Toon posts:

[ADSL] Bepaalde sites niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hola!

Ik heb sinds een aantal dagen ADSL. Aansluiten en installeren gaat prima, amper problemen (tja, de stekker erin deed wonderen |:() Maar, nu staat nog één probleem open: ik kan bepaalde domeinen (zowel via http, ftp en mail) niet bereiken.

Planet Internet, m'n ADSL-provider, zegt dat 't aan KPN ligt, KPN daarentegen verteld me dat als hun de verbinding maken (wat gewoon lukt) hun taak er op zit en het verder aan Planet Internet over laat. Klinkt logisch... Toch? Maar, Planet Internet lukt het maar niet om de boel hier draaiende te krijgen.

Voor de duidelijkheid: ik kan een aantal sites, o.a. Planet.nl, Hotmail.com en GoT gewoon bezoeken, maar bijvoorbeeld de site van m'n bedrijf (www.g-sense.nl) en daarbij ook al m'n klanten (www.marthawesenhagen.nl, www.trigger.nl, www.typicalnails.nl en nog wat meer...) niet te pakken krijgen.

Heeft iemand suggesties dit verder aan te pakken? Want ik zou graag zien dat het allemaal fijnloos werkt...

Alvast bedankt, regards & ciao,
Sebastard

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
hey! :)

ik heb ook ADSL bij planet, en bij mij doet www.g-sens.nl het ook niet, maar de rest van de sites die je vertelde weer wel.

ik neem aan dat je al een aantal dingen heb uitgeprobeerd zoals firewalls enzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 23:57 schreef Tampie2000 het volgende:

ik heb ook ADSL bij planet, en bij mij doet www.g-sens.nl het ook niet, maar de rest van de sites die je vertelde weer wel.

't Moest www.g-sense.nl zijn, typefoutje. Firewall staat uit, software tig keer (dan al niet met Planet Internet aan m'n Telfort) opnieuw geinstalleerd.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hmz, ik heb al vaker gehoord dat er routeringsproblemen zijn in een bepaalde IP range. De door jou genoemde sites zitten allemaal in de 212.204 range. Dat vind ik _te_ toevallig ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 00:00 schreef Jotti het volgende:
Hmz, ik heb al vaker gehoord dat er routeringsproblemen zijn in een bepaalde IP range. De door jou genoemde sites zitten allemaal in de 212.204 range. Dat vind ik _te_ toevallig ;)
Allemaal gehost bij WideXS... Toeval?

Verwijderd

Gateway adres opgeven? Subnetmask goed? dns server?

Bij mij doen ze het ook allemaal (mxstream en xs4all)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op woensdag 25 juli 2001 00:02 schreef Sebastard het volgende:

[..]

Allemaal gehost bij WideXS... Toeval?
Denk het niet :)
Hier doen ze het iig.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Heb zelfde...alleen veranderd per keer..is weird..als ik op F5 druk doet ie het ineens(Planet en Vuurwerkdomeinnamen?)

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 00:03 schreef Jotti het volgende:

[..]

Denk het niet :)
Hier doen ze het iig.
Dat vind ik dus ECHT goed kut. Ik heb mijn kabel via @Home juist de deur uitgedaan omdat @Home niet in staat was mij te verbinden met de server van mijn grootste klant... Nu kan ik geen enkele server van al m'n klanten bereiken. Mooi, zwaar en kaal kut is dat! :(

• Ramon
Op woensdag 25 juli 2001 00:08 schreef Sebastard het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ECHT goed kut. Ik heb mijn kabel via @Home juist de deur uitgedaan omdat @Home niet in staat was mij te verbinden met de server van mijn grootste klant... Nu kan ik geen enkele server van al m'n klanten bereiken. Mooi, zwaar en kaal kut is dat! :(
volgens mij heeft dat geen f*ck met ADSL te maken hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 00:12 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

volgens mij heeft dat geen f*ck met ADSL te maken hoor...
Ik heb geen idee, ben wat dit betreft echt een dummie. Wel weet ik dat Planet Internet nogal problemen heeft om dit op te lossen... Vind het ook hun taak om te zorgen dat het 't allemaal wel doet, maar goed.

• Ramon
Op woensdag 25 juli 2001 00:15 schreef Sebastard het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ben wat dit betreft echt een dummie. Wel weet ik dat Planet Internet nogal problemen heeft om dit op te lossen... Vind het ook hun taak om te zorgen dat het 't allemaal wel doet, maar goed.
ja tuurlijk zouden zij het moeten oplossen!!

maar als ik het zo hoor dat jij bij @home ook al problemen had met sites en nu met ADSL ook(!) denk ik dat je ergens een software foutje hebt zitten...

Want alle ADSL'ers hier die net ff die sites hebben geprobeerd hebben gezegd dat bij hun de site wel werkt....

nou zouden we eigenlijk nog ff een paar @homers moeten hebben om die sites te proberen...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 23:57 schreef Tampie2000 het volgende:

Idem hier.

Ook ADSL via planet (waar ik nu zit) en alleen g-sens.nl doet het niet.

• Ramon
Op woensdag 25 juli 2001 00:45 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Idem hier.

Ook ADSL via planet (waar ik nu zit) en alleen g-sens.nl doet het niet.
lees!! >:)
www.g-sens.nl was fout
het is www.g-sense.nl

Verwijderd

Ik wil je niet pesten hoor! maar ik heb met geen 1 site problemen en ik heb dus @home typ je hoofd klant sites eens als je wilt kijken of ik er wel op kan!

Verwijderd

Als alles het dus wel doet met andere mxstream providers is het dus duidelijk een probleem van Planet :)

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 09:08 schreef johnny appleseed het volgende:
Als alles het dus wel doet met andere mxstream providers is het dus duidelijk een probleem van Planet :)
Ik kom via xs4all adsl in ieder geval op alle genoemde sites. Je kan een traceroute doen naar de sites, want dan kan je zien vanaf waar het geblokt wordt. Dan is het handig het punt waar het geblokt wordt aan te spreken. En het is ook handig de tracerts even aan planet te sturen, want misschien filteren zij het.
Zoiets was laatst ook bij xs4all. Die filterden een bepaald (nameserver)IP, omdat dat IPnummer de servers van xs4all enorm belastte. Er was een mail gestuurd naar de abuse van de provider van dat IP, maar daar werd niets mee gedaan door die provider, en die provider bleef maar wijzen naar xs4all als zijnde de schuldige.
Dus als je beide mogelijke partijen een mail stuurt, komt het vast wel boven water wat er aan de hand is.

• Ramon
Op woensdag 25 juli 2001 09:08 schreef johnny appleseed het volgende:
niet dus... want als je gelezen had dan had je gezien dat ik ook bij planet zit met ADSL en geen problemen met die sites heb.

Verwijderd

Niet goed gelezen :o
Zou sebastard dan (zoals al eerder gezegd) ff een traceroute kunnen doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 00:19 schreef Tampie2000 het volgende:
nou zouden we eigenlijk nog ff een paar @homers moeten hebben om die sites te proberen...
Heb ik gedaan en die hebben ook problemen (Zwolle e.o.)met het bezoeken van in ieder geval www.marthawesenhagen.nl, de rest deed het altijd wel...

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Al die sites werken hier met Planet dus bij de provider en mxstream ligt het probleem niet.
Maar als et met @home ook al zo was bij jou denk ik dat het probleem bij jou ligt

Verwijderd

Heb je al format c: gebrobeerd? Of een ander OS? Want bij mij werken alle sites en ik heb Planet ADSL, dus de fout ligt bij jou pc... (8>

Verwijderd

Topicstarter
Na een format C:\ deed hij het nog niet. Ook inloggen met m'n laptop werkte niet. Contact gehad met Planet Internet en een aantal dingen gedaan en hij doet 't. Thank God.

En thank GoT :)

• Ramon
Op donderdag 26 juli 2001 09:40 schreef Sebastard het volgende:
Na een format C:\ deed hij het nog niet. Ook inloggen met m'n laptop werkte niet. Contact gehad met Planet Internet en een aantal dingen gedaan en hij doet 't. Thank God.

En thank GoT :)
en wat was het nou? :?

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 09:52 schreef Sebastard het volgende:

[..]

Heb ik gedaan en die hebben ook problemen (Zwolle e.o.)met het bezoeken van in ieder geval www.marthawesenhagen.nl, de rest deed het altijd wel...
Leuke site.. :7 (via @home.. :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 12:16 schreef Tampie2000 het volgende:
en wat was het nou? :?
Tampie2000, dat vind ik nou een goede vraag! Ik weet alleen het antwoord niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 12:37 schreef qltel het volgende:
Leuke site.. :7 (via @home.. :) )
Thank you...!

@Home heeft, in Zwolle, meer problemen, daar was ik echt niet de enige...

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Ik heb t ook s gehad met Chello, toen kon ik een paar weken lang niet meer op Altavista komen en nog wat pub-servers van Ezboard.. een proxy hielp toen..
denk dus aan een routerprobleem??

spek pc, spek hifi, last.fm

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Xs4all hier en alle sites doen het, denk toch bij planet informeren

...

Verwijderd

Kenissen van mij hebben allemaal problemen met Hotmail, weet niet waar dat aan ligt :?,. Betreft hier ook PLanet en XS4ALL

Heeft hier eigenlijk niemand Cistron, want dat krijg ik binnenkort *D en ik vroeg me af of daar dezelfde problemen bij zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 22:56 schreef dtjiang het volgende:
Xs4all hier en alle sites doen het, denk toch bij planet informeren
Euhm... hij deed 't alweer :)
Pagina: 1