illegale software van RAKUTEN.de ILLEGAAL

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpy50
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05-2022
Na vervanging van een kapot moederboard en dito harddisk installeerde ik office opnieuw.

Veilig gevonden (door Duitse Chip) dus ok. Errors bij de installatie.

Microsoft opgebeld; kan office niet installeren. Officiele versie die zonder problemen al langer dan een jaar draait.

Na controle bij microsoft bleek dat de licentie al maanden voordat ik het pakket kocht, was geinstalleerd.
16 maal. Door verbeterde controlesystemen komt dit nu boven water.

Vervelend dus Rakuten eem mailtje gestuurd. De reactie, vervelend maar we geven eea door.

Na enige reminders blijkt dit bedrijf geen enkele service te geven.

Ik wacht nu al een paar weken op een nieuwe licentie. Durf nu ook geen avontuur aan met vage bedrijven.

Dus oplichting alom! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-08 10:12
Wat heeft je licentie je gekost? Ik ken heel veel verschillende sites die "grijze" licenties aanbieden voor een prikkie. Bij dergelijke pakketten zijn dit soort praktijken bijna te verwachten.

Heb je al verder geprobeerd contact op te nemen met Rakuten? Ze hebben ook een telefoon nummer?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je die licentie geleverd gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

https://www.rakuten.de/kategorie/office-professional-26511 Ja, €10 voor een licentie. Wat verwacht je nou?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpy50
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05-2022
Als een bedrijf -veilig- wordt verklaard door de Chip mag je verwachten dat dat klopt.
Office in 2017 gekocht. Draaide dus perfect.

Nu blijkt eea illegaal. Rakuten is sponsor van fc Barcelona. Geen nepbedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:52

Agent47

I always close my contracts.

Zijn waarschijnlijk volume licentie's. Na een aantal keer deze key in te voeren wordt deze geblack-listed.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
10 euro voor Office betalen en dan verbaasd zijn dat het niet legitiem is 8)7
Niet dat het netjes is van het bedrijf maar hier wist je zelf net zo goed dat het niet legitiem kon zijn.
Gegokt en verloren, op naar de volgende website met 10,- keys of gewoon netjes betalen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik een aantal van die links op Rakuten aanklik zie ik allemaal andere verkopers. Het is dus niet Rakuten die die keys verkoopt, maar faciliteert dat andere bedrijven aanbieden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:38

Rannasha

Does not compute.

wimpy50 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:56:
Als een bedrijf -veilig- wordt verklaard door de Chip mag je verwachten dat dat klopt.
Office in 2017 gekocht. Draaide dus perfect.

Nu blijkt eea illegaal. Rakuten is sponsor van fc Barcelona. Geen nepbedrijf!
Als ik even kijk op die website, dan lijkt Rakuten ook als marktplaats-platform te functioneren voor derden. Net als bedrijven als Bol.com en Amazon. De spotgoedkope licenties worden dan ook verkocht door andere bedrijfjes, niet Rakuten zelf.

Maar je hoort natuurlijk zelf wel aan te kunnen voelen dat een tientje voor een Office licentie niet OK kan zijn. En dat is het ook niet. Dat zijn volume-licenties, MSDN licenties of andere licentietypes die makkelijk in grote aantallen kunnen worden uitgegeven, maar die niet doorverkocht mogen worden. De licentiecode zal in eerste instantie prima activeren, maar zodra Microsoft door krijgt dat deze misbruikt wordt, slaan ze met de ban-hamer.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Pay peanuts, get monkeys.....

10 euro voor een licentie die normaal via de officiële kanalen minimaal een paar honderd euro kost, dan kan je dit soort zaken verwachten.

Volgende keer gewoon de volle pond betalen of blijven gokken met el cheapo keys

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Andere bedrijven verkopen ook via Bol.com. Zelfde zie ik inderdaad hier ook bij Rakuten.

Office 2019 voor 10 euro daarvan moet je zelf als leek al weten dat dit niet kan. Om dit voorbeeld aan te halen:
De site verwijst naar Software-sale.de en die bevat een lege pagina. Als je verder zoekt zie je een adres in Hamburg. Even het adres plakken in Google Maps en ik zit tegen een groot flatgebouw aan te kijken in een woonwijk..... Niet echt een pand waar een betrouwbare verkoper in gevestigd is (wat betreft Office keys).

Ik zou een normale winkelversie kopen als ik jou was in plaats van hier Rakuten zwart te lopen maken want nogmaals die doen zelf niets fout.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De prijs suggereert tenminste erg een niet-legale licentie. Net als een fiets van een tientje.

Anyway, een puur klaagtopic past hier in CSA niet dus ik sluit het topic.

Als je je rechten wilt halen kan je een wat minder schreeuwerig topic openen in Shopping Forum met die insteek.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.