Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ghostflow
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10-2024
Hallo,

De laatste tijd heb ik last van stutters, heel vervelend zelfs in niet al te zware games. Ik heb daardoor de laatste tijd mijn CPU verbruik bijgehouden wanneer ik stutters heb. Ik kom de hele tijd op 100% uit. Ik speel voornamelijk F1 2018 en daar heb ik ook het meest last van. Ik kan de game op super low spelen of super high maar mijn FPS gaat van 120 FPS de hele tijd naar 80 en weer terug. Nu vraag ik af kan dit aan mijn moederbord liggen of niet.
Dit zijn mijn specs:
MB MSI Night Elf
GPU MSI 1070TI gaming
RAM 12 GB
CPU i5 6600

Alvast bedankt

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

DukeBox

loves wheat smoothies

En kan je ook zien welk proces je cpu dan naar 100% trekt?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ghostflow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:02:
Hallo,

De laatste tijd heb ik last van stutters, heel vervelend zelfs in niet al te zware games. Ik heb daardoor de laatste tijd mijn CPU verbruik bijgehouden wanneer ik stutters heb. Ik kom de hele tijd op 100% uit. Ik speel voornamelijk F1 2018 en daar heb ik ook het meest last van. Ik kan de game op super low spelen of super high maar mijn FPS gaat van 120 FPS de hele tijd naar 80 en weer terug. Nu vraag ik af kan dit aan mijn moederbord liggen of niet.
Dit zijn mijn specs:
MB MSI Night Elf
GPU MSI 1070TI gaming
RAM 12 GB
CPU i5 6600

Alvast bedankt
Welke voeding (merk en type) ?
hoe heb je de 12GB RAM verdeeld ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ghostflow
DukeBox schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:04:
En kan je ook zien welk proces je cpu dan naar 100% trekt?
Verschillende processen
F1 80/90 procent
Interupts van het systeem trekt ook gigantisch veel

• Ghostflow
Hackus schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Welke voeding (merk en type) ?
hoe heb je de 12GB RAM verdeeld ?
Sorry voeding is een G550M van Coolermaster en ik heb 3 bankjes van 4gb op 2400MHZ draaien van Kingston HyperX

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ghostflow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:09:
[...]

Sorry voeding is een G550M van Coolermaster en ik heb 3 bankjes van 4gb op 2400MHZ draaien van Kingston HyperX
al langer of recent ?

Beter verdeel je in elke 'channel' gelijke aantal. 1x4GB + 1x2GB in. je hebt nu 1 channel met 1 module van 4gb en de ander vol met 2x4. DIMM 2en4 is één channel en 1en3 ook.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ghostflow
Half maandje nu, dus ik zou eigenlijk nog 4gb erbij halen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ghostflow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:47:
Half maandje nu, dus ik zou eigenlijk nog 4gb erbij halen?
yep, en beste 4 gelijke modules. niet de één 2133 de ander 2400 en 2666 (om maar wat te noemen.)

Verwijderd

Zijn alle stuurprogramma's up to date?

Verwijderd

Ghostflow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:02:
Hallo,

Dit zijn mijn specs:
MB MSI Night Elf
GPU MSI 1070TI gaming
RAM 12 GB
CPU i5 6600

Alvast bedankt
Speel je toevallig met Xbox one controller via bluetooth?

• Ghostflow
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:04:
[...]

Speel je toevallig met Xbox one controller via bluetooth?
Nee ik heb wel een bluetooth stickie in mijn pc zitten sinds 2 week. Dat zou het best wel kunnen zijn.

• Ghostflow
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:59:
Zijn alle stuurprogramma's up to date?
Ja videokaart drivers zijn up to date

Verwijderd

Ghostflow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:37:
[...]

Nee ik heb wel een bluetooth stickie in mijn pc zitten sinds 2 week. Dat zou het best wel kunnen zijn.
Mijn Xbox one controller zorgde voor framedrops en stutters wanneer ik hem via Bluetooth had aangesloten. Ik hoop dat het Bluetooth stickie eruit halen ervoor zorgt dat je framerate weer constant is!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Een i5 Quad-Core bottleneckt bij hoge fps games, daar is weinig aan te doen. Lagere instellingen maakt daar weinig verschil omdat je de bottleneck nog meer bij de cpu legt. Hoe meer frames per seconden de cpu moet verwerken, hoe zwaarder de cpu belast wordt. Op 4k 60fps is die belasting zomaar 30% lager vanwege de lagere fps.

Als je op ultra instellingen al tegen een bottleneck van je cpu aanloopt valt er weinig te doen. Nu weet ik niet wat voor een monitor je gebruikt? Het verschil tussen 80 en 120fps zou je niet mogen merken, tenzij de frame Times stuiteren naar boven de 16ns Je kan ook beter de frametimes monitoren dan fps omdat dat bij stotteringen een duidelijker beeld geeft.

120-144hz/fps gaming kan je voor de meeste games vergeten met deze cpu Wat bij sommige games kan helpen met 'frame-pacing' is een fps limit in te stellen. 75fps limit bijvoorbeeld zorgt voor een gelijkere load op de cpu en minder spikes. Wat de meest ideale instelling is hangt ook erg van je monitor af.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Ghostflow
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:48:
[...]

Mijn Xbox one controller zorgde voor framedrops en stutters wanneer ik hem via Bluetooth had aangesloten. Ik hoop dat het Bluetooth stickie eruit halen ervoor zorgt dat je framerate weer constant is!
Dit heeft het probleem opgelost! Bedankt!
Pagina: 1