Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

WiFi is beroerd. Kabel mag niet. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Diamundo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-03 21:22
Cross-post vanaf Elektra, vraag is nu veranderd.
Diamundo schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:52:
Hallo Tweakers,

Bij mij(n ouders) in het huis is de wifi een beetje een houtje-touwtje netwerk. I know, elektra-topic - het gaat over bekabeling! Mijn slaapkamer zit op de verste hoek boven de garage en krijgt daardoor geen wifi. We hebben hiervoor wifi-repeaters geprobeerd, maar die is na enige tijd versleten. Toen is er een powerline adapter gekomen, vanuit de meterkast naar mijn slaapkamer. Echter houdt die om de haverklap er mee op, en kan ik of tot een halfuur wachten totdat hij zelf de verbinding weer vindt, of op de reset-knop drukken. Nou word ik daar een klein beetje kriebelig van.

Ik wil dus graag een Cat6 kabel trekken. Dit heb ik ook al gedaan naar de slaapkamer boven de woonkamer, voordeel daarbij was dat er een niet-gebruikte coax-kabel naartoe ging. Deze is vastgemaakt aan, en vervangen door, de nieuwe cat-6 kabel, en werkt prima. Als ik dit trucje wil doen naar mijn slaapkamer is er echter één probleem: er is geen loze leiding of coax-kabel.

Aangezien ik daarnaast ook niet weet wélke leiding ik hebben moet, en hoe 't zit met stroom, interferentie tussen stroomkabels en ethernetkabels, vraag ik mij af wie ik dan moet bellen of mailen.
Qua lengte, zal het op een 15 a 20 meter uitkomen, denk ik. Ik ben bereid om hier wel enkele honderden euro's (bekabeling, afwerking, man-uren, etc) voor neer te leggen.

Wie kan mij helpen?
Tijdje geleden, maar een update:

Volgens pa is alle bekabeling in het huis zo goedkoop mogelijk gelegd, en horen zij overal waarschuwingen voor brandgevaar in de muren ofzo... "je ziet het niet als ergens wat smelt".
Nu ben ik daar niet zozeer bang voor maar punt blijft, aan of bij die kabels wordt niet geklust.

Nou is de powerline verbinding (pricewatch: Devolo dLAN 500 AV Wireless+ Starter Kit) vanaf de meterkast naar mijn slaapkamer ook gestorven, ze krijgen in ieder geval na een stuk of wat resets (of reboots, weet ik niet) geen verbinding meer met elkaar (basisstation + ontvanger).

Een ethernetkabel in wat voor vorm of locatie komt er dus niet, er hangen twee WiFi repeaters (2x pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density Mesh Point + 1x pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density WiFi Router) en er hangt een router als accesspoint op de bovenverdieping aan de andere kant van het huis, wel middels een ethernetkabel (via loze leiding) aan de router in de meterkast.

En er is geen (of vrij weinig) interesse vanuit mijn ouders om iets te doen, gezien ik bijna afgestudeerd ben en (o.a. door dit soort 'discussies') daarna niet lang in huis blijf wonen (of op mijzelf, of naar het buitenland). Mijn broertje aast al wel sinds we hier 10 jaar terug naartoe verhuisd zijn op mijn kamer en 'die redt zich wel met [een wifi repeater]'. Pa zit nu wel te kijken naar de prijzen van de pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density Mesh Point en overweegt nog zo'n eentje aan te schaffen.

Wat adviseert het wijze GoT in mijn situatie?

Ik denk na over de woorden van het leven.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben zelf tevreden met de Devolo GigaGate Starter Kit. Powerline adapters heb ik ook, maar die vielen 1 of 2 keer per dag 30 seconden weg en dat mag niet voor mijn werk (ik werk vanuit huis en de VPN en gesprekken met klanten worden dan verbroken).

Overigens zou je nog wat kunnen spelen met de powerline adapters en verschillende stopcontacten. Bijvoorbeeld een aansluiten in de kamer waar je ethernet hebt aangelegd (is dat dichterbij? zit dat op dezelfde stroomgroep?) en de andere bij jou. Ook kunnen de veel powerlineadapters werken als een soort wifiversterker of accespoint (afhankelijk van de instellingen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 05:44
het is een gok. de router als accespoint, op je bovenverdieping vervangen met een dd wrt router als accesspoint. Zal vast worden aangeboden op V&A. Wat hiermee bereikt is dat je de tx power kan opvoeren. Ideaal is 84.

Vervolgens op je dd wrt ap koop je betere antennes

Alleen geen idee hoeveel muren en afstand dit ap moet overbruggen, misschien gaat het om die reden niet werken

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heb je wel? Als er coax (TV-kabel) naar je kamer is, kun je daar MoCA overheen doen. Veel performanter en stabieler dan PLC.

Soittakaa Paranoid!

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:38

FreakNL

Well do ya punk?

Staat in de TS dat hij geen coax heeft.

Is buitenlangs een optie?

• Cruise Control
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-03 09:02
Er ligt dus al bekabeld netwerk naar de eerste verdieping? Dan zou ik daar een access point op aansluiten.

Edit, oh, die is er al...

Is met een kabel door holle plintjes o.i.d. over de eerste verdieping geen optie?

Cruise Control wijzigde deze reactie 15-03-2019 09:02 (36%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Diamundo
Het huis is niet een standaard "1 blokje met een punt erop", mijn 1e verdieping is wel evenhoog maar niet gelinkt aan de "andere 1e verdieping". Het is een blok ("huis") met een blok ("garage") die op een hoek aan elkaar vast zitten. Zie mijn prachtige ASCII-tekening hieronder.
........_____
........|..G...|
____|____|
|..........|
|...H....|
|_____|
Volgens de formule "een foto zegt meer dan 1000 woorden" heeft
elk van de 73 karakters hierboven een waarde van ~13,7 woorden.

@Cruise Control, het holle plintjes-idee werkt qua structuur van het huis dus niet. Tevens hebben we geen holle plinten.

@Marzman / @aljooge De PLC zender verplaatsen naar de AP's locatie zou qua muren e.d. wellicht kunnen, het hoeft dan door minder vloeren (wat volgens mij het voornaamste probleem is) en alleen door een paar binnenmuren + 2x een schuin dak.

De huidige AP zit echter met 99% zekerheid op een andere groep, dus dat gaat volgens mij dan niet werken.

Wat is het idee van/achter zo'n DD WRT router? Een router maar dan simpelweg met andere firmware?

@Marzman Wat is/doet die GigaGate kit die jij aanbeveelt? Volgens mij is dat een WiFi repeater-achtige brug? Of lees ik dat te kort door de bocht...

@FreakNL Buitenlangs zou betekenen dat er *ergens* geboord moet worden. Het zou vanuit de meterkast de kruipruimte in kunnen, maar waar dat naartoe gaat en hoever weet ik niet. Dan zou er naar buiten geboord moeten worden (of eventueel door de vloer van de garage, en dan naar boven door het plafond van de garage), en vervolgens bij mijn kamer weer naar binnen. Vervolgens lijkt mij dat je ook met isolatie (warmte, regen, beestjes) zit?
En volgens mij wil pa überhaupt niet dat er geboord wordt maar moet het "plug en play" worden opgelost.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Diamundo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:27:

@Marzman Wat is/doet die GigaGate kit die jij aanbeveelt? Volgens mij is dat een WiFi repeater-achtige brug? Of lees ik dat te kort door de bocht...
Het is een wifibridge, de computer denkt dat hij bekabeld zit aangesloten (zoals ook kan bij een powerline adapter).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• synoniem
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Je zou kunnen kijken of de powerline verbinding vanaf de router/accesspoint op de bovenverdieping aan de andere kant van het huis naar jouw kamer wel werkt. Dus ipv vanaf de meterkast.

• Diamundo
synoniem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:35:
Je zou kunnen kijken of de powerline verbinding vanaf de router/accesspoint op de bovenverdieping aan de andere kant van het huis naar jouw kamer wel werkt. Dus ipv vanaf de meterkast.
Ga ik zeker proberen, is het echter niet zo dat ze op dezelfde groep moeten zitten? Ik weet vrij zeker (zie percentage in vorige post :P ) dat de PLC ontvanger en huidige AP niet op dezelfde groep zitten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Diamundo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:02:
Volgens pa is alle bekabeling in het huis zo goedkoop mogelijk gelegd, en horen zij overal waarschuwingen voor brandgevaar in de muren ofzo... "je ziet het niet als ergens wat smelt".
Nu ben ik daar niet zozeer bang voor maar punt blijft, aan of bij die kabels wordt niet geklust.
Heb je je vader al gezegd dat ie dan beter de wasdroger de deur uit kan doen, als ie bang is voor brand? Dat is namelijk de grootste elektrische veroorzaker van afgebrande woningen.

I have the cape.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• synoniem
  • Niet online
Diamundo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:37:
[...]

Ga ik zeker proberen, is het echter niet zo dat ze op dezelfde groep moeten zitten? Ik weet vrij zeker (zie percentage in vorige post :P ) dat de PLC ontvanger en huidige AP niet op dezelfde groep zitten...
Voordat ik een aparte kabel trok heb ik meer dan een jaar met powerlines gewerkt waar deze niet op dezelfde groep zaten. Maar dat is helaas geen enkele garantie dat het bij jou ook gaat werken.

• Diamundo
Bart ® schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:39:
[...]

Heb je je vader al gezegd dat ie dan beter de wasdroger de deur uit kan doen, als ie bang is voor brand? Dat is namelijk de grootste elektrische veroorzaker van afgebrande woningen.
Hahahaha, daar heb je vast gelijk in! Thuis zijn ze echter niet zo heel erg van de logica en meer van het gevoel (en op één of andere manier enorme krenten want alles moet goedkoop - maar "geld is niet belangrijk".)
synoniem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:41:
[...]

Voordat ik een aparte kabel trok heb ik meer dan een jaar met powerlines gewerkt waar deze niet op dezelfde groep zaten. Maar dat is helaas geen enkele garantie dat het bij jou ook gaat werken.
Hmm, interessant. We zullen vanavond of van 't weekend eens zien!

Diamundo wijzigde deze reactie 15-03-2019 09:42 (27%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Diamundo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Hahahaha, daar heb je vast gelijk in! Thuis zijn ze echter niet zo heel erg van de logica en meer van het gevoel (en op één of andere manier enorme krenten want alles moet goedkoop - maar "geld is niet belangrijk".)
Als geld niet belangrijk is kun je wel een glasvezelkabel trekken daar staat per definitie geen stroom op.

• Diamundo
synoniem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:43:
[...]

Als geld niet belangrijk is kun je wel een glasvezelkabel trekken daar staat per definitie geen stroom op.
Nee, dat is waar. Volgens mij gaat het brandgevaar-gevoel eerder over een beschadiging aan de huidige stroomkabels die met lak aan alle woningbouw-regels zijn gelegd.

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:22
aljooge schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:16:
het is een gok. de router als accespoint, op je bovenverdieping vervangen met een dd wrt router als accesspoint. Zal vast worden aangeboden op V&A. Wat hiermee bereikt is dat je de tx power kan opvoeren. Ideaal is 84.

Vervolgens op je dd wrt ap koop je betere antennes

Alleen geen idee hoeveel muren en afstand dit ap moet overbruggen, misschien gaat het om die reden niet werken
Dat is leuk als je zelf wilt gaan tweaken. "vroegah" was dit een leuke oplossing. Maar vergeet niet dat wifi (half) duplex is. Je kunt dus wel een flink opgevoerde AP plaatsen, maar zolang de client het signaal niet fatsoenlijk terug kan zenden, heb je er weinig aan om een goed stabiel netwerk te creëren.

De mogelijkheid voor het verhogen van zendvermogen is perfect als je een wireless bridge opstelling wilt opzetten met 2 AP's bijvoorbeeld.

@Diamundo : kan ik uit je verhaal opmaken dat het uitgangspunt is om een goede en stabiele wifi verbinding op te zetten?

Wellicht dat een mesh opstelling een uitkomst is voor je. Tegenwoordig zijn er prima sets op de markt welke denk ik prima kunnen bieden wat jij zoekt.

pricewatch: TP-Link Deco M5 (3-pack)

pricewatch: TP-Link Deco M9 Plus (3-pack)

Of Unifi heeft bijvoorbeeld ook prima spul om dit mee op te zetten.

pricewatch: Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)

Bas. wijzigde deze reactie 15-03-2019 09:56 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:51
Suggestie: kun je niet op een of andere manier bekabeld in de garage onder de kamer komen, en daar een accesspoint zetten. Dan hoef je nl. alleen door de vloer heen met de signalen. Nu zit er waarschijnlijk een buitenmuur tussen met isolatiemateriaal dat je signaal flink verslechterd.

Vanuit de garage een kabeltje naar de kamer er boven is natuurlijk nog mooier!

• [m]engineer
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-03 17:12

[...]

Tijdje geleden, maar een update:

Nou is de powerline verbinding (pricewatch: Devolo dLAN 500 AV Wireless+ Starter Kit) vanaf de meterkast naar mijn slaapkamer ook gestorven, ze krijgen in ieder geval na een stuk of wat resets (of reboots, weet ik niet) geen verbinding meer met elkaar (basisstation + ontvanger).

Een ethernetkabel in wat voor vorm of locatie komt er dus niet, er hangen twee WiFi repeaters (2x pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density Mesh Point + 1x pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density WiFi Router) en er hangt een router als accesspoint op de bovenverdieping aan de andere kant van het huis, wel middels een ethernetkabel (via loze leiding) aan de router in de meterkast.

En er is geen (of vrij weinig) interesse vanuit mijn ouders om iets te doen, gezien ik bijna afgestudeerd ben en (o.a. door dit soort 'discussies') daarna niet lang in huis blijf wonen (of op mijzelf, of naar het buitenland). Mijn broertje aast al wel sinds we hier 10 jaar terug naartoe verhuisd zijn op mijn kamer en 'die redt zich wel met [een wifi repeater]'. Pa zit nu wel te kijken naar de prijzen van de pricewatch: Ubiquiti AmpliFi High Density Mesh Point en overweegt nog zo'n eentje aan te schaffen.

Wat adviseert het wijze GoT in mijn situatie?
Ik heb thuis 1x de ubiquiti AC-AP-LR, 1x de AC-AP-Lite en 1x de AP-AC-M

De LR en de Lite zijn voldoende om via wireless uplink het complete huis van wifi te voorzien. (nieuwbouw, 300 vierkante meter)
De AC-M heb ik in de garage hangen en hiermee heb ik en de kart tuin (1000 vierkante meter) +de garage wifi (wel via de kabel)

Nu vraag ik me dus af, of je woont in een gigantisch huis met asociaal goede isolatie of misschien is het een idee om eerst naar de plaatsing/instellingen van je mesh points te kijken. (Ik neem aan dat deze niet gigantisch onder doen voor een ap-ac-lite) Aangezien je nu al 4 accespoints gebruikt.

Mocht je nieuwe aparatuur aan gaan schafen zou ik de ubiquiti accespoints aanraden. Die kan je in wireless uplink zetten en zo een mesh netwerk creeren. Maar ook gewoon bedraad als accespoint gebruiken. Zo blijf je lekker flexibel voor in de toekomst. (Ten op zichte van dedicated mesh systemen.) Daarbij zijn ze niet schrikbarend duur.

[m]engineer wijzigde deze reactie 15-03-2019 10:40 (6%)

• pmeter
  • Laatst online: 14:33

pmeter

Poes!

Een netwerkkabel hoeft niet door een bestaande loze leiding. Je kunt ook gewoon dwars door de muur en (betonnen) vloer boren. Zo hebben we het destijds in mijn ouderlijk huis gedaan. In mijn huidige appartement lopen ook kabels door de muren, waaronder een 26 cm dikke betonnen muur en door een badkamer achter het bad langs (in een Pvc-buis).

• michaelvink
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:08
Misschien een idee om te investeren in een setje knappe mesh routers? Iets als een Asus Lyra? Basisapparaat zet je gewoon dicht bij het modem en de rest plaats je waar je het nodig hebt. Overal in huis een knappe verbinding en als je het huis uit gaat neem je het spul gewoon mee naar je volgende woning.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:56

[...]

Maar, waar hangen nu dan deze repeaters? Zijn die wel strategisch geplaatst?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11:29
Even een ander idee ... wat denk je van een 4G router met bijbehorende SIM-kaart?

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:47
Glas al eens bekeken? Die vliegen niet zo snel in brand.....

• PSGHGV
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14:26
Voorbeeld van een "glas" verbinding. https://www.conrad.nl/p/f...deradapterset-pof-1417919

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21-03 12:19
Diamundo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:37:
[...]

Hoeft niet in zelfde groep, zelfde aardlek is wel handig.
Altijd in wand stopcontact, niet op stekker doos.

Tot nu toe prima ervaring met Powerline van Dlink (al is het goedkope troep) echter werkt het vooral met maximaal 1 set. Als ik op 3 punten een wand unit gebruik valt verbinding regelmatig weg.

i5 4690k - MSi Z87M G43 - Sapphire RX480 Nitro OC - 24GB RAM

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:22
Cyriel85 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Hoeft niet in zelfde groep, zelfde aardlek is wel handig.
Altijd in wand stopcontact, niet op stekker doos.

Tot nu toe prima ervaring met Powerline van Dlink (al is het goedkope troep) echter werkt het vooral met maximaal 1 set. Als ik op 3 punten een wand unit gebruik valt verbinding regelmatig weg.
Zelfde fase. Groep is niet van belang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 15:38
Als ik het goed lees mag je (bijna) niets. En ben je voornemens om na je afstuderen eigen/andere woonruimte te zoeken.
Aannemend dat je voor de zomervakantie nog afstudeert duurt dat 6 maanden. Dan lijkt mij de makkelijkste weg om te kijken wat je huidige telefoon abbo kan.

Om het goed te doen is de enige oplossing imho kabels trekken, buitenom, holle plinten, kruipruimte of zolder hierboven allen genoemd maar krijg je geen toestemming voor...

Sterkte

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:05

Taygeta

KTM SMT 990

Hmm heb je het al eens geprobeerd met een goede ontvanger?
Dat kan ook een wereld van verschil maken weet ik uit ervaring.

https://tweakers.net/pric...s-adapter-archer-t6e.html

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:58
Waarom huur je geen elektricien in die de bekabeling gelijk vervangt waar de utp doorheen moet? Neemt gelijk de kans op "brand" af. Het is wel duur, maar wel de beste optie.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Als ik in de post van vanochtend al moet lezen dat 't maar voor 99% zeker is dat er over één groep gebabbeld wordt door de huidige EOP spullen dan vraag ik mezelf vervolgens serieus af of de TS wel de persoon is om mee te gaan praten áls er een degelijk IP netwerk aangelegd moet gaan worden

wimmel_1 wijzigde deze reactie 15-03-2019 19:43 (4%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Diamundo
@pmeter moah, dat is wel zo'n beetje het probleem inderdaad. Alleen om nou via mijn telefoon onbeperkt data te gaan verstoken wordt ook vrij duur en is een tijdelijke oplossing. (ook @ASS-Ware maar dan via een router met sim ).

Ik heb nu de PLC verzender, zoals geadviseerd, uit de meterkast gehaald en op de "huis" 1e verdieping gehangen, op de plaats van de AP, die ik er weggehaald heb (want nut heeft 'ie toch niet).
Op dit moment heeft de PLC ontvanger ook weer verbinding. Zo nu en dan wordt 'ie rood, maar de verbinding valt niet merkbaar weg. Ik heb een programmaatje lopen wat de verbinding test en elke 15 tot 30 sec is de link weg (naar 8.8.8.8, google DNS server is dat volgens mij) en na een seconde weer terug.

Zolang dit het doet ben ik in ieder geval weer blij.

Mocht het nu toch weer snel halsoverkop gaan dan wordt de volgende stap inderdaad iets van een Mesh-point erbij. Aangezien we nu een Ubiquiti setup hebben, ga ik daar eerst mee prutsen om die wat strategischer te plaatsen want daar is vast winst mee te behalen, en anders komt er zo'n ontvanger bij.

@Rolfie / @PSGHGV Glas is inderdaad ook een mooie oplossing maar ik denk niet dat dat hier een passende oplossing is. Die loodgieter zal namelijk waarschijnlijk niet mogen komen...

@Taygeta Wat is het verschil tussen die jij linkt, en wat in mijn PC zit? Ik zie dat die van jou een hogere snelheid kan halen, maar ben verder niet bekend met de natuurkunde achter WiFi e.d.?

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-03 20:46
ik zou eens kijken naar een ander powerline setje, zo'n av500 setje gebruikt volgens mij geen aarding mee, wat je snelheid wel is zou kunnen impacteren

dat ie sowieso al in rood staat geeft al verkeerde fase , brakke stroombekabeling , of versleten powerline's aan

dat ze niet in dezelfde groep staan maakt weinig uit, want veel/alle automaten doen geen filtering op je stroomaders, dit zijn gewoon plaatjes die contact laten opengaan bij warmteverschillen (en ze niet laten terugveren)
achter een andere aardlek kan daarintegen wel uitmaken , en bij andere fase heb je normaliter niks tot zeer weinig

ook als je je bestaande set in dezelfde stekkerblok al niet kan pairen is het echt wel vuilbak in met die dingen ..

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-03 20:46
Discipline schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:34:
Waarom huur je geen elektricien in die de bekabeling gelijk vervangt waar de utp doorheen moet? Neemt gelijk de kans op "brand" af. Het is wel duur, maar wel de beste optie.
dit... je hebt quasi alles al geprobeerd dus op n gegeven moment moet je het aan een pro overlaten

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:27

Yucon

*broem*

ijske schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:13:
[...]

dit... je hebt quasi alles al geprobeerd dus op n gegeven moment moet je het aan een pro overlaten
Volgens mij heeft hij wat betreft stroom nog helemaal niet zoveel geprobeerd. Terwijl dat het echte probleem is. Dus idd, als je pa denkt dat het zo slecht is dan moet het gewoon vervangen worden. En die netwerkkabel meevervangen is dan nog maar een klein kunstje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diamundo
Daar was ik weer. Ik heb nu een dikke twee uur de nieuwe setup gebruikt waarbij de PLC verzender is verhuisd naar de aansluiting waar de AP zat.

Het is een verbetering in de zin dat ik nu verbinding heb waar dat eerder niet zo was, maar de verbinding is bar slecht. Als ik geluk heb heb ik 2 minuten verbinding en kan bijv. Youtube even bufferen, maar over 't algemeen heb ik meerdere keren per minuut een hapering. Ik denk dat dit PLC setje toch echt ten einde is op basis van ervaringen.

Wat ik morgen maar eens ga proberen is de huidige Ubiquiti versterkers verplaatsen en kijken of ik o.b.v. wifi en eventueel de (nu non-actieve) AP een wifi-bridge kan maken. Ik zit te denken aan een Ubiquiti repeater helemaal in de hoek van het huis dichtst bij "mijn" hoek, en dan de AP zo dicht mogelijk daar naartoe in een hoek, en vanaf de AP dan weer met kabel naar de desktop.
Wifi voor de telefoon is niet zo belangrijk, dat red ik nu ook net naar de Ubiquiti repeater waar 'ie nu staat.

---

Ik ben het overigens volledig eens met de mensen die zeggen "haal er een professional bij", maar i.v.m. pa zijn koppigheid (en gezondheid, chemo is wat destructief met pa z'n immuunsysteem geweest, maar dat terzijde) zal er geen professional van welk vakgebied dan ook hier binnenkomen voordat op universitair niveau dubbelblind is bewezen dat er wat mis is en hoe het opgelost moet worden.
Dus om die reden ga ik 'vrolijk' door met prutsen tot iets houtje-touwtje werkt zonder dat ik er elk kwartier naar hoef te kijken... Weet dat ik jullie reacties wel waardeer en het er volledig beaam!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Diamundo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:17:
Daar was ik weer. Ik heb nu een dikke twee uur de nieuwe setup gebruikt waarbij de PLC verzender is verhuisd naar de aansluiting waar de AP zat.

Het is een verbetering in de zin dat ik nu verbinding heb waar dat eerder niet zo was, maar de verbinding is bar slecht. Als ik geluk heb heb ik 2 minuten verbinding en kan bijv. Youtube even bufferen, maar over 't algemeen heb ik meerdere keren per minuut een hapering. Ik denk dat dit PLC setje toch echt ten einde is op basis van ervaringen.

Wat ik morgen maar eens ga proberen is de huidige Ubiquiti versterkers verplaatsen en kijken of ik o.b.v. wifi en eventueel de (nu non-actieve) AP een wifi-bridge kan maken. Ik zit te denken aan een Ubiquiti repeater helemaal in de hoek van het huis dichtst bij "mijn" hoek, en dan de AP zo dicht mogelijk daar naartoe in een hoek, en vanaf de AP dan weer met kabel naar de desktop.
Wifi voor de telefoon is niet zo belangrijk, dat red ik nu ook net naar de Ubiquiti repeater waar 'ie nu staat.

---

Ik ben het overigens volledig eens met de mensen die zeggen "haal er een professional bij", maar i.v.m. pa zijn koppigheid (en gezondheid, chemo is wat destructief met pa z'n immuunsysteem geweest, maar dat terzijde) zal er geen professional van welk vakgebied dan ook hier binnenkomen voordat op universitair niveau dubbelblind is bewezen dat er wat mis is en hoe het opgelost moet worden.
Dus om die reden ga ik 'vrolijk' door met prutsen tot iets houtje-touwtje werkt zonder dat ik er elk kwartier naar hoef te kijken... Weet dat ik jullie reacties wel waardeer en het er volledig beaam!
Ik snap niet wat de toestand van je Pa én/of zijn gezondheid te maken heeft met het aanleggen van een degelijk WiFi netwerk in een huis (je woont dus nog bij je ouders in, klaarblijkelijk?), maar....

Download de gratis versie van inSSIDer en ga vervolgens zelf eens kijken wáár de problemen in het WiFi deel in en rond het huis van je ouders zit.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Taygeta
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:05

Taygeta

KTM SMT 990

Diamundo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:56:

@Taygeta Wat is het verschil tussen die jij linkt, en wat in mijn PC zit? Ik zie dat die van jou een hogere snelheid kan halen, maar ben verder niet bekend met de natuurkunde achter WiFi e.d.?
Nou.. geen idee, ik wist immers niet wat jij in je pc had zitten? (stond niet in TS of ik lees er mega overheen :o )
Maar goed dan nog, zou ik het toch eens proberen om een andere ontvanger te proberen.

Je hebt wat dat betreft goed spul staan. Neem aan dat je het kanaal gekozen hebt met het minste ruis?
Heb je dit probleem ook met je telefoon? Laptop of ander apparatuur?
Valt het signaal weg? Of heb je weinig signaal?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:38
Geen optie om in de meterkast langs de bestaande buizen naar beneden te gaan?
Via kruipruimte naar onder de garage (of onder het huis uit en ondergronds naar de garage)
Kijken of je onder de garage weer netjes naar boven kunt. via trap/ventilatiekoker/dergelijks

Moet je dan een keer boren -> wacht tot pa weg is en boren. Hier thuis ook gaatje waar ma niks van weet en pa medeplichtig is. Wat niet weet, dat niet deert

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• shure-fan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:43
Even een overkill oplossing suggesteren:

Een nanostation loco m5 setje (dus 2x)

Kost je €150 en werkt gegarandeert (vooral op deze afstand)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:33
Waarom ruil je niet van kamer met je broertje?
Als hij niks om internet geeft is het toch opgelost?

• ASS-Ware
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11:29
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:48:
[...]

Ik snap niet wat de toestand van je Pa én/of zijn gezondheid te maken heeft met het aanleggen van een degelijk WiFi netwerk in een huis
Die man zit in de chemo, dat doet heel veel met je fysieke en mentale gesteldheid, de ziekte waar dat voor nodig is doet ook veel met een mens.
Het is zijn huis en hij bepaalt wat er wel of niet gebeurt en de beredenering daaromtrent is niet voor een ieder te volgen.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True