Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Chome OS - Admin Google

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• klompmaker
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11-04 22:48
Is het mogelijk om via de Admin Google console de configuratie van een Chrome app te pushen?
Om precies te zijn, er is een kiosk app welke ik kan pushen, maar om dan de URL (en zo) in te stellen moet ik dat op de computer zelf doen.
Ik zie geen mogelijkheid om app specifieke instellingen centraal te beheren.

De app zelf pushen is geen probleem, alleen de instellingen van die app wel.

Bijvoorbeeld bij SCCM of RES, kan ik app/user instellingen ook beheersen.
Zoals registry of INI's.

De enige mogelijkheid die ik zie is het maken van een "eigen" kiosk app.
Maar dan moet ik per URL dus zo een eigen app maken en pushen.

Iemand ideeen?

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:17

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Binnen de enterprise console kan je een configuration file meesturen maar dan moet de app dit wel ondersteunen, buiten de native google apps zijn dat er maar weinig.
Voor extension kan je policy's maken maar ook daar geld weer dat het support voor een policy in de betreffende extensie moet zitten.

DukeBox wijzigde deze reactie 14-03-2019 21:14 (45%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:44
Hehe, ik had bij ons op de zaak 2 chromebooks aangeschaft omdat deze goedkoop en makkelijk in beheer zijn (dacht ik). Helaas bleek dit moet het geval zonder extra kosten te maken.

ChromeOS eraf geflikkerd en custom Xubuntu erop zodat ik deze makkelijk kan beheren met Ansible :D

• klompmaker
[message=,noline]DukeBox schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:12[/message]:
Binnen de enterprise console kan je een configuration file meesturen maar dan moet de app dit wel ondersteunen, buiten de native google apps zijn dat er maar weinig.
Voor extension kan je policy's maken maar ook daar geld weer dat het support voor een policy in de betreffende extensie moet zitten.
Daar was ik dus al bang voor.

Heb je een idee of er zo een kiosk app beschikbaar is? _/-\o_
Ik wil namelijk niet elke nieuwe URL een nieuwe app maken of alle machines met het handje af...

• klompmaker
powerboat schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:18:
Hehe, ik had bij ons op de zaak 2 chromebooks aangeschaft omdat deze goedkoop en makkelijk in beheer zijn (dacht ik). Helaas bleek dit moet het geval zonder extra kosten te maken.

ChromeOS eraf geflikkerd en custom Xubuntu erop zodat ik deze makkelijk kan beheren met Ansible :D
Dit is helaas geen optie, maar wel begrijpelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:44
klompmaker schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Dit is helaas geen optie, maar wel begrijpelijk.
Ach ja, de strekking van het verhaal is dat ik geen chromebooks meer aanschaf maar alleen nog laptops en die als kiosk inricht.

Bij ons hoeven ze overigens ook alleen maar te connecteren naar een citrix omgeving. Kiosk modus met een snelkoppeling naar onze portal is voldoende.

Als je apps in chrome gebruikt isd dat verhaal idd misschien anders :|
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True