Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Mijn vraag
Mijn dochter van 11 heeft farcry 5 ontdekt en ik wil samen met haar in coop spelen.
Ze werkt nu met een a10-6600k + gtx 770 + 8gb dd3 op 1080p
Het draait maar niet echt soepel, wat ik ook niet verwacht had.

Na Afterburner te hebben geraadpleegt zie ik dat de cpu eigenlijk constant 100% draait en de gtx 770 op 65 tot 75%
Dus duidelijk een cpu bottleneck (hoewel de gpu natuurlijk ook verouderd is, dat weet ik).

Als backup computer voor mezelf heb ik nog een mobo 1151 + g4560 + 8gb dd4 liggen.
Die wil ik best opofferen voor haar als het zin heeft.
Maar na lang googlen kom ik er niet echt uit of het zin heeft.
Single core komt de g4560 er veel beter uit maar multicore valt me eigenlijk tegen met wat ik tegenkom.
Aangezien het toch een middagje werk is zou ik willen weten of het wel nu heeft of dat we beter kunnen wachten en op zoek kunnen gaan naar een snellere cpu.
Geld is een issue, dat hebben we niet veel dus dat zou eerst sparen worden.
Haar oude set verkopen is geen optie omdat die set dan mijn back up gaat worden (zelf heb ik een custom waterkoeling kast met veel onderhoud eraan dus regelmatig een back up nodig)

Dus de eigenlijk vraag is.... heeft een upgrade van een a10-6600k naar een g4560 en ddr4 geheugen genoeg zin om te doen?

Beste antwoord (via Elmo_b op 02-06-2019 19:38)

Verwijderd

De pentium gaat je wel ca. 10 a 20 % winst opleveren.
Mocht je toch iets te besteden hebben dan kun je in vraag & aanbod kijken naar een core i5, ik zie ze voor rond de 100 euro staan.

Alle reacties

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11 20:10

Nikeo

Jawelles

Ik zal wel een hoop gezeur over me heen krijgen maar Farcry 5 is toch PEGI 18? En zij is 11? Denk je dat dit verstandig is? Zelf weten hoor maar ik vind het niet kunnen. Een paar jaar smokkelen met zo'n adviesleeftijd doet iedereen maar dit is wel vrij extreem

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

De pentium gaat je wel ca. 10 a 20 % winst opleveren.
Mocht je toch iets te besteden hebben dan kun je in vraag & aanbod kijken naar een core i5, ik zie ze voor rond de 100 euro staan.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
@Nikeo
ja en nee...
je hebt gelijk maar far cry 5 vind ik eigenlijk een lachertje vergeleken met wat kinderen tegenwoordig zien/spelen etc.
geen sex geen drugs en de kills zijn een lachertje om te zien.
sommige cut scène zijn vrij heftig maar zij logt in bij mijn spel en die skip ik.
dus ja en nee

@Verwijderd
helaas is een CPU upgrade op dit moment niet haalbaar.
maar 20% mee CPU snelheid zou ik al een behoorlijke verbetering vinden. en dan heeft ze nog een upgrade pad te gaan.
ik hoop dat ook het ddr4 geheugen misschien nog een paar frames oplevert?

Verwijderd

Dat zal je wel iets opleveren maar reken je niet rijk. ;)