Toon posts:

No signal PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn pc opstart dan krijg ik steeds no signal op mijn scherm.
dit heb ik altijd als ik mijn scherm aansluit op mijn grafische kaart.
als ik op de onboard van mij moederbord mijn scherm aansluit dan heb ik wel beeld.
maar het rare is, als ik mijn scherm aansluit op mijn grafische kaart en ik probeer op te starten na +- 30 keer met de knop te herstarten, krijg ik toch opeens beeld.
wat kan ik daaraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41
Je kunt een nieuwe pc kopen?

WIssel de voeding en videokaart eens om. Kan is groot dat het probleem bij een van die twee ligt.
Welke onderdelen zitten er in je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
video kaart komt van mijn andere pc en daar heb ik het ook voor.
maar mijn bij mijn andere pc heeft ondertussen de voeding het begeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin eerst met een fatsoenlijke beschrijving van je complete systeem en de stappen die je zelf hebt geprobeerd. Dit voorkomt onnodig vragen en suggesties die je zelf al hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Voeding aan de GPU gehangen? Voeding in de kast voldoende watt? Goede stekkers gebruikt?
In je bios aan gezet dat je de onboard gpu UIT wil zetten en een externe AAN wil zetten?

en verder wat Br00ky zegt :)

[ Voor 8% gewijzigd door TepelStreeltje op 14-03-2019 15:52 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is een HP workstation waar niets aan veranderd is behalve nu de videokaart die ik er wil insteken
verdere specs moet ik nog eens opzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Daar ga je al. Zomaar een videokaart in een prebuild steken gaat vaker fout. Zoek even het exacte type op, welke voeding daar in zit (kast openmaken en kijken) en welke videokaart heb je erin gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:51:
Voeding aan de GPU gehangen? Voeding in de kast voldoende watt? Goede stekkers gebruikt?
In je bios aan gezet dat je de onboard gpu UIT wil zetten en een externe AAN wil zetten?

en verder wat Br00ky zegt :)
voeding kan niet aan GPU. onboard heb ik ook al uit gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En welke videokaart hebben we het over? Het zou schelen als je wat meer informatie in 1 keer geeft. Nu moeten we het uit je trekken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kunt foto's maken van de binnenkant van de kast, de IMG-code kopieren en plakken (b.v. via mupload).

Met name foto's van de sticker op de voeding, van alle voedingskabels en de videokaart zijn handig.

Met een programma als CPU-Z kun je achterhalen hoe de grafische kaart heet, hoeveel geheugen die heeft, etc.

Hoeveel je geheugen het systeem zelf heeft is ook van belang. 4GB is te weinig voor veel moderne games.

De kans is klein dat dit gaat werken. Sowieso zitten in kant-en-klare A-merk computers dikwijls afwijkende 12V-only voedingen, vaak zonder de benodigde voedingkabels voor grafische kaarten, en ze hebben ook te weinig capaciteit (te laag vermogen).

Misschien is het een beter plan het originele systeem dat defect is te repareren en daarvan de voeding te vervangen. Om hier goed advies over te kunnen geven moeten we weten welke grafische kaart je precies hebt: de volledige productnaam. En ook gegevens over wat er verder nog in dat systeem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het allemaal opzoeken maar ben er gisteren niet aan gekomen om dit allemaal te doen
Pagina: 1