP.
AIR-AP-3802E-E-K9 (V04)

[ Voor 3% gewijzigd door ETH0.1 op 15-03-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Bij de 3800 ken ik de exacte config op de devices niet, maar bij de 1815 is dit het verschil:
AIR-AP1815i-x-K9: Dual-band, controller-based 802.11a/g/n/ac, Wave 2
AIR-AP1815i-x-K9C: Dual-band 802.11a/g/n/ac Wave 2 with default software Mobility Express

Bij cisco zie ik het volgende voor de 3800:
Cisco Aironet 3800i Access Point Configurable: Indoor environments, with internal antennas
● AIR-AP3802I-x-K9C: Dual-band, controller-based 802.11a/g/n/ac, configurable

Cisco Aironet 3800e Access Point: Indoor, challenging environments, with external antennas
● AIR-AP3802e- x-K9: Dual-band controller-based 802.11a/b/g/n/ac

ik denk dan dat bij de 3800 de C versie ook met ME geleverd word, wellicht hebben ze bij jou per ongeluk de C versie in de doos gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
RonnieB82 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:44:

ik denk dan dat bij de 3800 de C versie ook met ME geleverd word, wellicht hebben ze bij jou per ongeluk de C versie in de doos gestopt...
Als ik zowel op de doos als op het accesspoint kijk zie ik geen C staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Het werkt nu dus wel @ETH0.1 :?
PcDealer schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 02:39:
Hoeveel licenties voor AP's heb je nu op de 2504?
Wat is het antwoord op mijn vraag?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
PcDealer schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:22:
Het werkt nu dus wel @ETH0.1 :?

[...]

Wat is het antwoord op mijn vraag?
ja het werkt, het werkte al voordat ik het topic open

het ligt niet aan de hoeveelheid licenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

RonnieB82 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:44:
Hier lijkt het op. Ik zou het even bij de leverancier checken.... Anders kan je er nieuwe firmware op zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door TOYS op 10-05-2019 13:21 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Pagina: 1