Toeterende vrachtwagencauffeurs met knipperende lichten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.576 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1191668

Topicstarter
Het is me nu al paar keer overkomen. Ik haal een vrachtwagen in op de snelweg. Ik rij in de middenlaan. De vrachtwagen in de binnenlaan. Vervolgens begint de vrachtwagenchauffeur te toeteren en als je hem hebt ingehaald met de lichten knipperen. Ik rij normaal, niks aan de hand met de auto.

Waatom doen ze dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Met de 'binnenlaan' bedoel je de linkerbaan? Dan is het waarschijnlijk omdat je ze rechts inhaalt, waarmee je ook door de blinde vlek van de vrachtwagen gaat, wat gevaarlijk is.

Als je met 'binnenlaan' de rechterbaan bedoelt, dan weet ik het niet :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 14:09
Ga je wellicht te snel weer naar rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Misschien heb je een kapot achterlicht of rammelt je uitlaat over het asfalt?

/edit:
Of hangt een bodemplaat op de grond?
Of komt zijn collega net vanaf de andere kant aangereden.

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 14-03-2019 19:51 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Wel iets aan de hand met de auto.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:58
Je mag niet rechts inhalen, geef de vrachtwagen tijd om naar rechts te gaan. Komen op dat punt net snelwegen samen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is een service, dat doen vrachtwagenchauffeurs tegen elkaar als de ander klaar is met inhalen en terug kan invoegen. Misschien had je een aanhanger?

Ze geven elkaar daarna ook een bedankje met de knipperlichten.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 14-03-2019 19:56 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Marzman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:54:
Dat is een service, dat doen vrachtwagenchauffeurs tegen elkaar als de ander klaar is met inhalen en terug kan invoegen. Misschien had je een aanhanger?

Toeteren? Onnodig toeteren is zelfs strafbaar.

Verkeersovertredingen 2019:
Onnodig claxonneren/toeteren: € 95 euro indien verkeerd signaal, € 260 - 380 euro in geval onnodig geluid veroorzaken

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:44

Hupske

AFCA

Vrachtwagens seinen naar elkaar als het weer mogelijk is om in te voegen. Het is een vrachtwagen moeilijk te zien in de spiegel of je er echt voorbij bent of niet. Bij sommige chauffeurs zit het zo ingebakken dat ze het ook naar normale auto's doen als die niet zo een hoge snelheid hebben en lang doen over inhalen.

Toeteren zou kunnen dat je onnodig langs in de linkerbaan blijft en met erg weinig snelheid inhaalt?

En anders zou ik maar even naar de garage rijden met de auto en hem na laten kijken :+

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Anoniem: 1191668 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:45:
Het is me nu al paar keer overkomen. Ik haal een vrachtwagen in op de snelweg. Ik rij in de middenlaan. De vrachtwagen in de binnenlaan. Vervolgens begint de vrachtwagenchauffeur te toeteren en als je hem hebt ingehaald met de lichten knipperen. Ik rij normaal, niks aan de hand met de auto.

Waatom doen ze dit?
Omdat je toch iets fout doet of er iets mis is met de auto. Geen enkele vrachtwagen gaat toeteren en seinen omdat je ze zo netjes hebt ingehaald....

Als ik een wilde gok moet doen: je gaat veel te snel naar rechts of je verlaagd de snelheid (te veel) na het inhalen.

Edit: ik zie dat dit je eerste post hier is. Mijn troll-alarm is zojuist afgegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door EddoH op 14-03-2019 20:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Je hebt gewoon sjans :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
"Honk if you're horny" sticker van de achterruit verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Anoniem: 1191668 Je bent waarschijnlijk té..... om gezien te kunnen worden op de snelweg. Beter blijf je voorlopig gewoon op 't fietspad rijden :+

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 15-03-2019 22:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wilde gok; mistlampen aan?

Als het echt vaak gebeurd zou ik voordat je wegrijdt toch even een extra rondje langs de auto maken, tenzij je een blondine in een cabrio bent is er waarschijnlijk iets opvallend flink mis aan je wagen.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Marzman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:54:

Ik geef op plekken waar rijstroken samenvoegen ook vanuit mijn personenwagen een lichtsignaal naar een trucker als hij voor mij kan invoegen. Wordt gewaardeerd, dat zie je aan de richtingaanwijzers.

Het aparte is dat veel bestuurders van personenwagens dit gebruik niet lijken te kennen. Als je bijvoorbeeld iemand laat ritsen, invoegend vanuit stilstand in druk verkeer, dan wordt het signaal heel vaak niet opgepakt.

(offtopic: righting aangeven naar rechts als teken dat iemand je kan inhalen op een onoverzichtelijke weg, of naar links als teken dat het juist niet safe is, lijken hier ook niet erg bekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:14:
(offtopic: righting aangeven naar rechts als teken dat iemand je kan inhalen op een onoverzichtelijke weg, of naar links als teken dat het juist niet safe is, lijken hier ook niet erg bekend)
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je in Nederland aangeleerd wordt om niet in te halen op onoverzichtelijke wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09
TommyboyNL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:35:
[...]

Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je in Nederland aangeleerd wordt om niet in te halen op onoverzichtelijke wegen.
Bovendien zou ik nooit vertrouwen op een ander z'n lichtsignaal om in te kunnen halen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Inmiddels een dag verder en @Anoniem: 1191668 lijkt weer van de aardbodem verdwenen. Naast een magere start verwachten we dat als je een topic start, je ook actief daarin deelneemt. Bij gebrek daaraan gaat dit topic nu op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.